Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

• De ouderen

Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

Stemmen: 6 4,3%

• Totaal aantal stemmers
    141
Ik ken één dokter die zich niet heeft laten vaccineren. Omdat één van haar patiënten zwaar ziek is geworden van het vaccin. Ik vraag haar dan ook of ze nog met de wagen gaat rijden wanneer één van haar patiënten is gestorven in het verkeer.

Er is ondertussen overduidelijk bewijs dat net zwangere vrouwen alle belang hadden bij het nemen van het vaccin.

Ik zal me altijd blijven vaccineren, om mijn oudere familieleden en collega's te beschermen.
Ik heb een geweten, en zou me er nooit kunnen overheen zetten indien ik iemand zou besmetten. Ik doe er dus alles aan om dat te vermijden, vaccineren en erg vaak zelftests voor ik bij mijn moeder of mijn schoonouders kom (ik heb een allergische rhinitis, en dus altijd covid symptomen) .
Ik begrijp niet goed wat die ene dokter en haar beweegredenen ermee te maken hebben. Dat "Gotcha"-momentje kan ik al helemaal niet meer plaatsen.

In die tijd was de veilige aanname dat je het vaccin beter kon laten. Nu kunnen we hopelijk een zeer milde variant oplopen en rekenen we op het feit dat we statistisch een kleine kans op een ernstig ziekteverlopen zullen hebben.

Schoonouders en ouders hebben hier al lang aangegeven dat ze gewoon weer normaal willen doen. We lopen er ook de kantjes niet af en blijven thuis bij ziekte (excl. snotvalling) en doen ook regelmatig zelftesten. Ik heb ook wel een geweten hoor, maar ik besef dat een vaccinatie ook de transmissie niet echt effectief tegengaat. Dus de kans dat ik iemand anders besmet is dus vooral afhankelijk van mijn gedrag en zijn vaccinatiestatus. En laat het nu zijn dat ik al sinds het begin van de pandemie goed de regels heb gevolgd, wat voor vele mensen toch steeds moeilijk gebleken is.

Wat ik dus nog steeds niet begrijp is de vele verwijten en het onbegrip dat steeds moet volgen wanneer iemand zegt dat hij/zij het vaccin niet wil nemen. Volgens de vele BG'ers hier kan dit enkel met een ernstige medische reden. Elke andere redenering moet per definitie het resultaat zijn van onwetendheid, complotdenken, egoïsme, etc. Dat ik hier ernstige gesprekken over heb gehad met mijn vrouw en de huisarts (ook familie) en vanwege de bovenstaande redenering momenteel het vaccin niet willen nemen, waarbij we steeds heel goed letten op ons gedrag en onze contacten is van geen enkele tel.

Nee, we gaan gewoon rechtuit beschuldigen dat iemand leugens verspreid of dat hij onwetend en speuren posts af op zoek naar de volgende Gotcha. Gesprek met de apotheker en de huisarts zijn dan "Jos en Mieke verhalen", lachen hoor... Als je zou hopen dat ik me toch laat overtuigen om me te vaccineren (wat ik zeker niet uitsluit), dan is dat toch wel de allerlaatste manier waarop het zal lukken.

Ik begrijp niet goed wat die ene dokter en haar beweegredenen ermee te maken hebben. Dat "Gotcha"-momentje kan ik al helemaal niet meer plaatsen.

In die tijd was de veilige aanname dat je het vaccin beter kon laten. Nu kunnen we hopelijk een zeer milde variant oplopen en rekenen we op het feit dat we statistisch een kleine kans op een ernstig ziekteverlopen zullen hebben.

Schoonouders en ouders hebben hier al lang aangegeven dat ze gewoon weer normaal willen doen. We lopen er ook de kantjes niet af en blijven thuis bij ziekte (excl. snotvalling) en doen ook regelmatig zelftesten. Ik heb ook wel een geweten hoor, maar ik besef dat een vaccinatie ook de transmissie niet echt effectief tegengaat. Dus de kans dat ik iemand anders besmet is dus vooral afhankelijk van mijn gedrag en zijn vaccinatiestatus. En laat het nu zijn dat ik al sinds het begin van de pandemie goed de regels heb gevolgd, wat voor vele mensen toch steeds moeilijk gebleken is.

Wat ik dus nog steeds niet begrijp is de vele verwijten en het onbegrip dat steeds moet volgen wanneer iemand zegt dat hij/zij het vaccin niet wil nemen. Volgens de vele BG'ers hier kan dit enkel met een ernstige medische reden. Elke andere redenering moet per definitie het resultaat zijn van onwetendheid, complotdenken, egoïsme, etc. Dat ik hier ernstige gesprekken over heb gehad met mijn vrouw en de huisarts (ook familie) en vanwege de bovenstaande redenering momenteel het vaccin niet willen nemen, waarbij we steeds heel goed letten op ons gedrag en onze contacten is van geen enkele tel.

