UEFA Conference League 2023-2024

Fun fact (sorry, cijfers zijn fun):

De kans dat we, volgens bookmakers odds, met het volgende aantal teams vanaf september nog Europees spelen:
5 52,19%
4 38,77%
3 8,49%
2 0,55%

Individuele kans van kwalificatie (bij Union voor de EL):
Genk 71%
Brugge 82%
Gent 89%
Union St Gilloise 89%

Vindt Brugge hoog scoren, maar mogelijks heeft dat te maken met het feit dat ik Engelse bookmakers nam en Engelsen mss meer respect hebben voor de naam van Brugge dan voor een Spaanse onbekende?
cijfers zijn zeker leuk!

Statistisch gezien zouden dat dan de ploegen uit pot 3 van de EL moeten zijn en die zijn toch ook allemaal haalbaar. En mochten er toch enkele ploegen uit pot 1 of 2 bij zitten wil dat zeggen dat die ook niet echt uitblinken in Europa en te pakken zijn.

Ik vind echt dat de Belgische ploegen in de ECL nu eens op zijn Hollands mogen zeggen dat ze vol voor winst gaan.
Ik vind zelfvertrouwen wel leuk ! Dit jaar lijkt me dit enkel voor Club Brugge een mogelijkheid (en dan nog enkel als ze zichzelf overstijgen). Het is wel de beker bij uitstek die een Belgische ploeg nog kan winnen. CL is onmogelijk en de EL kan enkel met een echt onwaarschijnlijk sterke once in a generation ploeg.

Een Club Brugge in topvorm kan absoluut Fiorentina of West Ham wegzetten. Union in goede doen vorig jaar was ook verder geraakt in de ECL dan de EL. Je hebt wat geluk nodig natuurlijk maar het is echt geen mission impossible zoals de CL.
Misschien. Maar als we dat nu gaan verwachten (terwijl nog niemand zeker is van qualificatie zelfs), gaan we weer ploegen afkraken omdat ze maar kwartfinale halen in Europa (wat toch nog steeds zowat de hoogste prestatie is de laatste 10 jaar of zo)

Dan kan Nederland effectief gemakkelijker zeggen dat ze voor winst gaan, want die zijn er de voorbije jaren toch dichter bij geweest

Als de CL winnaar uit één van de 6 beste landen komt dan komt de kampioen van de het 7e land in pot 1 terecht (zoals Feyenoord dit jaar) wat ook een mooi voordeel is.

Nope, vanaf volgend jaar geen potten en poules meer op de manier zoals we kunnen, maar een league systeem.
4 potten van 9 ploegen, met pot 1 de titelhouder en de 8 clubs met de hoogstgerangschikte coefficient, ongeacht land/competitie.

Nope, vanaf volgend jaar geen potten en poules meer op de manier zoals we kunnen, maar een league systeem.
4 potten van 9 ploegen, met pot 1 de titelhouder en de 8 clubs met de hoogstgerangschikte coefficient, ongeacht land/competitie.
Ahja just, dat ging weer helemaal anders zijn 🤦🏻‍♂️

Nu rustig uittikken.
Die Cyprioten gaan blijven proberen om zich te laten vallen, schoppen en penalties zoeken.
De ref fluit ijzersterk, ze moeten dit gewoon rustig kunnen uitspelen.

Terug
Bovenaan