Ken jij alle comorbiditeiten? Weet jij met 100 % zekerheid dat je er niet een hebt? Ik moet helaas op beide vragen nee antwoorden.Waarom zou je daar kwaad om worden? Als mensen (zonder comorbiditeiten) redeneren dat het ziektebeeld bij besmetting voor hen twee keer niks zou voorstellen, dan hebben ze in de meeste gevallen gewoon gelijk. Dat sluit uiteraard niet uit dat er nog altijd een kleine kans is dat ze toch heel ernstig ziek worden, of er andere gevolgen aan over houden. Maar hoe denk je nu zelf dat de gemiddelde Belg zal redeneren als ze horen dat er mogelijks nog extra vaccinatierondes zullen volgen, en dat daarbij telkens 30% (cijfer uit mijn botten geslagen) kans is dat ze daarbij één tot twee dagen geveld zijn?
Een stom voorbeeld, niet covid-19 gerelateerd: een PFO is een belangrijke factor in duikongevallen. Toch weet bijna niemand of hij/zij een PFO heeft, en heeft 1/5 van de bevolking dit in meer of mindere mate.
Iemand riep de voorbije pagina's dat men (o.a. ik) zei over mRNA-vaccins, dat ze vlot aangepast kunnen worden als er varianten zijn; en waarom men dat dan niet deed.
Bij deze, ik heb even met Moderna gebeld
Bij Pfizer kreeg ik een wachtmuziekje.
Wat doet farma-industrie tegen omikronvariant? Moderna belooft specifiek vaccin, Pfizer kijkt eerst naar huidige vaccins | VRT NWS Nieuws
Nu de nieuwe "omikronvariant" her en der opduikt, is de volgende vraag: wat met de vaccins? Werken de huidige vaccins? Moderna belooft een boostervaccin dat specifiek gericht is op de nieuwe variant, terwijl Pfizer eerst wil onderzoeken wat de bescherming van de huidige vaccins zegt.
Farmabedrijf Moderna zegt dat het een boostervaccin aan het ontwikkelen is dat specifiek gericht is op omikron.
Het bekijkt ook of er nog andere boostervaccins mogelijk zijn die ons kunnen beschermen tegen verschillende varianten.
Maar BioNTech zegt dat het samen met Pfizer in staat is om binnen de zes weken zijn vaccin aan te passen aan de nieuwe variant en de eerste dosissen binnen de 100 dagen gebruiksklaar te krijgen.
. Want ik kan me er weinig bij voorstellen, ken er ook niks van.
ik snap niet dat je als expert zo een ballonnetjes gaat oplaten in de krant, zo zaai je toch alleen maar wantrouwen?