Nee, we gaan gewoon rechtuit beschuldigen dat iemand leugens verspreid of dat hij onwetend en speuren posts af op zoek naar de volgende Gotcha. Gesprek met de apotheker en de huisarts zijn dan "Jos en Mieke verhalen", lachen hoor... Als je zou hopen dat ik me toch laat overtuigen om me te vaccineren (wat ik zeker niet uitsluit), dan is dat toch wel de allerlaatste manier waarop het zal lukken.
Maar wat is dan nu de reden? Want ik denk ook niet dat iemand op een forum u gaat overtuigen als de feiten/wetenschap dat al niet kan lijkt me.

Ik heb geen enkel probleem met anti vaxxers, als ze dan toch ernstig ziek worden dan is dat hun eigen fout. Het is hun keuze. Zoals je van mij ook gerust alle dagen met de wagen mag rijden, zonder gordel. Daar heb ik echt geen probleem mee.

Ik denk ook dat zij mensen zoals ik niet kunnen besmetten. Ik heb namelijk 2 prikken gehad + booster. Dus waarom zou ik in discussie gaan met die mensen?

Wat ik wel erg vind, zijn de zelftests voor kinderen, iedere maandag. Ocharme de kindjes…

Laatst bewerkt:
Ik heb geen enkel probleem met anti vaxxers, als ze dan toch ernstig ziek worden dan is dat hun eigen fout. Het is hun keuze. Zoals je van mij ook gerust alle dagen met de wagen mag rijden, zonder gordel. Daar heb ik echt geen probleem mee.

Ik denk ook dat zij mensen zoals ik niet kunnen besmetten. Ik heb namelijk 2 prikken gehad + booster. Dus waarom zou ik in discussie gaan met die mensen?

Wat ik wel erg vind, zijn de zelftests voor kinderen, iedere maandag. Ocharme de kindjes…
78d9404548d72960a29be1ba563fac9eda2a298f15fc2160cfd113bbaa6aba1d.jpg

Misschien heeft de man wel gelijk, maar dan moeten we er wel voor zorgen dat niet gevaccineerde covid-patiënten als laatste in de rij aanschuiven voor een plek op ICU.
Met de besmettelijkheid van omicron gaan de huidige maatregels echt niet behoeden dat die mensen besmet zullen geraken. Eigenlijk worden gevaccineerden nu beperkt in hun vrijheden om die wappies te beschermen...

OK er zijn natuurlijk ook nog risicopatiënten, maar de grafieken zijn duidelijk

Misschien heeft de man wel gelijk, maar dan moeten we er wel voor zorgen dat niet gevaccineerde covid-patiënten als laatste in de rij aanschuiven voor een plek op ICU.
Met de besmettelijkheid van omicron gaan de huidige maatregels echt niet behoeden dat die mensen besmet zullen geraken. Eigenlijk worden gevaccineerden nu gestraft om die wappies te beschermen... OK er zijn natuurlijk ook nog risicopatiënten, maar de grafieken zijn duidelijk

En de niet-gevaccineerden die op ICU liggen zouden ook niet mogen meegenomen worden in de criteria voor het nemen van maatregelen die ook de gevaccineerden treffen.
Dat is voor mij het grootste probleem, dat die niet-gevaccineerden meer op de ICU belanden en dat heel de maatschappij daarvoor gestraft wordt. Juist daarom ben ik tegen verstrengingen, omdat dat eigenlijk niet mijn probleem is dat die wappies op IC belanden.

Maar wat is dan nu de reden? Want ik denk ook niet dat iemand op een forum u gaat overtuigen als de feiten/wetenschap dat al niet kan lijkt me.
Ik zal het nog maar eens herhalen. Wij stellen ons ernstige vragen over de mogelijke bijwerkingen van het vaccin op lange termijn en gaan uit van een kleine kans op ernstig ziekteverloop voor ons. Ook staren we ons niet blind op de bescherming die de vaccins tegen de huidige varianten bieden en achtten wij een natuurlijke immuniteit voldoende (opnieuw, dit zijn onze persoonlijke redenen, niet per sé van toepassing op de rest van de bevolking).

En jawel, feiten en wetenschap kunnen mij altijd overtuigen (ik ben dan ook een wetenschapper), maar ik vind de feiten en de wetenschap op dit moment niet overtuigend.

Wij moeten wel met de mensen in discussie gaan wanneer de maatschappij het ok begint te vinden om vaccinatie te verplichten, ofwel direct ofwel via vele pestmaatregelen onder het mom van de verspreiding tegen te gaan. Dat hierbij een groep geviseerd wordt (ook al zijn zij negatief getest) en andere groepen (die wel besmettelijk kunnen zijn) vrijer gelaten worden omdat zij "hun morele plicht" gedaan hebben, ook al volgen beiden gewoon de wet, kan ik gewoon niet vatten.

