UEFA Conference League 2022-2023

Raman inderdaad genoeg kansen gehad en helemaal niks mee gedaan.

Silva is eindelijk nog eens ne spits die geen 20 kansen nodig heeft om een goal te maken.

En heeft Refaelov precies ne boost gegeven ook…
Die 2 samen zijn wel goed bezig

Laatst bewerkt door een moderator:
Vermeeren (17j), Valencia (19j), Pacho (20j), Krasniqi (21j), Balekwisha (21j), Yusuf (22j), Vines (23j). Wat fijn om zoveel jonge gasten op het veld te zien staan bij mijn veteranenploegske 😍

Een assist voor Olsson begot!

Is niet de prutser die we er soms van maken. Net als Trebel en Refaelov niet die sterspelers zijn die er vaak van gemaakt worden.

Ons middenveld mist ook echt wel een echte 6. Een middenveld Trebel - Olsson - Ashimeru werkt gewoon niet. En als daar dan nog eens een non voetballer als Raman voor staat, wordt het echt wel moeilijk. Met Silva en Stroeykens werd heel wat voetballend vermogen in de ploeg gedropt, en tegen dit soort tegenstanders, is een Refaelov nog steeds een meerwaarde rond de 16 van de tegenstander.

Een spitsenduo Silva-Stroeykens zou ik wel eens aan de match willen zien beginnen zondag, zeker na de zeer zwakke wedstrijd van hun concurrenten.

Raman kan zijn positie in de pikorde voor Stroeykens toch nog maar moeilijk verantwoorden met zulke prestaties, en neen, dat is niet weer romantisch neerpende gelul, maar vooral Benito Raman die in 2022 nog geen deuk in een pak boter kreeg, en meetal of onzichtbaar, of heel slecht was. Hopelijk krijgen we die nog verkocht.

Draai het of keer het, vorig seizoen was het toch wel telkens bang afwachten wat onze clubs in Europa zouden doen. Je ziet dat er nu wel twee coaches staan die weten wat ze doen en de klus kunnen klaren/de match doodmaken.

Natuurlijk zijn we nog maar 1 ronde verder, maar toch zie ik een soort volwassenheid bij Antwerp en Anderlecht die ik vorig seizoen niet zag.

Waren natuurlijk ook gewoon matige tegenstanders maar goed dat we geen punten laten liggen deze keer.
Bern gaat wel andere koek zijn maar als Mazzu met zijn sterkste 11 start zie ik dat wel goed komen.

Draai het of keer het, vorig seizoen was het toch wel telkens bang afwachten wat onze clubs in Europa zouden doen. Je ziet dat er nu wel twee coaches staan die weten wat ze doen en de klus kunnen klaren/de match doodmaken.

Natuurlijk zijn we nog maar 1 ronde verder, maar toch zie ik een soort volwassenheid bij Antwerp en Anderlecht die ik vorig seizoen niet zag.
Laat ons hopen voor het Belgisch voetbal :)

Waren natuurlijk ook gewoon matige tegenstanders maar goed dat we geen punten laten liggen deze keer.
Bern gaat wel andere koek zijn maar als Mazzu met zijn sterkste 11 start zie ik dat wel goed komen.
Ik had vooral Lillestrom vooraf veel sterker verwacht, staan nl. 2de tussen Molde en Bodo Glimt en dat zijn op Europees niveau toch meer dan degelijke teams waar menig Belgisch team het lastig tegen zou hebben. En Gent verloor vorig jaar ook gewoon 2-0 in Valerenga.

Ik had vooral Lillestrom vooraf veel sterker verwacht, staan nl. 2de tussen Molde en Bodo Glimt en dat zijn op Europees niveau toch meer dan degelijke teams waar menig Belgisch team het lastig tegen zou hebben. En Gent verloor vorig jaar ook gewoon 2-0 in Valerenga.
Again, no offence maar dat was ook gewoon zwak van Gent he. Hadden die toen thuis niet 5-0 gewonnen ofzo?
Bodo Glimt heeft vorig jaar een Europees sterk jaar gehad maar of we daar veel conclusies uit moeten trekken in the long run weet ik niet.

Again, no offence maar dat was ook gewoon zwak van Gent he. Hadden die toen thuis niet 5-0 gewonnen ofzo?
Bodo Glimt heeft vorig jaar een Europees sterk jaar gehad maar of we daar veel conclusies uit moeten trekken in the long run weet ik niet.
Hebben in drie van de voorbije vijf seizoenen een hogere coëfficiënt gehaald dan België en staan ook helemaal niet zo ver van ons op de ranking. We hebben in België nogal vaak de neiging om andere competities te onderschatten denk ik terwijl we er zelf niks van bakken in Europa.

De kwaliteit van onze spelers is beter dan die in veel van dat soort competities, maar voor de een of andere reden komt het er op Europees vlak maar heel weinig uit. Is dat dan de invloed van coaching, van de team spirit? Geen idee.

Hebben in drie van de voorbije vijf seizoenen een hogere coëfficiënt gehaald dan België en staan ook helemaal niet zo ver van ons op de ranking. We hebben in België nogal vaak de neiging om andere competities te onderschatten denk ik terwijl we er zelf niks van bakken in Europa.
Mja als ik zie tegen wie wij in de Europa League en Conf. League soms punten durven laten liggen.
Ik neem nu KAA Gent als voorbeeld omdat ik al die matchen gezien heb maar bvb tegen Famagusta, tegen Rakow, tegen Valerengen, tegen RFS. Het jaar voordien die 0/18 in de Europa League.

En dat is dan nog onze beste Europese ploeg de afgelopen 5 jaar. Je moet ook zien waar die ploegen spelen natuurlijk. Had Union nu in de CL geraakt was dat waarschijnlijk 6 pakken rammel. In de EL en Conf L. sprokkelen die normaal gezien wel wat punten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan