USA

Ik ga binnen 2 maand de Zuid-West USA tour doen voor 3 weken. Ik zou graag over internet beschikken op mijn smartphone. Wat kunnen jullie hiervoor aanraden. Het handigste is wellicht een e-sim?

Is er een bepaald merk dat goed is op vlak van prijs-kwaliteit?
Gewoon eens zien wie het goedkoopste is bij Airola of Holafly en dan gewoon aankopen en eSIM installeren. Duurt letterlijk paar minuten

Net onze vluchten naar NY vastgelegd voor onze winter/kerst belated honeymoon 🥳

8/12 tot 14/12 met aankomst rond 13u45 en vertrek 19u45. Dus 5 volle dagen ter plaatse.

Skyscanner gebruikt, BXL - JFK (rechtstreeks) was goedkoopste. Komen op ongeveer 520€ pp inclusief 1 stuk ruimbagage.

Wel apart moeten boeken want je kan blijkbaar niet 2 volw ingeven en dan maar voor 1 ruimbagage, keuze is direct voor allebei...

Dus mijn vrouw kan een zetel kiezen en ik krijg die blijkbaar pas toegewezen na inchecken (leftovers). Scheelt wel 120€ hierdoor...

Edit: Hotel ook gevonden, was lastig om iets te vinden onder de 2k voor 6 nachten, binnen een straal van paar km van het centrum en met een ietwat deftige kamer (king bed geen queen of nog kleiner)...

10 en 11 december zijn blijkbaar ook duurden dan de rest van onze week. Iemand enig idee waarom?

Via mijn werk 25% korting bij IHG hotels dus zo uitgekomen bij een Holiday Inn (Manhattan 6th Ave - Chelsea). 10 min wandelen van Empire State en 20 van Times Square

Laatst bewerkt:
Wauw, heel stil hier op dit forum. Niemand die deze zomer of in de komende maanden naar de USA gaat?

Goede ervaringen?
Wij zijn nu een tweetal weekjes terug van 17-daagse rondreis door Florida met de kinderen (8 en 10).
Fantastische reis gehad met start en eindpunt Orlando. Begonnen met twee dagen Disney (universal overgeslagen wegens te uitdagend voor de kinderen). Het was druk, maar net te doen qua volk.

Daarna trokken we naar de westkust met het ene nagelwitte strand na het andere, inclusief prachtige zondsondergangen.

Vervolgens de andere kant op richting Key Largo en het (al te toeristische) Key West. Daarna 4 nachten in Miami (art deco in Ocean Drive :love: ) , met fantastisch uitstapje naar de Everglades waar we net een storm ontliepen. Zagen een indrukwekkende waterhoos op het meer waar we net af waren gevaren.

Na Miami richting Cocoa Beach, met tussenstop van één nacht bij de multimiljonairs in Fort Lauderdale.
De voorlaatste dag stond Kennedy Space Center op het programma. Wat mij betreft één van de leukste/beste parken die ik ooit gedaan heb: razend interessant, heerlijk entertainend en natuurlijk ook bijzonder indrukwekkend omwille van de schaal en de historische waarde (Saturn V, Atlantis space shuttle, Vehicle Assembly Building :love:) . Ook de kinderen waren heel erg onder de indruk en beleefden een topdag.

De dag nadien stond er een (oorspronkelijk niet geplande) Falcon 9 lancering op de planning. Tickets voor de officiële viewing waren niet goedkoop, maar we besloten het er toch op te wagen. Vol enthousiasme trokken we op onze laatste dag terug naar Cape Canaveral en namen ruim op tijd plek op de tribune....om uiteindelijk een uur voor de launch te horen dat de vlucht gecancelled was :cry:

De kers op de taart ontbrak dus, maar we hebben er een onvergetelijke vakantie op zitten

Stel dat je in the USA een iPhone zou willen kopen, waar koop je die het goedkoopst? Ik zou dit eventueel overwegen, maar weet niet waar te kijken. Wat zijn de 'Mediamarkt's' van USA?

