UEFA Conference League 2023-2024

Ik zou als Genk/Gent/Brugge fan toch wel eens naar Tel Aviv willen gaan. Dikke feeststad, aant strand liggen ergens in oktober ofzo. Zalige verplaatsing

Besiktas is de enige club die je eigenlijk als Gent of Club zijnde echt niet wil, want in pot 2 zitten er genoeg ploegen bij die het je moeilijk kunnen maken als je niet 100% bent. Als daar Besiktas bijkomt, moet je echt al 100% zijn om door te storen. Terwijl als je Ludogorets, Helsinki en Breidablik loot, je op 70% er ook wel komt.

Ik zou als Genk/Gent/Brugge fan toch wel eens naar Tel Aviv willen gaan. Dikke feeststad, aant strand liggen ergens in oktober ofzo. Zalige verplaatsing
Liever niet. Ik ben geen grote fan van Israël en hun buitenland politiek, ik heb dus ook geen zin om ze daar nog wat te gaan sponsoren.

Qua droomloting wil ik vooral Fiorentina, Aston Villa, Besiktas en Astana vermijden

Ik hoop oprecht op de zwakste tegenstanders en dus een regelrechte kutgroep genre Bratislava, Zorya, Zrinjski Mostar. 18/18 pakken en lekker van de coëfficiëntpunten smullen🤤🤤
Waarom? onze coefficient is al super, zowel als Club-zijnde als de landencoefficient... graag leuke affiches en meer matchen zoals gisteren!

Onpopulaire mening, maar ik vind de Conference League net de charme van het voetbal wat terugbrengen.
Kleine ploegen uit heel Europa die ook eens Europees kunnen meedoen, uit de grotere competities de subtoppers die een reden hebben om te voetballen - een West Ham zal niet gauw de PL winnen - en geldt ook voor de Belgische, Portugese, Nederlandse, Turkse etc die ook meer kans maken op een Europese prijs.
Helemaal akkoord! Enige tornooi dat ik vorig jaar een beetje heb proberen te volgen, veel leuke ploegen die je anders nooit aan het werk ziet. Meer kans om ver door te stoten is als supporter ook leuker dan een pak slaag te krijgen in de CL.

Laten we met deze uitspraken toch nog even wachten tot na vanavond...
Altijd pijnlijk om zoiets terug te lezen na een uitschakeling in de voorronde's van het tornooi waarvan je "echt vol voor de eind winst" had moeten gaan.

Ik herhaal... :wink: :tongue:

Gent en vooral Club moeten echt vol voor winst gaan in deze ECL. Als je die andere namen ziet, Club op CL niveau hoeft echt niemand te vrezen en ook Gent in vorm kan gewoon van iedereen winnen.

De EL is toch beduidend lastiger.

Ik wil Klaksvik :love:
Voor de away fans: wij zijn met een busje geweest. Eerst naar het Noorden van Denemarken gereden (Hirsthals) om dan de ferry te nemen (meer dan 24u wel) en aan te komen in Thorshavn, de hoofdstad. Dan is het nog 45 min rijden richting Klaksvik (en genieten van de landschappen on the road).

Als je het vliegtuig wil nemen moet je eerst naar Kopenhagen, een rechtstreekse vlucht naar de Faeröer heb je niet denk ik.

Voor de away fans: wij zijn met een busje geweest. Eerst naar het Noorden van Denemarken gereden (Hirsthals) om dan de ferry te nemen (meer dan 24u wel) en aan te komen in Thorshavn, de hoofdstad. Dan is het nog 45 min rijden richting Klaksvik (en genieten van de landschappen on the road).

Als je het vliegtuig wil nemen moet je eerst naar Kopenhagen, een rechtstreekse vlucht naar de Faeröer heb je niet denk ik.
Zo een post doen zonder foto's zou illegaal moeten zijn 😉

Toch wat Belgische beelden in dat uefa filmpje over de Campagne van vorig jaar, laat ons hopen dat ze er volgend jaar nog wat meer in kunnen zetten

Genk zit sowieso in groep E - H, is gepaired met Gent. Dus Alkmaar, Frankfurt, Fenerbahce of Ferencvaros

dat vraag ik me ook af. Gisteren bij de CL werd er nog getrokken uit de groepen waar een ploeg kon in geraken.
Combinatie van nooit in dezelfde pot met een club van zelfde land, en ook niet op het zelfde moment spelen of spelen op hetzelfde moment als de enige EL deelnemer

Ik vind dit eigenlijk wel OK, gaat wat beter vooruit

Terug
Bovenaan