UEFA Conference League 2022-2023

Meeste ploegen uit de pintjes league zouden nog niet meekunnen in de Championship, laat staan de Premier League. Het is niet omdat je eens een jaar enkele lucky wins hebt dat je er ineens 'staat' in Europa.

dachten ze bij Club jaren geleden ook: tis maar tweedeklasser uit Engeland toen het tegen Birmingham was.
Resultaat: droog in de kakker.
Ik zie de vergelijking niet echt. Was toen alles behalve een afstraffing en we gingen gewoon door in de poule toen.

Een ploeg die dit seizoen 200 miljoen heeft uitgegeven. Beetje realistisch blijven. Dat is meer dan de gehele JPL tesamen he.
Die uitgaven zeggen toch niks? Ze staan 15de, daar gaat het om.

Dat Gent verliest kan gebeuren en is wellicht ook logisch. Maar "geen schande" bij 4-1 (enfin, stond toen zelfs 5-1) vind ik toch een heel vreemde opmerking en excuus. Alsof je tegen een ploeg van CL niveau aan het spelen bent?

Die uitgaven zeggen toch niks? Ze staan 15de, daar gaat het om.

Dat Gent verliest kan gebeuren en is wellicht ook logisch. Maar "geen schande" bij 4-1 (enfin, stond toen zelfs 5-1) vind ik toch een heel vreemde opmerking en excuus. Alsof je tegen een ploeg van CL niveau aan het spelen bent?

Sorry, allez. Uitgaven zeggen niets, maar een nietszeggende positie zonder context zou alles zeggen :laugh:
Blindstaren op een positie in een andere competitie, die mijlenver boven de JPL uitsteekt, is toch totaal irrelevant.

En Gent is ook allesbehalve een ploeg van CL niveau. We hebben het niet over de beste ploeg van Belgie, wel over een subtopper.

Dan vind ik eerlijk gezegd de nederlaag van Union tegen Leverkusen erger. Als we zo'n termen zouden gebruiken. Maar ik vind noch het Gentse resultaat, noch het Brusselse resultaat een blamage. Waardeverhoudingen heet dat.

Sorry, allez. Uitgaven zeggen niets, maar een nietszeggende positie zonder context zou alles zeggen :laugh:
Blindstaren op een positie in een andere competitie, die mijlenver boven de JPL uitsteekt, is toch totaal irrelevant.

En Gent is ook allesbehalve een ploeg van CL niveau. We hebben het niet over de beste ploeg van Belgie, wel over een subtopper.

Dan vind ik eerlijk gezegd de nederlaag van Union tegen Leverkusen erger. Als we zo'n termen zouden gebruiken. Maar ik vind noch het Gentse resultaat, noch het Brusselse resultaat een blamage. Waardeverhoudingen heet dat.
Allé komaan, positie in de eigen competitie zegt toch meer dan wat ze hebben uitgegeven?

Yaremchuk heeft ook 16 miljoen gekost hé, de duurste transfer ooit naar België.

Tuurlijk is de PL veel sterker dan onze competitie, maar tegen de laagvliegers daar, en dat is West Ham dit seizoen gewoon, mogen onze topploegen (Gent zit in PO1 en hoort dus bij de top in België) nooit zo zwaar verliezen. Enfin, het kan gebeuren, maar dan zeggen dat dit gewoon de normale waardeverhoudingen zijn vind ik zever. 4 of 5-1 tegen een halve finalist van de CL, ja, dat is al wat logischer. Tegen de nr 15 van Engeland. Nee, dat is geen logische uitslag.

Die ploeg van West Ham is gewoon echt goed. Die staan belachelijk laag in de Prem, maar dat ligt niet aan de kern op zich. Rice alleen al is gewoon meer waard dan heel Gent en met reden. Heel logische uitslag.

Die ploeg van West Ham is gewoon echt goed. Die staan belachelijk laag in de Prem, maar dat ligt niet aan de kern op zich. Rice alleen al is gewoon meer waard dan heel Gent en met reden. Heel logische uitslag.
Ik snap die redenering toch niet zo goed hoor.