Stel dat je in the USA een iPhone zou willen kopen, waar koop je die het goedkoopst? Ik zou dit eventueel overwegen, maar weet niet waar te kijken. Wat zijn de 'Mediamarkt's' van USA?
Best Buy of Apple heeft ook zelf veel winkels.
Kijk ook zeker in welke staat je koopt want sales tax kan een verschil betekenen.
In Oregon is er bijvoorbeeld geen sales tax.

Iemand aanraders qua accomodatie voor New York? Solo city trip. Geen dorms dus wel prive kamer in hostel/hotel of airbnb. Luxe is niet nodig, gewoon privacy en goede locatie.

Iemand aanraders qua accomodatie voor New York? Solo city trip. Geen dorms dus wel prive kamer in hostel/hotel of airbnb. Luxe is niet nodig, gewoon privacy en goede locatie.
Wij hebben in 2023 geslapen in Belvedere Hotel (via Connections). Was wat mij betreft alles wat we nodig hadden. Verre van luxe, het typische 'ontbijt' (= koffie/thee/Chocomelk met een koekje in een plastieken zakje), maar kamers waren OK. En vooral de ligging is héél handig, vlakbij Times Square, maar toch rustig.

Wij gaan in 2025 terug een grote trip doen, deze keer een rondtrip USA & Canada.

Vertrekken op 1 juli om naar Seattle te vliegen en na 1 nacht direct naar Vancouver Island (Canada) om van daaruit de Canadese Rocky's te doen. Daarna gaan we zuidelijk via Yellowstone naar het Grand Canyon gebied om te landen in Las Vegas. Van Las Vegas gaan we dan naar Washington DC om daar nog enkele dagen Washington te doen en op 6 augustus terug te landen in België.

Behalve Canada en Yellowstone hebben wij zelf de rest gedaan, maar de kinderen nog niet. We houden van het reizen met de auto, dus da's absoluut geen probleem dat we meer dan 50 uur in de auto zullen spenderen.

Wij gaan in 2025 terug een grote trip doen, deze keer een rondtrip USA & Canada.

Vertrekken op 1 juli om naar Seattle te vliegen en na 1 nacht direct naar Vancouver Island (Canada) om van daaruit de Canadese Rocky's te doen. Daarna gaan we zuidelijk via Yellowstone naar het Grand Canyon gebied om te landen in Las Vegas. Van Las Vegas gaan we dan naar Washington DC om daar nog enkele dagen Washington te doen en op 6 augustus terug te landen in België.

Behalve Canada en Yellowstone hebben wij zelf de rest gedaan, maar de kinderen nog niet. We houden van het reizen met de auto, dus da's absoluut geen probleem dat we meer dan 50 uur in de auto zullen spenderen.
Als je (wandel)tips wilt, Yellowstone en de Amerikaanse kant van Glacier hebben wij wel al gedaan. En het stukje Yellowstone-Grand Canyon.

Wij gaan volgend jaar waarschijnlijk ook weer, waarbij we het zuidwesten gaan combineren met Texas.

Ook aan het bekijken om in 2025 eens Yellowstone te doen, maar die prijzen zeg... 300euro voor een nacht in een simpel motelletje en dan zit je nog +1u verwijderd van het park.

Bon, een paar die me zo nog te binnen schieten, het is typen van op de mobiel, dus wel lastig :D Alle specifieke hotels zijn van 10j geleden, maar de uitvalsbasissen zijn volgens mij nog altijd wel even geldig. Geen idee hoe de prijzen geëvolueerd zijn.

