maandagavond om 22 uur.On topic: is het bekend om welk uur en op welke dag het ongeval gebeurd is?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
maandagavond om 22 uur.On topic: is het bekend om welk uur en op welke dag het ongeval gebeurd is?
Dat werkt zo niet manIk vind dat van die alcoholsloten eigenlijk gewoon weer een doekje voor het bloeden. Snel even die nuchtere vriend laten blazen en vertrekken, zoon- of dochterlief laten blazen, ... Ik vind dat helemaal geen goede oplossing, en al zeker niet als we hier nog steeds met die mentaliteit van 'ik heb maar vijf pintjes gedronken, ik kan nog rijden' blijven zitten, want dan komt er al snel iemand 'eventjes de auto van de Gerard losblazen.'
Ahja, en wat is de kost van alle mensenlevens sinds de wagen er is?En dan ook: de kost daarvan gaat enorm zijn.
Ikzelf doe het niet / nooit (dus niet op mij schieten heEen normale mens met een geweten rijdt niet in combinatie met alcohol of drugs. Ook niet met 0.49 promille.
) maar als ik zo rond mij kijk dan heeft zeker 50% van de mensen 0% geweten volgens uw mening. En dat is uw goed recht, maar just is just he. Ik wil al die mensen niet te eten geven.Damn, wie heeft er op een maandagavond 2.6 promillemaandagavond om 22 uur.

Oei dan herinner ik me het helemaal verkeerd...In West-Europa is er nergens nultolerantie van kracht voor niet-beginnende en niet-professionele bestuurders: https://etsc.eu/issues/drink-driving/blood-alcohol-content-bac-drink-driving-limits-across-europe/
Klopt dat is het probleem wat ik en anderen hier proberen te benoemenIkzelf doe het niet / nooit (dus niet op mij schieten he) maar als ik zo rond mij kijk dan heeft zeker 50% van de mensen 0% geweten volgens uw mening. En dat is uw goed recht, maar just is just he. Ik wil al die mensen niet te eten geven.
Vandaar dat de limiet wat mij betreft zo dicht mogelijk bij de technisch meetbare ondergrens mag. Men moet niet lopen afwegen of een glas of misschien een tweede/derde/... nog kan. Men weegt dan natuurlijk geen veiligheid af maar pakkans.We moeten namelijk niet naïef zijn. De helft van Jan Modaal rijdt wel eens met de wagen rond die grenswaarde. 1 biertje of wijntje want het mag wettelijk. Mensen zijn namelijk erg goed in grenzen aftasten.
Ik snap oprecht de relevantie niet. Welk tijdstip was wel verdedigbaar volgens jou?Damn, wie heeft er op een maandagavond 2.6 promille![]()
![]()
En dan? Dat heeft toch niks te maken met het topic? Iemand die minder dan 1 consumptie drinkt per uur is waarschijnlijk onder de limiet ja. Gefeliciteerd.Vriend van mij (geen stoefer) dronk 8 consumpties op het lentefeest van zijn dochter. Controle & Safe geblazen.
Begonnen om 14u en controle om 23u, en heel veel gegeten en rondgewandeld
Dat werkt zo niet man
En ook strengere straffen voor horecauitbaters die weten dat iemand al veel pintjes gedronken heeft, maar toch nog een pint schenken. Ladderzatte mensen drank geven, dat gaat er bij mij niet in. En dat geldt zelfs al ga je met de fiets, te voet, ... .Neen, dan ben ik veel meer gewonnen voor zwaardere straffen. Dat werkt afradend en is veel gemakkelijker om te implementeren dan in elke auto een alcoholslot zwieren. Als je echt zo'n probleem hebt dat je een alcoholslot nodig hebt om je tegen te houden om dronken te rijden dan hoor je wat mij betreft trouwens geen rijbewijs te hebben.
Voor 99% van de mensen is dat rond 0.1 promille denk ik (iemand die het exacte cijfers weet)? Ik weet dat men zuiver natuurlijk zonder te drinken sowieso een fractie alcohol aanmaakt. Dus 0.00000 promille kan niet, dan is 100% gepakt bij een grondige controle.Vandaar dat de limiet wat mij betreft zo dicht mogelijk bij de technisch meetbare ondergrens mag.
Invoegen van alcoholsloten wil niet zeggen dat je geen controles meer doet. Maar het aantal gepakte bestuurders zal drastisch naar beneden gaan en dus alleen maar positief te noemen. Wat is de kostprijs van alle alcoholcontroles momenteel, die wordt ook gedragen door iedere Belg he.Ik vind dat van die alcoholsloten eigenlijk gewoon weer een doekje voor het bloeden. Snel even die nuchtere vriend laten blazen en vertrekken, zoon- of dochterlief laten blazen, ... Ik vind dat helemaal geen goede oplossing, en al zeker niet als we hier nog steeds met die mentaliteit van 'ik heb maar vijf pintjes gedronken, ik kan nog rijden' blijven zitten, want dan komt er al snel iemand 'eventjes de auto van de Gerard losblazen.'
En dan ook: de kost daarvan gaat enorm zijn. Dan moeten we dat ofwel in alle auto's laten installeren ofwel moeten fabrikanten speciale versies maken voor de Belgische markt; ik zie dat niet zo snel gebeuren. Om nog maar te zwijgen van hoe betrouwbaar dat allemaal is op grote schaal. En ik wil daar eigenlijk ook helemaal niet voor betalen. Da's een kost voor iedere Belg puur omdat er in ons land nog steeds te veel onnozelaars zijn die zichzelf niet onder controle kunnen houden.
