UEFA Champions League 2023-2024

Vinicius daar ook weeral publiek aan het uitdagen bij die goal... wat een triest figuur is dat toch.
Dit Real Madrid toch een ploeg die zowel qua spel als attitude ver weg staat van de Galacticos van weleer.

En het gaat er niet op beteren met Mbappé erbij volgend seizoen, integendeel.

Heeft Dortmund de optie.op Maatsen al gelicht... ? die eerste goal kwam ook al.uit een (ongelukkige) baltoets van hem :D

Inderdaad, toch wel ne fail van Tedesco dat Courtois er niet bij zou zijn op het EK. Als uw sterkhouder een klein kind is, moet ge als het moet tutters uitdelen, want het is net de taak als trainer om de sterkste ploeg bijeen te houden.
De sterkste ploeg bestaat niet altijd uit de sterkste individuen, zeker niet op een toernooi waar je wekenlang naast elkaar leeft. Dat hebben we al vaak genoeg gezien met andere landen waar het misliep door ego's.

Zuur maar ja, als je u kansen niet afmaakt. Vraag me ook af waar dit Dortmund in de bundesliga en dfb zat.

Dortmund niet goed genoeg. Eerste goal viel ook uit een onnodig weggegeven corner.

Moet zeggen dat ik de scheids ook maar zwak vond. Al een geluk voor hem dat het er niet bitsiger aan toe ging.

Vinicius daar ook weeral publiek aan het uitdagen bij die goal... wat een triest figuur is dat toch.

Kvond zijn viering er ook los overgaan idd. Kan begrijpen dat ze hem dan gaan uitfluiten.
Jammer, want het is zo een geweldige speler. Lijkt bijna iets typisch Braziliaans te zijn (genre Neymar), zo het ettertje uithangen.

Wat is me dat in de media over Courtois? Toch amper iets moeten doen, laat staan wereld reddingen? Lijkt wel allemaal georchestreerd voor een RD-terugkeer..

Wat is me dat in de media over Courtois? Toch amper iets moeten doen, laat staan wereld reddingen? Lijkt wel allemaal georchestreerd voor een RD-terugkeer..
#respect

Nee ik denk gewoon bij gebrek aan betere spelers bij de winnaar. Niemand stak erbovenuit dus pakken ze diegene die meest spectaculair in beeld kwam. De keeper dus.

Dit Real Madrid toch een ploeg die zowel qua spel als attitude ver weg staat van de Galacticos van weleer.

Het eerste Galactico tijdperk was op sportief vlak min of meer slecht met enkele sportieve vernederingen, maar het was in zekere zin nodig om Real Madrid op commercieel vlak mondiaal uit te bouwen.

Belgische pers schrijft naar aanleiding van de Champions League finale vooral over de Belgische speler daarin die voor de 2de keer de CL wint... wat vreemd. :unsure:

Dit liedje is nu al zo vaak geschreven geweest, steevast met dezelfde uitkomt. Punish them or they will punish you. Ik vond het uiteraard geen mooie zege, maar uiteindelijk wel een terechte. Eerste helft was duidelijk voor Dortmund, maar de tweede was voor Real. De ploeg die zijn kansen afmaakt wint nu eenmaal.

Courtois heeft hier toch bewezen waarom Ancelotti voor hem gekozen heeft. In zo'n wedstrijden kies je nu eenmaal voor kwaliteit en hoe zeer ik het Lunin ook gegund had, Courtois staat toch echt een paar treden hoger. Geweldig om te zien dat hij direct terug op topniveau presteert na die verschrikkelijke blessure. 5 wedstrijden gekeept, 5 keer de nul gehouden.

Maar qua mentaliteit en teamgeest wel duizend keer sterker. Dit is effectief een ploeg die op het terrein staat.

Fantastisch dat Courtois opnieuw fit is. Twee finales en 2x een clean sheet dat is straf. Hij zal een mooi plaatsje krijgen in de rijke historie van Real Madrid. Hopelijk wordt het nog uitgepraat met de bondscoach, in de toekomst kunnen we hem zeker nog gebruiken bij de nationale ploeg.

Real Madrid brengt misschien niet het meest oogstrelende voetbal, maar ze zijn wel dodelijk efficiënt en op fysiek en mentaal vlak overklassen ze heel vaak de tegenstander.

Terug
Bovenaan