Glacier, daar was de Benton Chalet een aanrader. Een fantastische ligging, geen grote luxe maar een verblijf dat bijblijft en je alleen daar vindt. Voor de oostkant kan Many Glacier Hotel nog bestaan? Zijn wij niet geraakt door autopanne, vind ik nog altijd jammer. Van daar kon je gaan naar het uitzichtpunt over meerdere glaciers. Avalanche Lake is een fantastische hike, heel doenbaar (alles dat ik hier aanhaal, de zwaardere zitten elders), met een uitzicht als een screensaver, en Lake McDonald is uiteraard mooi.

Voor Yellowstone heb je op elk kompaspunt een stadje waar je kunt blijven als je uit het park slaapt. In het park wordt direct duur, maar de Yellowstone Canyon Lodges zijn een betaalbare versie om er toch in te slapen. Ook een dikke aanrader. Een iets grotere splurge is de Old Faithful Inn, maar als je een gedeelde badkamer neemt, is dat ook nog te doen voor een topervaring. Die ligt naast het bekendste geyserpad, dus dat kun je dan ‘‘s avonds/‘‘s nachts doen. Bij beiden een ongeziene sterrenhemel, aan de Cabins stonden we om 6u ‘‘s morgens te staren naar een wolf verderop. Kippenvel! Lig je erbuiten, zeker 1 ochtend extra vroeg komen, je kijkt de ogen uit de kop van wildlife. Normaal vooral op Lamar Valley, maar wij hebben die hele wandeling niks gezien :D

De stadjes eromheen zijn Gardiner, West Yellowstone, Cody (iets verder dan de andere, maar meer dan de andere ook leuk op zich) en Jackson Hole. Die laatste zal vast de duurste zijn, maar ligt ook mooi voor de Tetons en de bekende Mormon Row. Wij hebben dat park in 4 verdeeld en dan voor elk stuk een ander hotel. Vergis je niet hoe groot het is. Een absolute aanrader om te wandelen, is de Fairy Falls met Imperial Geyser aansluitend. Topwandeling, als ze weer open is. Dan de Queens Laundry ook en Riddle Lake is ook tof, maar niet extraspeciaal. En de andere moet ik thuis nog eens opzoeken :D

Simpele motelletjes zijn wel mijn favoriet daar altijd. Overal in de VS wel. Als je lager gaat, zijn Page en misschien zelfs Monument Valley (met Kayenta als uitval) wel mee te pikken. Ik vind het echt geen probleem om eenduidig uit te rijden voor ik op locatie ben.

Grand Canyon hetzelfde. Duur erin, Tusayan en vooral Williams is een heerlijke uitvalsbasis (veel beter dan Flagstaff), met de Red Garter in als aanrader! Of de Bear Inn voor een portie Roadside America, zoals dat heet :D Erin is opnieuw een fantastische ervaring, en om het betaalbaar te houden, kan de Bright Angel Lodge zelfs met uitzicht op de canyon, maar wel weer gedeelde badkamer. Die pakken we dit jaar weer. Maar wees gewaarschuwd: dat moet je nu al boeken. De Lodge beneden is pas vrijgegeven voor loting en volzet voor oktober 2025, dus vanaf nu boekt iedereen de hotels boven. Als je geen plaats vindt, er komen er doorheen het jaar altijd nog vrij omdat mensen herboeken, gewoon in het oog houden. Tovar en de andere zijn luxueuzer maar een pak duurder.

Wil je tot beneden wandelen, is het wel kwestie van erin te slapen en héél goed voorbereid te zijn, en het weer in overweging te nemen. Een klein stukje doet wel al veel om de kudde achter je te laten en het op een andere manier te zien.

Als je naar Death Valley gaat, is Ryolite een leuke tussenstop, met een Belgische artiest als focal point! Hier erin slapen is sinds de renovatie echt te duur geworden voor ons :D Jammer, want zwemmen om middernacht was tof!