Neen, dan ben ik veel meer gewonnen voor zwaardere straffen. Dat werkt afradend en is veel gemakkelijker om te implementeren dan in elke auto een alcoholslot zwieren. Als je echt zo'n probleem hebt dat je een alcoholslot nodig hebt om je tegen te houden om dronken te rijden dan hoor je wat mij betreft trouwens geen rijbewijs te hebben.
In veel cafés hangt (hing?) een uittreksel uit de "wet der beteugeling van de openbare dronkenschap" maar bij mijn weten is het inderdaad al enorm lang geleden dat daarop gestraft wordt.En ook strengere straffen voor horecauitbaters die weten dat iemand al veel pintjes gedronken heeft, maar toch nog een pint schenken. Ladderzatte mensen drank geven, dat gaat er bij mij niet in.
Daarmee dat ik refereer naar de technisch laagst mogelijke ondergrensVoor 99% van de mensen is dat rond 0.1 promille denk ik (iemand die het exacte cijfers weet)? Ik weet dat men zuiver natuurlijk zonder te drinken sowieso een fractie alcohol aanmaakt. Dus 0.00000 promille kan niet, dan is 100% gepakt bij een grondige controle.

Francis ligt ook in haar graf.
Ik heb nooit onder invloed gereden en nooit drugs gebruikt, ik denk dat ik echt niet alleen ben.
Relevantie? Zolang hij daarna niet in een auto is gekropen? Kom je gewoon trollen?Jij hebt al alcohol genuttigd?
Dan heb jij al de nummer 1 van de gevaarlijkste en meest problematische hard drug op planeet aarde gebruikt,
Dus, jij bent wel een druggebruiker en hebt dus al wel meerdere malen (hard)drugs gebruikt.
Dat heb ik altijd al een moeilijke gevonden. Ik heb in de horeca gewerkt en er zijn gewoon mensen aan wie je niet eens ziet dat ze dronken zijn tot ze van hun kruk stappen en naar buiten waggelen. Dat is zo een grijze lijn vind ik dat je nooit gaat kunnen bewijzen dat die barman 'het had moeten weten' of weet ik veel. En ook hier vind ik: persoonlijke verantwoordelijkheid is ook belangrijk. Mij goed dat ze daar harder op controleren (maar hoe doe je dat zelfs) maar de eindverantwoordelijkheid voor zatte onnozeliteiten ligt nog altijd bij de zatlap zelf.En ook strengere straffen voor horecauitbaters die weten dat iemand al veel pintjes gedronken heeft, maar toch nog een pint schenken. Ladderzatte mensen drank geven, dat gaat er bij mij niet in. En dat geldt zelfs al ga je met de fiets, te voet, ... .
Als je in een ideale wereld in elke auto zonder problemen een alcoholslot zou kunnen installeren dat dan ook nog eens vrijwel feilloos werkt dan zou ik er voor zijn, maar dan wil ik wel eens eerst zien of dat allemaal zelfs wel haalbaar is. En dan vind ik het nog steeds gewoon de symptomen bestrijden. En die kost komt bovenop alle kosten die er nu al zijn natuurlijk.Invoegen van alcoholsloten wil niet zeggen dat je geen controles meer doet. Maar het aantal gepakte bestuurders zal drastisch naar beneden gaan en dus alleen maar positief te noemen. Wat is de kostprijs van alle alcoholcontroles momenteel, die wordt ook gedragen door iedere Belg he.
Ik zou zeggen, ga ergens anders de troll uithangen. Zelfs mijn goudvis snapt de context van mijn zin in het antwoord op de post van Horse.Jij hebt al alcohol genuttigd?
Dan heb jij al de nummer 1 van de gevaarlijkste en meest problematische hard drug op planeet aarde gebruikt,
Dus, jij bent wel een druggebruiker en hebt dus al wel meerdere malen (hard)drugs gebruikt.
Relevantie? Zolang hij daarna niet in een auto is gekropen? Kom je gewoon trollen?
Ugar weet dat ook wel, in spreektaal wordt alcohol en roken losgekoppeld van andere (verboden) drugs.
Excuseer, non argument? Jij beweert zonder meer dat dat meer risico inhoudt dan alcohol.
Dus? Two wrongs make a right?
Waarom daar stoppen? Meteen ook een snelheidsbegrenzer!
En je ziet al hoe makila de grens opzoekt. Volgende stap is iemand anders laten blazen of via een louche dealer laten bypassen. Alcoholslot is symptoombestrijding.
Ik ken letterlijk echt niemand die nog nooit alcohol geprobeerd heeft.Nee, hij zegt dat hij nog nooit drugs gebruikt heeft, ik weerleg dat gewoon.
Nu begin je te insinueren dat boetes dus worden beschouwd als een nodige inkomst voor de staat, alsof het verdoken belastingen zijn.En dat van die snelheidsbegrenzers is best grappig, maar idd, wil men echt verkeersveiligheid verbeteren en hardrijders uit het straatbeeld zou dat een oplossing kunnen zijn. Maar het zou staat miljoenen euro's aan boetes ontzeggen, heel kortzichtig want op de lange termijn zou het wellicht net geld opbrengen.