Ultralopen / Trailrunning

Obi Wan Kenobi

Well-known member
Traillopen past niet echt bij atletiek vind ik, daarom een apart topic voor de meer professionele ultralopers/trailrunners ?

De Belgische ultraloopmessias :p gaat deelnemen aan de UTMB.
Ultraloper Karel Sabbe uit Anzegem heeft een nieuwe sportieve uitdaging. Hij gaat eind deze zomer meedoen aan de 'Ultra Trail du Mont Blanc'.

Top 100 zou denk ik al straf prestatie zijn voor Karel.
------------------------------------------------------

Killian Jornet , zou deze dan overslaan en waarschijnlijk een aanval plegen op 1 van Karel Sabbe's FKT (Pacific crest / Appalachian / of deze in Nieuw-Zeeland).
Eerder benieuwd naar deze prestatie dan :)

Iemand die weet welke UTMB wedstrijd hij heeft gelopen of heeft hij een wildcard gekregen ofzo?

Ik ben ook wel curieus wat zijn resultaat en ervaring gaat zijn daar, lijkt me qua ervaring toch nog ferm verschillend met zo'n FKT van een paar weken.

Het blijft ook men ultieme droom om de UTMB100M te doen maar je moet geluk hebben met die loterij.

Ik ga deze zomer naar Quito voor de 75km dat goed is voor 3 stones. Samen met Kullamannen zit ik dan aan 6 stones voor de volgende loterij.
Een collega op het werk heeft nu 10 stones, probeert al 3 jaar op een rij maar heeft iedere keer pech. 😐

Iemand die weet welke UTMB wedstrijd hij heeft gelopen of heeft hij een wildcard gekregen ofzo?
Ik dacht dat die een wildcard had.

Logisch eigenlijk. Zijn deelname is quasi gratis (onbetaalbare) reclame in België voor UTMB als organisatie gezien dat nu eenmaal de bekendste (en samen met Bonne de enige bekende) ultraloper van ons land is. Je wilt bv. niet weten hoeveel volk plots een IM wil doen nadat Average Rob dat gedaan heeft. Sinds de samenwerking tussen UTMB en Iron Man zijn de prijzen voor UTMB-series wedstrijden sterk gestegen. Om dat relevant te houden, heb je ook reclame nodig. Hem uitnodigen is een no-brainer voor die organisatie.

Jornet een FKT proberen? Denk dat dat zal aflopen zoals zijn poging om het 24-uur record te breken: er is geen veelzijdiger ultra-man als hij maar ergens zijn er grenzen. 24-uur record is voor baanlopers en FKT op die xxxx afstanden is voor mannen als Sabbe die oneindig lang in Z1/Z2 kunnen doorgaan.
En Sabbe is inderdaad gewoon goeie reclame voor UTMB, waarschijnlijk hebben ze hem gevraagd in plaats van omgekeerd. Zal wel makkelijk top 100 halen volgens mij maar kan nooit een rol van betekenis spelen.

Matthieu Bonne is al 24 uur lang aan gemiddeld ruim 11km/u aan het lopen. Dwz dat hij ruim op voorsprong staat voor weer een nieuw WR
(473,5 kilometer in 48 uur)

Zelfs als hij stevig moet vertragen (wat ik verwacht) hij is serieus voorsprong aan het opbouwen. Het ziet er momenteel goed uit.

Update: Na 30 uur zit hij aan 329km. (net geen 11 km/u maar nog steeds ruim voor op schema)

Laatst bewerkt:
Matthieu Bonne is al 24 uur lang aan gemiddeld ruim 11km/u aan het lopen. Dwz dat hij ruim op voorsprong staat voor weer een nieuw WR
(473,5 kilometer in 48 uur)

Zelfs als hij stevig moet vertragen (wat ik verwacht) hij is serieus voorsprong aan het opbouwen. Het ziet er momenteel goed uit.

Update: Na 30 uur zit hij aan 329km. (net geen 11 km/u maar nog steeds ruim voor op schema)
En het is hem gelukt! Even leek hij te moeten opgeven maar hij is door zijn dipje gekomen en het record is er. :tongue:
Nieuw record = 485km op 48 uur tijd.

Hij was wel echt pieredood op het einde maar wat wil je?

Kouros had wel wat commentaar ook bij het andere record dat hij op Carbon schoenen loopt.

Sowieso straf wel
Ja Kouros blijft een fenomeen. Laat Bonne lopen op de schoenen van weleer en Kouros had volgens mij nog steeds van Bonne gewonnen.
Maar het blijft een straffe prestatie. Veel doen het hem alvast niet na.

Gisteren een officieus wereldrecord met foute schoenen (benieuwd tot hoever ze die schoenen gaan kunnen trekken)
100km onder de 6 uur.

Morgen begint de leukste dagen van de UTMB Finale (met die volledige livestreams)
OCC / CCC / UTMB

Ik wist niet van het bestaan van dit topic!

Het zijn al interessante races geweest afgelopen in Chamonix, jammer genoeg wel al drie opgaves in de UTMB om u tegen te zeggen D'Haene, Albon en Hawks. Goed voor Guillaume z'n kansen :biglaugh:

Bij de vrouwen weer alles op een zakdoek en Ruth Croft heeft Courtney te pakken.

Terug
Bovenaan