En in Vegas, te veel om op te noemen, en te veel dat wrs al achterhaald is… Atomic Burger, Pizza Rock en de EAT als dat nog bestaat, Fremont was meer de buurt voor hippere resto’s. Maar 1 ding: de Neon Boneyard is een must! Het maffia-museum en de ‘Death car’ van Bonnie en Clyde in een stadje verderop, Primm, voor de liefhebbers.

Laatst bewerkt:
Hier staat het vast, september 2025 voor de 2de keer naar USA.
Waarschijnlijk een soort gelijke reis zoals vorig jaar. Wij zijn verliefd geworden op het desolate van Arizona, Nevada en Utah en er is daar nog zoveel te ontdekken.
Yosemite niet kunnen doen wegens overmatige sneeuwval dus misschien kan dat er wel bijgenomen worden, al zouden we eerder uitwijken naar de andere kant (Colorado).
Opnieuw met een RV, dat is gewoon de meest vrije manier van reizen. Wel een 4x4 deze keer. Ongeveer een planning maar terplaatse nog beslissen wat en hoe zonder vast te hangen aan gereserveerde verblijfplaatsen. Heerlijk dat.

Leuk om weer beweging te zien in 1 van mijn favoriete topics op dit forum.

Wij hebben ook weer beslist om terug naar de USA op vakantie te gaan. Wel niet in 2025, want dat vind ik al te kort dag om te beginnen aan dit soort vakanties. We willen op sommige plaatsen echt wel in het nationaal park overnachten en dan moet je al bijna een jaar op voorhand boeken en dan zijn we nu al te laat voor 2025. Dus wij kijken nu naar 2026. Ik ga nu beginnen met ideeën op doen om dat te beginnen boeken in juni/juli.

Dit gaat mijn 4de USA-reis worden. 1ste keer met vrienden, 2de keer met vriendin (nu vrouw). 3de keer met mijn vader en nu met de vrouw en kinderen (9 en 11 jaar oud)

Ik heb dus al veel dingen gezien, maar mijn vrouw heeft nog specifieke wensen om te doen en de kinderen zijn ook in mijn fotoboeken aan het kijken en op internet aan het zoeken wat ze graag willen doen.

Ik heb alleszins volgende rondje in gedachte: Las Vegas – Colorado – Yellowstone

Ik kom graag aan in Las Vegas om even 2 dagen te chillen aan een zwembad, wat te acclimatiseren, inkopen te doen en dan aan de roadtrip te beginnen. Ook altijd zeer veel keuze uit huurauto’s daar.

Waar ik nog mee struggle op dit moment: gaan we een rondje doen en ook terugvliegen vanuit LV. Een rondje tegen de klok en eventueel terugvliegen vanuit Salt Lake city. Is het misschien voordeliger om op Denver te vliegen en ook vandaar terug te vliegen en LV in het midden te doen?

De dingen die we zeker al willen doen:
  • Sedona: wat mij betreft 1 van de mooiste plaatsten die ik al bezocht heb. Veel te doen voor kinderen zoals slide rock SP, red rock Crossing, etc
  • Grand Canyon zuid: vrouw heeft alleen noord gezien, maar zuid is toch een pak indrukwekkender. Hier willen we ook slapen in de Bright Angel lodge.
  • Boot tripje door de canyon
  • Kayakken Lake powell en combinatie met antelope canyon vanaf het lake
  • Moab (4x4 toer in canyonlands)
  • Toer Colorado (Alle tips welkom, hier nog nooit geweest)
  • Yellowstone (Hier ook minimaal 1 of 2 nachten in het park overnachten)
1 ding dat we anders zullen moeten doen met kinderen: we gingen zeer veel wandelen altijd, hikes van 10-15 km. Maar nu met de kinderen zullen we de hikes moeten inkorten tot max een paar uur per wandeling, zeker niet dagelijks en we zullen moeten zoeken naar activiteiten die vooral hun interesseren. Dus alle tips zijn welkom.