Ik zal het nog maar eens herhalen. Wij stellen ons ernstige vragen over de mogelijke bijwerkingen van het vaccin op lange termijn en gaan uit van een kleine kans op ernstig ziekteverloop voor ons. Ook staren we ons niet blind op de bescherming die de vaccins tegen de huidige varianten bieden en achtten wij een natuurlijke immuniteit voldoende (opnieuw, dit zijn onze persoonlijke redenen, niet per sé van toepassing op de rest van de bevolking).

En jawel, feiten en wetenschap kunnen mij altijd overtuigen (ik ben dan ook een wetenschapper), maar ik vind de feiten en de wetenschap op dit moment niet overtuigend.

Wij moeten wel met de mensen in discussie gaan wanneer de maatschappij het ok begint te vinden om vaccinatie te verplichten, ofwel direct ofwel via vele pestmaatregelen onder het mom van de verspreiding tegen te gaan. Dat hierbij een groep geviseerd wordt (ook al zijn zij negatief getest) en andere groepen (die wel besmettelijk kunnen zijn) vrijer gelaten worden omdat zij "hun morele plicht" gedaan hebben, ook al volgen beiden gewoon de wet, kan ik gewoon niet vatten.
Van mijn part doen niet-gevaccineerden wat ze willen hé. Misschien moeten ze gewoon een document tekenen waarin staat dat ze alle vrijheid krijgen maar dat ze kunnen geweigerd worden in ziekenhuizen wanneer het te druk wordt en dat ze alle ziekenhuiskosten uit eigen zak betalen.
Gewoon zelf de gevolgen dragen van hun keuze zonder dat hun vrijheid daardoor wordt beknot.

Met de besmettelijkheid van omicron gaan de huidige maatregels echt niet behoeden dat die mensen besmet zullen geraken. Eigenlijk worden gevaccineerden nu beperkt in hun vrijheden om die wappies te beschermen...

OK er zijn natuurlijk ook nog risicopatiënten, maar de grafieken zijn duidelijk

Lees ik dat nu goed dat die grafieken data van 2020 gebruiken? Of is dat "week 49-52" van 2021, m.a.w. eind 2021?

(ik vraag het me af omdat ik hoop data te zien voor omikron)

Lees ik dat nu goed dat die grafieken data van 2020 gebruiken? Of is dat "week 49-52" van 2021, m.a.w. eind 2021?

(ik vraag het me af omdat ik hoop data te zien voor omikron)
Als ik het goed gezien heb zijn het de gevallen van eind 2021, maar is de berekening gebeurd op de bevolkingsaantallen van midden 2020

Als je zou hopen dat ik me toch laat overtuigen om me te vaccineren (wat ik zeker niet uitsluit), dan is dat toch wel de allerlaatste manier waarop het zal lukken.
De massa's data zijn inderdaad niet voldoende om iedereen te overtuigen.

Vandaar dat het CST in het leven geroepen werd. Vaccineren of niet meer deelnemen aan de maatschappij.
Juist daarom ben ik tegen verstrengingen,
Zal niet gebeuren hoor, de politiek is mee met de data deze keer.

Wat in die tweet van Emmanuel André ook heel duidelijk blijkt is de relatief grote kans om in de kliniek te komen indien je besmet geraakt

Neem 40-49 jaar :
6000 besmettingen per 100 000 inwoners​
93 hospitalisaties per 100 000 inwoners​

Dat is dus 1.5% kans op hospitalisatie voor een niet-gevaccineerde 40'er wanneer hij besmet geraakt (ik weet het, de kans zal wel wat lager zijn omdat niet alle infecties worden opgespoord), maar we komen wel aan 1% of, 10x hoger dan een gevaccineerde.

Voor een 50'er zijn de resultaten nog straffer, gewoon 3.5% kans om in 't hospitaal te belanden, 20 keer meer kans dan een gevaccineerde...

Van mijn part doen niet-gevaccineerden wat ze willen hé. Misschien moeten ze gewoon een document tekenen waarin staat dat ze alle vrijheid krijgen maar dat ze kunnen geweigerd worden in ziekenhuizen wanneer het te druk wordt en dat ze alle ziekenhuiskosten uit eigen zak betalen.
Gewoon zelf de gevolgen dragen van hun keuze zonder dat hun vrijheid daardoor wordt beknot.
In mijn leeftijdsgroep is de kans ongeveer 1/250 voor een hospitalisatie bij besmetting. Comorbiditeiten zullen hierbij ook wel een rol spelen. IS het gedrag dat ik vertoon dan echt zo risicovol in vergelijking met andere zaken dat enkel wij het verdienen om geweigerd te worden of alles zelf te moeten betalen?
We spreken over een 500tal opnames moest iedereen tegelijkertijd CoVID oplopen, dit is dan zogezegd dé grote druk op de zorg die afgestraft moet worden?

