UEFA Champions League 2024/25

Wat vind jij van het nieuwe format?

• Totaal aantal stemmers
    117

Général Zantas

Well-known member
UEFA_Champions_League_banner-1024x315.jpg

Dat we er verdorie aan begonnen zijn mannekes! Deze jaargang brengt een massale verandering met zich mee. Iedereen in de groepsfase zit in 1 groep en speelt tegen 8 tegenstanders. De top 8 kwalificeert zich automatisch voor de volgende ronde, de ploegen 9-24 spelen een onderlinge tussenronde om te bepalen welke 8 ploegen er mee naar de 1/8e finale gaan.
Geen idee wat we mogen verwachten in deze format, geen idee hoe bepaalt wordt wie tegen wie speelt in de groepsronde en hoe dat fair verloopt. We zullen wel zien!
Voor wie tijd teveel heeft, kan op de website van de UEFA terecht voor alle details over het nieuwe format: https://www.uefa.com/uefachampionsleague/competition-format/

Wel enkele interessante deelnemers! Het Italiaanse Bologna kwalificeerde zich, net zoals het Franse Brest, het Spaanse Girona en het Duitse Stuttgart. Ook het Oostenrijkse Sturm Graz is als kampioen van Oostenrijk rechtstreeks geplaatst, voor de eerste keer in 10 jaar werd RB Salzburg geen kampioen daar. Hohooo.

Union SG speelt in Augustus haar 3e kwalificatie voorronde tegen 1 van de volgende 4: Glasgow Rangers, Lille, RB Salzburg of Slavia Prague. Daarna, mits succes, nog een laatste voorronde.

Bon, de 1e kwalificatieronde werd gedeeltelijk gisteren afgewerkt, de rest volgt vanavond.

M6TUMvS.jpeg

FcY3fjb.jpeg

Zowel Stijn Vreven met zijn Panevezys, als KI Klaksvik wisten zich voor de 2e kwalificatieronde te plaatsen, die vandaag plaats vindt. Voor beiden zal het hun eindhalte zijn, al mogen ze verder in de kwalificatierondes van de Europa League, want Panevezys verloor thuis met 0-4 van de Poolse kampioen Jagiellonia Bialystok en KI Klaksvik is momenteel 3-0 aan het verliezen tegen de Zweedse kampioen Malmo FF.

Ik vind het nieuwe format zever. Ik vind het heel oude systeem van 2 groepsfases zelfs nog beter. 't Is dat Club er in zit, of ik had geen enkele wedstrijd gevolgd.

Algemeen gezien, zouden er nog veel echte voetballiefhebbers fan zijn van alle moderne ontwikkelingen? Zowat alles wat men verandert is naar de smaak van het Aziatisch gokpubliek of de rijke Arabieren die zich geen hol aantrekken van de sport zelf.

Laatst bewerkt:
Ik heb ze zelden zo slecht gezien.. simpele zaken lukken gewoon niet meer. Maar tis en blijfr Union, hopelijk komen ze beter uit de kleedkamer !

Je kan gerust voor een club supporteren of een fatsoenlijke mening over iemand verkondigen zonder daarvoor iemand een loser te noemen.
Clement is echt een loser.
Vorig jaar meermaals (vaak onterecht) openlijk liggen klagen over de arbitrage.
Past perfect bij Rangers.

Celtic :love: 🍀🟢⚪

Terug
Bovenaan