El Imbatido
Member
Historisch! Club Brugge schiet zich naar de Griekse hemel en staat in halve finale van de Conference League | sporza
De Griekse hel is de hemel geworden voor Club Brugge. Na een overtuigende 0-2-zege bij PAOK staat blauw-zwart in de halve finale van de Conference League - een prestatie die een Belgische ploeg al 31 jaar niet meer flikte. Ferran Jutglà trapte zich in de geschiedenisboeken door voor rust twee...
Ik heb sowieso al een hekel aan het gebruik van het adjectief historisch in de sportjournalistiek maar hier is het perfect op zijn plaats.
Al 31 jaar niet meer gebeurd in een competitie die aan zijn derde editie toe is én is begonnen in 2021.De Griekse hel is de hemel geworden voor Club Brugge. Na een overtuigende 0-2-zege bij PAOK staat blauw-zwart in de halve finale van de Conference League - een prestatie die een Belgische ploeg al 31 jaar niet meer flikte.
Historisch is hier wel het correcte woord.
Even serieus, ik vermoed dat ze refereren naar een halve finale in een Europese clubcompetitie en dus eigen Antwerp bedoelen in 1993. Of vinden ze de UECL de opvolger van de Europacup II?
Op het eerste zicht zie ik dat er nog een resem Belgische clubs zoals Standard, Lierse, Gent en Genk een halve finale in de Intertoto cup hebben gespeeld. Of telt dat niet?
.