Uitspraak Raiss over hoofddoek opgepikt door Musk

gereageerd op een slecht vertaalde momentopname van een politieker. Ik snap niet waarom de boer, een mulit-miljardaire zich altijd moeit in politieke zaken van andere landen.

Weet niet welke vertaling Musk gelezen heeft van die mevrouw, maar zelfs met de juiste vertaling en momentopname toch bedenkelijke uitspraken niet?

Als iemand zonder hoofddoek het omgekeerde zou zeggen. Zelfde context, zelfde momentopname.....

Faits divers die uitspraak. Eerder erg dat er in de wandelgangen wordt gesproken van de huidige regering verder gaat in lopende zaken tot... De volgende verkiezingen. Dat zou echt de schaamte voorbij zijn.

Ook dat nieuwe voorstel van les engagés al direct afgeschoten door N-VA.
En als open vld niet meewerkt, dan zal de PS het wel blokkeren.

Schrijf aub gewoon nieuwe verkiezingen uit, dat we deze slechte farce kunnen afstraffen.

Ik weet dat het niet gaat, anders was het al lang gebeurd. Maar toch werkelijk godgeklaagd dat we hier toertjes blijven draaien ipv gewoon nieuwe verkiezingen uit te schrijven. Dan komt er tenminste wat druk op de ketel van de overwinnaar om water bij de wijn te doen.

Toch echt een systeemfout vind ik

Zo'n 'fait divers' vind ik die uitspraak ook overigens niet. Het verwart weer bewust islamofobie met racisme - extreem-rechts zou misschien beter zelf eens zo'n excuusterm met '-fobie' uitvinden, dan kan men zich zo ook 'immuniseren' tegen gegronde kritiek - en zoals anderen terecht aanhalen: mocht iemand zeggen dat iemand met een hoofddoek best zou verhuizen naar een andere gemeente/land, het kot zou te klein zijn.
Dat een burgemeester, zelfs maar waarnemend en zelfs 'maar' van een gemeente als Molenbeek, een hoofddoek draagt in functie, vind ik allesbehalve een teken van vooruitgang, integendeel zelfs...

Net zoals je bij bepaalde zaken in de V.S. kan afleiden dat de democratie daar onder druk staat door miljardairs en andere figuren zoals oh ironie, Musk zelf. Wel op exact diezelfde manier is het een gevaarlijk teken aan de wand dat we hier mensen/vrouwen met dergelijke religieuze symbolen in politieke leidersfuncties zien. Zo'n teken heeft een ideologische lading, en die is niet neutraal. Verder heeft hier een discussie over hoofddoeken zelf geen zin denk ik.

Gaat niet. Je zou daarvoor eerst de Grondwet en de Bijzondere wet met betrekking tot de Brusselse Instellingen moeten wijzigen.

Gaat inderdaad niet, Brussels parlement is een legislatuurparlement, zou ook de andere gemeenschapsparlementen mogelijks in de problemen brengen met Brusselse verkozenen.

Beter zou zijn plaats Brussel onder federale curatele en maak een einde aan een farce waarbij dat stadsgewest veel te veel zeggenschap heeft, terwijl het duidelijk zichzelf niet deftig kan besturen. Fuseer de boel zoveel mogelijk, maak een einde aan de corrupte P.S. baronieën, of erger nog binnenkort: PvdA-communes.

De systeemfout van Brussel is een stad dezelfde 'macht'/bevoegdheden blijven geven als de grotere gewesten/gemeenschappen van dit land, terwijl ze er duidelijk niet de capaciteiten voor hebben.

Laatst bewerkt:
Weet niet welke vertaling Musk gelezen heeft van die mevrouw, maar zelfs met de juiste vertaling en momentopname toch bedenkelijke uitspraken niet?

Als iemand zonder hoofddoek het omgekeerde zou zeggen. Zelfde context, zelfde momentopname.....

Ik ga de uitspraak niet 100% goedpraten maar ik begrijp langs één kant wel wat ze er mee wou zeggen.

Het is zoals mensen die een huis kopen langs een spoorweg or vlieghaven en dan constant klagen dat het leven ondraaglijk is geworden.

Verhuis dan gewoon.

Of zoals mensen die elke dag tegen u komen klagen over hun werk.

Vetrek dan gewoon.

Als het echt zo ondragelijk is om daar te blijven wonen. Voor uw mentale en fysieke welzijn, waarom niet ergens anders gaan wonen?

Als het echt zo erg zou zijn dan zou je vertrekken maar het feit dat je er nog altijd woont zegt dat het toch niet ondragelijk is.

my 2 cents

Ik ga de uitspraak niet 100% goedpraten maar ik begrijp langs één kant wel wat ze er mee wou zeggen.

