UEFA Conference League 2023-2024

Besiktas overigens ook weer verloren in en tegen Bodo Glimt. 1/9 na 3 wedstrijden, toch met voorsprong de slechtst presterende Turkse "top"ploeg jaar na jaar in Europa.

Nog eens naar Genk gaan kijken, ook omdat het gratis was. De tifo bij aanvang van de match was zo goed als het spannendste van heel de avond 😅
Wel echt een van de mooiste tifo's die ik heb gezien. Ik weet niet hoe ik hier foto's moet posten.

Voor de rest: dikke kutmatch. Heynen weer goed. Vandevoordt was top. De rest was echt matig tot slecht.

https%3A%2F%2Fstatic.hbvl.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2023%2F10%2F26%2F7782cf6b-b939-4f61-b762-3cec0f7f6e9d.jpg

Sorry maar dat is gewoon een lompe en slechte spits? Twee blokken kaas als voeten. Finesse van een gestroopte olifant.
Toch eens met Agony. Ik kijk elke match van Club en in het begin was Thiago echt best ok. Woog inderdaad zeer hard op de verdediging en werkte als een paard. Ook beter qua balbehandeling toen (maar klopt dat het allesbehalve een technisch wonder is). Scoorde toen ook enkele keren. Zit nu gewoon in een zeer negatieve spiraal en heeft momenteel 0 vertrouwen dus niets lukt nog (mist grote kansen, slecht in het meevoetballen, frustraties, etc.).

Club en spitsen is echt een drama de laatste jaren.

Dit hé zeg. En dan zie je daar AA Gent met 3 spitsen rondlopen die ze met de ogen dicht binnen trappen.

Nu, Club heeft wel da laatste jaren heel veel goede flankaanvallers gehad die ook best veel scoren, mss dat daar wel een probleem voor de spitsen ligt, dat die minder kunnen opvallen en uitblinken.

Dit hé zeg. En dan zie je daar AA Gent met 3 spitsen rondlopen die ze met de ogen dicht binnen trappen.

Nu, Club heeft wel da laatste jaren heel veel goede flankaanvallers gehad die ook best veel scoren, mss dat daar wel een probleem voor de spitsen ligt, dat die minder kunnen opvallen en uitblinken.
Haal je dan niet gewoon het foute profiel binnen?
Met goeie flankaanvallers en een opkomend middenveld verwacht ik een targetspits van +1m90 die met zijn rug naar de goal het balletje kan bijhouden zodat de rest kan aansluiten... Een pure pivot dus, die er niet mee inzit om op het eind vh seizoen maar 4 keer gescoord te hebben maar wel met 30 (pre) assists op zijn conto staat.
Ik zie de Brugse spitsen te weinig bezig maar als ik hier dan lees dat Thiago geen balbehandeling heeft... en Yaremchuk is toch ook meer gehaald als goalgetter, of vergis ik mij daar in?

Nu, als je puur objectief kijkt naar de kern van Club is er al jaren een gapend gat centraal achterin dat ook niet gedicht wordt dus misschien wordt er dus echt gewoon fout ingekocht.

Een goeie spits geeft ge ook graag de bal he. Als ge Thiago zo ziet fabelen gaat ge automatisch 3x nadenken alvorens ge hem een bal geeft. Want er volgt geen goal en ge krijgt de bal niet terug dus 0 return.

Toch eens met Agony. Ik kijk elke match van Club en in het begin was Thiago echt best ok. Woog inderdaad zeer hard op de verdediging en werkte als een paard. Ook beter qua balbehandeling toen (maar klopt dat het allesbehalve een technisch wonder is). Scoorde toen ook enkele keren. Zit nu gewoon in een zeer negatieve spiraal en heeft momenteel 0 vertrouwen dus niets lukt nog (mist grote kansen, slecht in het meevoetballen, frustraties, etc.).

Sinds het vertrek van Wesley, ist de eene na de andere die flopt Okereke, krmencik, Dost, yaremchuk, en nu thiago dat met de week slechter is, dan konden ze even goed chuk houden en hem het volste vertrouwen geven.
In Denkey van Cercle zie ik wel iets.

Sinds het vertrek van Wesley, ist de eene na de andere die flopt Okereke, krmencik, Dost, yaremchuk, en nu thiago dat met de week slechter is, dan konden ze even goed chuk houden en hem het volste vertrouwen geven.
In Denkey van Cercle zie ik wel iets.
Die gaat naar het buitenland sowieso. Denk niet dat Club die nog kan betalen. Ligt nog onder contract tot juni '26 ook.

Cuypers zijn laatste goal in de competitie dateert van 13 augustus en die van Orban 20 augustus dus op zich valt dat ook nog wel mee :unsure:

Denkey idd goeie spits type Wesley, maar als die geen vertrouwen heeft is het ook sukkelen zoals Thiago hoor. Maar bij Cercle hebben ze weinig andere alternatieven en heeft ie de tijd weer gehad voor vertrouwen te krijgen en gaan ze nu redelijk vlotjes binnen..

allemaal goed en wel zo'n ploeg uit Ijsland, maar die spelen een zomer-competitie zodat ze in hun ijskoude winter niet moeten spelen, en dus hebben ze daar geen veldverwarming. eens benieuwd wat dat deze avond geeft.

Dat soort wedstrijden zijn het lastigste. Het is normaal dat Gent wint maar verliezen is een no-go.
Ik kan me nog Genk herinneren tegen Sarpsborg in de EL. Dat was gister een kunstgrasplein en er werd quasi schande gesproken in de media.
Diegene die gevoetbald hebben, merken toch echt het verschil aan de grasmat en al zeker met kunstgras.

Ik zie Gent hier overigens winnen, scoren vlotjes en het is er niet zo vaak opendeurdag als bij ons en bij Brugge (sorry gasten, maar Mechele is toch echt niets voor Brugge meer)

Terug
Bovenaan