De massa's data zijn inderdaad niet voldoende om iedereen te overtuigen.

Vandaar dat het CST in het leven geroepen werd. Vaccineren of niet meer deelnemen aan de maatschappij.

Zal niet gebeuren hoor, de politiek is mee met de data deze keer.
Ik doe op dit moment niets illegaal. Hoe kan het dan OK zijn om een instrument dat dient om besmettingen tegen te gaan disproportioneel toe te passen tegen groepen die niet zo veel meer bijdragen hieraan (via 1G of 2G)? We zijn allen gelijk voor de wet en het is niet correct dat je ongevaccineerden eruit pikt vanwege "de foute keuze".

De ziekenhuizen liggen totaal niet vol op dit moment. De besmettingen gaan door het dak, maar ic opnames zakken. Eigenlijk een heel goed scenario.
Maar als je dan naar de zevende dag kijkt, dan zijn ze daar bezig dat we met een explosie van besmettingen gaan zitten. En dat een zeer grote groep (duizenden) niet gaat beseffen dat ze besmet zijn. Dan zeggen ze letterlijk, "dat zijn toch zeer grote risico's waar we mee leven". En dan beginnen ze over de vaccinaties. Daarstraks gezien op tv. Mmm, Als je niet weet dat je het virus hebt, als je een lichte verkoudheid hebt precies. Wat is het probleem dan? Dit verhaal, sjeezes... Ze moeten naar de ic opnames kijken!
En kom niet af, voor andere te beschermen. Dat verhaal gaat echt niet meer op. Dat heb ik nu al heel duidelijk met eigen ogen gezien in vriendenkring en met kennissen. Hier heb ik mensen echt al zien zeggen dat mensen egoïsten zijn als ze niet verder spuiten laten zetten (na de 2 eerste prikken) okay...🙄
Als je nu kijkt op wereld schaal, meer besmettingen dan ooit, maar dodental zakt. Ik denk dat wel tijd wordt dat ze het als een griep mogen gaan behandelen. Ik hoop alvast dat we binnenkort naar wens kunnen vaccineren zoals bij de griepspuit en verder geen haat wordt gecreëerd tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden. En qua cijfers, voor bescherming,... er wordt vanalles rond gegooid, maar de helft klopt niet.
Decroo met zijn 90 procent, right...
Het is wel zeer duidelijk nu dat meer en meer experts zich uiten over het huidig beleid. En dat gaat alleen maar toenemen omdat het gewoon raar is dat men zo hard blijft pushen op spuiten zetten (en met kinderen!?), terwijl het virus enorm afgezwakt is.
Men moet dit virus laten rondgaan en zorgen dat niet meer verder muteert zodat we snel terug normaal kunnen gaan doen...

Uiteraard kan je nog steeds besmet worden na 2x vaccinatie en booster.

Die zelftests doe je gewoon niet , ze zijn te onbetrouwbaar , en als je ziek bent of uw kind laat je een pcr doen .

Wat in die tweet van Emmanuel André ook heel duidelijk blijkt is de relatief grote kans om in de kliniek te komen indien je besmet geraakt

Neem 40-49 jaar :

Dat is dus 1.5% kans op hospitalisatie voor een niet-gevaccineerde 40'er wanneer hij besmet geraakt (ik weet het, de kans zal wel wat lager zijn omdat niet alle infecties worden opgespoord), maar we komen wel aan 1% of, 10x hoger dan een gevaccineerde.

Voor een 50'er zijn de resultaten nog straffer, gewoon 3.5% kans om in 't hospitaal te belanden, 20 keer meer kans dan een gevaccineerde...
Zeg je nu dat de kans 98.5% is dat je niet in het ziekenhuis beland als ongevaccineerde 40plusser ?

Neem 40-49 jaar :

Met de kanttekening dat het echte aantal besmettingen nog wel hoger zal liggen dan het aantal vastgestelde besmettingen, niet?

Zeg je nu dat de kans 98.5% is dat je niet in het ziekenhuis beland als ongevaccineerde 40plusser ?
Neen. Ik zeg 99%.
Omdat idioten het vanuit die optimistisch hoek bekijken maar door te kortzichtigheid zijn om te beseffen dat een relatief kleine kans op een grote groep uiteindelijk voor teveel mensen in de kliniek zorgt, worden verstandige mensen die zich wel laten vaccineren in hun vrijheden beperkt.

Terug
Bovenaan