UEFA Conference League 2023-2024

zitten er easy tussen, maar toch ook namen waarbij het niet vanzelfsprekend gaat zijn

Easy voor een goede club, ja. Voor een Club of Gent zal geen enkele ploeg al op voorhand heel easy zijn. De Belgische competitie is een rommelcompetitie, zoveel beter dan het voetbal in Georgië of Kazachstan is dat hier niet, hoor.

Easy voor een goede club, ja. Voor een Club of Gent zal geen enkele ploeg al op voorhand heel easy zijn. De Belgische competitie is een rommelcompetitie, zoveel beter dan het voetbal in Georgië of Kazachstan is dat hier niet, hoor.
Daarom dat Gent met sprekend gemak de vloer aanveegde met een ploeg uit een land dat respectievelijk 18 en 10 plaatsen hoger op de coëfficientenranking staat dan Georgië en Kazachstan zeker.

Kijk, we zijn geen Engeland of Spanje, maar dan gaan zeggen dat we geen beter voetbal hebben dan Georgië of Kazachstan is ook pure onzin.

Daarom dat Gent met sprekend gemak de vloer aanveegde met een ploeg uit een land dat respectievelijk 18 en 10 plaatsen hoger op de coëfficientenranking staat dan Georgië en Kazachstan zeker.

Kijk, we zijn geen Engeland of Spanje, maar dan gaan zeggen dat we geen beter voetbal hebben dan Georgië of Kazachstan is ook pure onzin.

Jaja, kwil het resultaat achteraf nog wel eens zien.

ik snap wel dat we schrik moeten hebben voor de winnaar van bvb het duel Tobol - Derry. gaan we echt tegen moeten stunten, zo als kwartfinalist vorig jaar.

Ni overdrijven he.
Dat Club of Gent, zelfs in goeie doen, geen finale materiaal zijn wil ik gerust nog aannemen maar tegen 3/4 van de ploegen uit die lijst moet je toch met sprekend gemak winnen?

We zijn geen EPL met miljardenploegen maar het is nu niet dat we ploegen uit het liefhebbersverbond Europa insturen he.

Zowel Gent als Club als eventueel Genk zouden van bijna al die ploegen moeten winnen, maar zoals Genk aantoonde tegen een 10-koppig Servette en Club in Aarhus, als je niet op je best bent en kansen niet afwerkt, kan je geklopt worden door zo'n mindere dwerg. Al is dat natuurlijk gewoon voetballogica, maar op voorhand hoef je echt niet van een nederlaag uit te gaan.

De loting voor de play offs is om 14u. Voor de Belgische tegenstanders (bij winst in derde voorronde in geval van Gent/Brugge, bij verlies in derde voorronde in geval van Genk) zijn dit de mogelijke tegenstanders:

Gent speelt tegen de een van de winnaars van dit:
5
: FC Dila Gori (GEO) / APOEL FC (CYP)
6: Beşiktaş JK (TUR) / Neftçi PFK (AZE)
7: B36 Tórshavn (FRO) / HNK Rijeka (CRO)
8: FC Tobol Kostanay (KAZ) / Derry City FC (IRL)

Genk speelt (als ze verliezen tegen Olympiakos) tegen een van de winnaars van dit:
5
: KKS Lech Poznań (POL) / FC Spartak Trnava (SVK)
6: FC Arouca (POR) / SK Brann (NOR)
7: Adana Demirspor (TUR) / NK Osijek (CRO)
8: Hibernian FC (SCO) / FC Luzern (SUI)

Brugge speelt tegen een van deze ploegen:
6
: CA Osasuna (ESP)
7: SK Rapid Wien (AUT) / Debreceni VSC (HUN)
8: Fotbal Club FCSB (ROU) / FC Nordsjælland (DEN)
9: Rosenborg BK (NOR) / Heart of Midlothian FC (SCO)
10: NK Celje (SVN) / FC Neman Grodno (BLR)

Vooral Brugge kan dus een zware tegenstander loten.

Laatst bewerkt:
De loting voor de play offs is om 14u. Voor de Belgische tegenstanders (bij winst in derde voorronde in geval van Gent/Brugge, bij verlies in derde voorronde in geval van Genk) zijn dit de mogelijke tegenstanders:

5

Genk speelt (als ze verliezen tegen Panathinaikos) tegen een van de winnaars van dit:
5

6

Genk speelt toch tegen Olympiakos i.p.v. Panathinaikos?

5

Genk speelt (als ze verliezen tegen Olympiakos) tegen een van de winnaars van dit:
5

6

Sorry, volg de buitenlandse competities niet van nabij -> wat zijn de zware tegenstanders? Rapid Wien en Rosenborg?

Sorry, volg de buitenlandse competities niet van nabij -> wat zijn de zware tegenstanders? Rapid Wien en Rosenborg?
Ik zou een ploeg die eindigde op de 7e plaats in de Spaanse competitie toch als een héél zware tegenstander aanzien.

verder zou ik ze als volgt rangschikken:
FC Nordsjaelland: 2e in de Deense competitie na een slechtere playoff
Rapid Wien: geen topper, maar lijkt me ongeveer van het niveau van een middenmotor in België. Ook niet meer wat ze vroeger waren.?
Rosenborg: véél zwakker dan velen denken, de naam van vroeger hebben ze niet meer en ze staan nu achtste in de competitie (hun Europees ticket hebben ze te danken aan een competitie die al in december 2022 stopte, dus daar kan al veel meer kwaliteitsverlies zijn na 2 transferperiodes)
Celje/Grodno: voor mij onbekenden

Besiktas of APOEL zou ik toch willen vermijden. zeker niet onhaalbaar, maar onnodig sterk in deze fase. Liever Derry dan.
ik heb wel de indruk dat wij de "minste" mogelijke tegenstanders hebben

Besiktas of APOEL zou ik toch willen vermijden. zeker niet onhaalbaar, maar onnodig sterk in deze fase. Liever Derry dan.
ik heb wel de indruk dat wij de "minste" mogelijke tegenstanders hebben
Derry City zou ik zalig vinden, 1 keer een uitmatch van hen in Zweden gezien (een van hun weinige grote overwinningen) en zou maar al te graag nog eens hen zien (ook al is de kans op een overwinning dan natuurlijk nog een stuk kleiner).

Terug
Bovenaan