Die staan vlak boven de degradatieplaatsen in de PL, hebben amper 8 wedstrijden van de 30 gewonnen en er 15 verloren met een doelpuntensaldo van -12 en staan eveneens pas 15de als het aankomt op gemaakte doelpunten.

Maar Europees zou dat dan plots bijna een CL waardige ploeg zijn waar het geen schande is om met 4 of 5 doelpunten van te verliezen?

Ik heb het niet voor Hollanders, maar die zouden wel degelijk van een redelijke afgang spreken, bij ons heerst er berusting, "ach ja, dat is ons en hun niveau, geen schande...". Ik snap die bescheidenheid toch niet, wanneer je zo ver geraakt in Europa is dergelijke uitslag, ook die van Union btw, echt niet normaal en geen normale weergave van de waardeverhoudingen.

Spijtig dat we eruit liggen, maar toch een mooie Europese campagne gehad. Er had meer in gezeten, maar er had ook zeker veel minder kunnen inzitten. Eigenlijk in elke ronde door het oog van de naald gekropen. En we moeten eerlijk zijn: een kwartfinale halen als Belgische ploeg, dan heb je het gewoon heel goed gedaan.
Ja maar er dan wel uit tegen een andere kakploeg gelijk AZ. Ik wil AZ geen oneer aandoen, maar een topploeg is dat toch ook niet.

Ik vind dat we hier TE snel berusten in: 'Hey de campagne was toch een succes?'

Ja maar er dan wel uit tegen een andere kakploeg gelijk AZ. Ik wil AZ geen oneer aandoen, maar een topploeg is dat toch ook niet.

Ik vind dat we hier TE snel berusten in: 'Hey de campagne was toch een succes?'
Anderlecht had zeker de kans. Een 2-0 voorsprong tegen een ploeg uit vorm en zijn belangrijke en daarnaast nog 2 spelers miste.

Anderlecht had zeker de kans. Een 2-0 voorsprong tegen een ploeg uit vorm en zijn belangrijke en daarnaast nog 2 spelers miste.
Een goed Anderlecht moet altijd doorgaan tegen dit AZ. Zeker met de onverhoopte 2-0 uit de heenmatch. Maar daar zijn we. Anderlecht is dit jaar niet goed. Het is gewoon een mirakel dat ze zo ver zijn geraakt. Tegen Bern met heel veel geluk door. In de poulefase met heel veel geluk door. Zelfs in de laatste match bij 0-1 bij Silkeborg en tegen 10 man verdiende ze niet te winnen. Tegen Loedogorets met de loterij van de penaltys door en tegen Villareal gewoon ontzettend veel geluk gehad dat Villareal hun kansen niet scoorde. Die match in Villareal mag je nog 10 keer gaan spelen. Je gaat die 10 keer verliezen.

En als je de ploeg gisteren zag is het ook gewoon beter om 2 keer een afgang te vermijden tegen West Ham. Die hebben ons dit seizoen al 2 keer kansloos laten verliezen.

Een goed Anderlecht moet altijd doorgaan tegen dit AZ. Zeker met de onverhoopte 2-0 uit de heenmatch. Maar daar zijn we. Anderlecht is dit jaar niet goed. Het is gewoon een mirakel dat ze zo ver zijn geraakt. Tegen Bern met heel veel geluk door. In de poulefase met heel veel geluk door. Zelfs in de laatste match bij 0-1 bij Silkeborg en tegen 10 man verdiende ze niet te winnen. Tegen Loedogorets met de loterij van de penaltys door en tegen Villareal gewoon ontzettend veel geluk gehad dat Villareal hun kansen niet scoorde. Die match in Villareal mag je nog 10 keer gaan spelen. Je gaat die 10 keer verliezen.

En als je de ploeg gisteren zag is het ook gewoon beter om 2 keer een afgang te vermijden tegen West Ham. Die hebben ons dit seizoen al 2 keer kansloos laten verliezen.

En over de grens redeneren ze dat een goed AZ ook altijd doorgaat tegen dit Anderlecht, ook zonder verlengingen en penalties.

Terug
Bovenaan