UEFA Conference League 2024/2025

Général Zantas

Well-known member
Geen twee zonder drie...

Ook hier hervormingen met 1 grote poulefase met 36 clubs, yadda yadda. Voor meer info, check Europa League topic of Champions League topic.

Geen screenshots van de kwalificatierondes voorlopig, het zijn gewoon teveel ploegen. Afgelopen 2 weken was de eerste kwalironde met 25 matchen, deze en volgende week is de tweede kwalironde met maar liefst 50 wedstrijden.
1 Belgische ploeg voorlopig in de 2e kwalironde, AA Gent neemt het op tegen Vikingur uit de Far Oer. In theorie, een oetje (hebdem?).
Fun fact, als AA Gent wint, moet het tegen de verliezer van het kwalificatie duel uit de EL tussen Molde en Silkeborg. Het leuke hieraan is dat de winnaar van die wedstrijd mogelijks tegen Cercle speelt, als Cercle haar kwalificatiewedstrijd wint in de EL. Moest Cercle verliezen tegen Kilmarnock, zakken ze van de EL naar de CoL en nemen ze het in de 3e kwalificatieronde op tegen de winnaar van het duel tussen het Finse KuPS en het Noorse Tromso.

AA Gent heeft al 3 Europese wedstrijden achter de rug, en er is hier nog geen enkele post geplaatst. Teleurstellend hoor, Genties! Geen volk in het stadion, geen volk op het forum.

2-2 tegen Silkeborg, vrij matige prestatie eigenlijk!

Mijn eigenste Wisla Krakow, de Poolse 2e klasser, kwam op voorsprong tegen Spartak Trnava, nummer 3 uit Slovakije, en lag niet zo bijzonder onder, maar moest uiteindelijk toch met 3-1 het onderspit delven na een wonderlijke 3e goal van de Slovaken net nadat Wisla Krakow op de paal trapte. In plaats van 2-2, 3-1 dus. Een zwaar verschil. Misschien dat ze in een kolkend Krakau (elke Europese thuismatch tot dusver meer dan 30.000 toeschouwers) het ongedaan kunnen maken, al vrees ik ervoor.

AA Gent heeft al 3 Europese wedstrijden achter de rug, en er is hier nog geen enkele post geplaatst. Teleurstellend hoor, Genties! Geen volk in het stadion, geen volk op het forum.

Mijn eigenste Wisla Krakow, de Poolse 2e klasser, kwam op voorsprong tegen Spartak Trnava, nummer 3 uit Slovakije, en lag niet zo bijzonder onder, maar moest uiteindelijk toch met 3-1 het onderspit delven na een wonderlijke 3e goal van de Slovaken net nadat Wisla Krakow op de paal trapte. In plaats van 2-2, 3-1 dus. Een zwaar verschil. Misschien dat ze in een kolkend Krakau (elke Europese thuismatch tot dusver meer dan 30.000 toeschouwers) het ongedaan kunnen maken, al vrees ik ervoor.
Kans is groot dat Cercle uitkomt tegen Trnava of Krakow

de 2 uitmatchen werden door de thuisploeg exclusief verkocht aan een Zweeds streamingplatform die 12€ voor een match vraagt :unsure:
en de thuismatch tegen de Vikings moest ik werken.
ik heb dus eigenlijk nog niks gezien van die europese matchen :(

Gent alsjeblieft zeg :wtf: Zo sukkelen tegen Silkeborg

Heb zo'n flauw vermoeden dat dit wel eens een zeer zwak Europees jaar kan worden.

Voetbal kan toch mooi zijn :clap:

2e helft tijdrekken, 3 keer spel stilgelegd voor krampen en daarna maar 5 min extra tijd?!?

Dan de verdiende gelijkmaker!

Dan geen 100% strafschop gekregen, dan toch de over verdiende 3-2 en dan met 3 tegelijk krampen veinzen.

Heeeeeerlijk :clap:

Oef, wat een match.
Spijtig dat ik niet kon blijven voor de verlengingen (moest de tram halen)

2 tegengoals die te vermijden zijn, tbb.
Bij de 0-1 moet Watanabe altijd van de bal blijven, dan is die voor Roef.

Nu Partizan, ook geen makkelijke ploeg.

Oef, wat een match.
Spijtig dat ik niet kon blijven voor de verlengingen (moest de tram halen)

2 tegengoals die te vermijden zijn, tbb.
Bij de 0-1 moet Watanabe altijd van de bal blijven, dan is die voor Roef.

Nu Partizan, ook geen makkelijke ploeg.
Na de 3 slechte competitiewedstrijden waar we eigenlijk 0/9 verdienden is dit toch hoopvol.
Veel nieuwe (jonge) spelers, spelers die hun contract niet willen verlengen,…
Dit zal deugd doen bij de spelers en de trainer.

Gewoon een goeie wedstrijd en over verdiend door.
Silkeborg is beter dan Kortrijk en Dender, dus dit is echt top.

In Polen dachten ze ook even wat penalties te trappen, Wisła Kraków gaat door naar de volgende ronde na 12-11 in de penalties :cheer: :cheer:

Ze maakten een 3-1 uit de heenwedstrijd ook goed, door thuis met 3-1 te winnen.

Holy shit wat een match.

En nu, nu wordt het leuk. Want Wisła Kraków neemt het op tegen Cercle Brugge in de volgende ronde :cheer:

Wat is de reden dat een Poolse tweedeklasser in de Conference League zit? Beker gewonnen?

Correct.

Terug
Bovenaan