Het is zoals mensen die een huis kopen langs een spoorweg or vlieghaven en dan constant klagen dat het leven ondraaglijk is geworden.

Verhuis dan gewoon.

Vetrek dan gewoon.

Als het echt zo ondragelijk is om daar te blijven wonen. Voor uw mentale en fysieke welzijn, waarom niet ergens anders gaan wonen?

Als het echt zo erg zou zijn dan zou je vertrekken maar het feit dat je er nog altijd woont zegt dat het toch niet ondragelijk is.

my 2 cents
Niet 100% goedpraten? Dat je zo een uitspraak enigszins probeert te verdedigen kan er niet in bij mij. Context of niet, de worden zijn gezegd en ze zijn zeer duidelijk. Dat valt noot goed te praten.

Maar blijkbaar mag het dan van 1 kant, want de andere mag dat niet. Er hebben veel mensen al geroepen: vertrek dan gewoon als het u niet aan staat. Maar dat waren dan racisten....

Ook wat vermoeiend om te horen dat kritiek op de hoofddoek, meteen wordt vereenzelvigd met racisme. Terwijl dat m.i. niets met ras te maken heeft.

Verhuis dan gewoon.

Vetrek dan gewoon.

my 2 cents

Dus als ge uw boerendorp of wijk ziet veranderen op 15j tijd naar een Kinshasa light of een rabat light, en ge zijt daar niet zo content mee moet ge maar verhuizen? Wow :)

En we hebben het hier niet zomaar over "iemand" he, maar de waarnemend burgemeester.

gereageerd op een slecht vertaalde momentopname van een politieker. Ik snap niet waarom de boer, een mulit-miljardaire zich altijd moeit in politieke zaken van andere landen.
Omdat miljardairs er alle belang bij hebben om mensen te doen geloven dat het immigratie is dat hét probleem is. Zolang mensen dat geloven gaan ze niet zoeken naar andere oorzaken voor dalende levenskwaliteit. Dus ze scharen zich achter de alt-right partijen in alle Europese landen die bijna altijd ook EU-sceptisch zijn... die vervelende EU, die de enige is die de hebzucht van de multinationals nog enigszins in check probeert te houden. Dat is waarom Musk (en anderen) dit soort zaken pushen.

Omdat miljardairs er alle belang bij hebben om mensen te doen geloven dat het immigratie is dat hét probleem is. Zolang mensen dat geloven gaan ze niet zoeken naar andere oorzaken voor dalende levenskwaliteit. Dus ze scharen zich achter de alt-right partijen in alle Europese landen die bijna altijd ook EU-sceptisch zijn... die vervelende EU, die de enige is die de hebzucht van de multinationals nog enigszins in check probeert te houden. Dat is waarom Musk (en anderen) dit soort zaken pushen.
De meeste miljardairs zijn pro immigratie, immigratie vergroot de arbeidspool, drukt lonen en creëert welvaart bij de immigranten en dus meer omzet bij de bedrijven, meer immigranten wil over het algemeen zeggen meer geld voor de rijken terwijl ze zelf veel minder hard dan gemiddeld geconfronteerd worden met de nadelen van immigratie.

De meeste miljardairs zijn pro immigratie, immigratie vergroot de arbeidspool, drukt lonen en creëert welvaart bij de immigranten en dus meer omzet bij de bedrijven, meer immigranten wil over het algemeen zeggen meer geld voor de rijken terwijl ze zelf veel minder hard dan gemiddeld geconfronteerd worden met de nadelen van immigratie.
Om dan nadien te kunnen zeggen "kijk eens hoe vreselijk slecht jullie leven geworden is door al die migranten!"... vote alt-right!

Om dan nadien te kunnen zeggen "kijk eens hoe vreselijk slecht jullie leven geworden is door al die migranten!"... vote alt-right!
Immigratie is nog steeds bezig, moesten ze de mensen kunnen overtuigen van dat punt dat immigratie beperkt moet worden zouden ze minder beginnen verdienen.

Dat is een factor, al geldt 'pro-immigratie' meestal ook enkel voor geschoolde immigranten (bv. Musk/Zuckerberg). Klassenbewustzijn ondermijnen door de focus te leggen op etniciteit is iets wat je wel vaker ziet bij mediamagnaten. Zij willen liever niet praten over inkomensongelijkheid en dan zijn immigranten de logische afleiding.

Het gaat hier niet over Musk, maar wel over wat madam gezegd heeft, voor mijn part mocht Kabouter Plop dat getweet hebben, maakt niet uit.

En dan nog die glimlach toen ze dat zei, misselijkmakend

Terug
Bovenaan