Ugly Belgian Websites

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum

JPV

Crew Member
Crowdfunder FE
We hebben de site Ugly Belgian Houses, maar wat we in het echt kunnen, moeten we ook online kunnen.

Daarom een topic met onze pareltjes qua webdesign. We spreken hier niet over technische uitvoering, geen IT-topic, maar over de look and feel of hoe ze je aan het lachen brengen zonder moppen.

Eerste aanzet:

Waarom deze hoog scoort:
- in de URL staat héél duidelijk dat het over een website gaat. Zouden ze dan ook [email protected] hebben of gaan ze avontuurlijk voor [email protected] ?
- De vermelding dat er best geen internet explorer gebruikt moet worden. Maakt toch duidelijk dat die héél vernieuwend is en regelmatig geredesigned is.
- De uitgekiende menustructuur met maar liefst 16 meest gekozen-items en een pagina vol links

De site doet totaal geen eer aan de zeer professionele en sympathieke mens maar

kan er ook wat.

Ik ken zelf nougatbollen van webdesign maar dit is precies in word gemaakt en copy/paste.
Ik wist dat sowieso iemand Frans De Smet ging posten. :rofl:
Dat is precies zo een website dat ik 20 jaar geleden als jong mannetje op Dreamweaver maakte. :p

Dat is ook maar een heel simpele zaak maar is wel by far de vriendelijkste en beste tvboer in heel de Benelux.

We love An:love:

Ik ken zeer veel van tv's en word vaak door mensen gevraagd voor aankoopadvies. Als ik ze dan advies geef en doorverwijs naar Frans De Smet moet ik altijd zeggen dat ze niet moeten verschieten van de website en dat het zeker legit is:rofl:

Laatst bewerkt:
Ik heb dit weekend mijn deel moeten invullen voor mijn ouderschapsverlof. Die Break@work website valt nog mee, maar dat inlog gedeelte is echt blijven stilstaan eind de jaren '90.
Zelfde voor de website van het agentschap van de schuld. En dat zijn dan websites van de overheid.

Waar komt dit van? Wat is de context? :rofl:

Tis een parodie op wat wij toen de bosjerkes noemden. Het dancingvolk met getunede scooters en een grote muil. Soortgelijke -echte- profielen kon je toen en masse op sites zoals netlog vinden, maar die zijn allemaal verdwenen ondertussen.

Maar blijkbaar van hetzelfde bedrijf nog een andere webshop ook: https://www.lin799.be/

Tijd dat ze eens de domeinnaam van de oude webshop forwarden naar de nieuwe 🙃

Terug
Bovenaan