Wij hebben ook weer beslist om terug naar de USA op vakantie te gaan. Wel niet in 2025, want dat vind ik al te kort dag om te beginnen aan dit soort vakanties. We willen op sommige plaatsen echt wel in het nationaal park overnachten en dan moet je al bijna een jaar op voorhand boeken en dan zijn we nu al te laat voor 2025. Dus wij kijken nu naar 2026. Ik ga nu beginnen met ideeën op doen om dat te beginnen boeken in juni/juli.

Dit gaat mijn 4de USA-reis worden. 1ste keer met vrienden, 2de keer met vriendin (nu vrouw). 3de keer met mijn vader en nu met de vrouw en kinderen (9 en 11 jaar oud)

Ik heb dus al veel dingen gezien, maar mijn vrouw heeft nog specifieke wensen om te doen en de kinderen zijn ook in mijn fotoboeken aan het kijken en op internet aan het zoeken wat ze graag willen doen.

Ik heb alleszins volgende rondje in gedachte: Las Vegas – Colorado – Yellowstone

Ik kom graag aan in Las Vegas om even 2 dagen te chillen aan een zwembad, wat te acclimatiseren, inkopen te doen en dan aan de roadtrip te beginnen. Ook altijd zeer veel keuze uit huurauto’s daar.

Waar ik nog mee struggle op dit moment: gaan we een rondje doen en ook terugvliegen vanuit LV. Een rondje tegen de klok en eventueel terugvliegen vanuit Salt Lake city. Is het misschien voordeliger om op Denver te vliegen en ook vandaar terug te vliegen en LV in het midden te doen?

• Sedona: wat mij betreft 1 van de mooiste plaatsten die ik al bezocht heb. Veel te doen voor kinderen zoals slide rock SP, red rock Crossing, etc
  • Grand Canyon zuid: vrouw heeft alleen noord gezien, maar zuid is toch een pak indrukwekkender. Hier willen we ook slapen in de Bright Angel lodge.
1 ding dat we anders zullen moeten doen met kinderen: we gingen zeer veel wandelen altijd, hikes van 10-15 km. Maar nu met de kinderen zullen we de hikes moeten inkorten tot max een paar uur per wandeling, zeker niet dagelijks en we zullen moeten zoeken naar activiteiten die vooral hun interesseren. Dus alle tips zijn welkom.
Mesa Verde is een aanrader in Colorado. https://www.visitmesaverde.com/tours/mesa-verde-tour-experience/

Wat me in Colorado vooral opviel (al was dat misschien toeval), veel niet-toeristische canyons. Ik vond dat heel leuk om daar eens even tot rust te komen.

In Colorado is natuurlijk wel wat. Daarover straks meer :D maar over je vraag ivm een rondje of niet: niet vergeten dat als je een auto huurt, er geen drop-off fee is tussen CA, NV en AZ, maar wel als je CO (of WY, zoals wij) pakt. Da’s een 300€, dus je tickets moeten zo veel goedkoper zijn. En meestal is vliegen op CA goedkoper.

Colorado moet ik nog even opzoeken, maar hebben wij gedaan icm New Mexico. Die cirkel zo gemaakt, en da’s wel de moeite. Dan kun je terug via R66, en het stukje van Los Alamos en de atoomproeven. In Colorado zelf het Rocky Mountain National Park, Denver, Old Town Colorado Springs, en de militaire school met zijn kapel daar (!), en Garden of the Gods schieten me zo te binnen.

Grand Canyon south; de south Kaibab trail is geweldig. Eens je Ooh-Aah point voorbij bent kom je bijna geen mens meer tegen omdat de meeste mensen tot dit punt gaan en terug.
Als je helemaal naar Skeleton Point geraakt heb je een adembenemend zicht rondom rond. Vond ik echt de moeite.

Is wel wat hoogtemeters maken dus mss niet ideaal met kinderen 😀

2026 kan wel eens duurder uitvallen met WK voetbal.

Terug
Bovenaan