TitaTovenaar
Well-known member
Toch niet te snappen.
Ik denk altijd. Die mannen gaan het moeilijk krijgen, maar komen terug en domineren..
Ik denk altijd. Die mannen gaan het moeilijk krijgen, maar komen terug en domineren..
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als jij consequent 5 of 10% harder trapt dan al de rest, en uw techniek moet niet onderdoen dan is dat niet zo moeilijk.Toch niet te snappen.
5 man weg in begin waarvan 3 pure crossers10% harder trapt dan al de rest, en uw techniek moet niet onderdoen dan is dat niet zo moeilijk.
Dan mag je nog die koersroutine missen.

Over balkjes springen is maar één onderdeel van techniek5 man weg in begin waarvan 3 pure crossers
Er springen er 3 over de balken waarvan 1 pure crosser
![]()

Er is er eentje, die het enkele jaren geleden slim aanpakte en piekte vóór de grote mannen terugkwamen. Hij won redelijk wat en deemsterde dan weg.Moet toch demotiverend zijn voor de crossers
.Tcho ja, het voordeel voor die mannen is wel dat ze onderling wel voor de klassementen rijden natuurlijk. Dat geeft toch altijd nog een beetje cross in de cross wat alleen maar goed kan zijn. Los van de eer gaat het voor die mannen ook over significante bedragen. Eindwinst in de wereldbeker is bv €30k vs €20k voor tweede. Ik denk niet dat een Sweeck de grote schatten verdient dat die denkt van "die €10k doet me niks".Moet toch demotiverend zijn voor de crossers
Ik zal bijtenEr is er eentje, die het enkele jaren geleden slim aanpakte en piekte vóór de grote mannen terugkwamen. Hij won redelijk wat en deemsterde dan weg.
Dit jaar zijn er enkele gevolgd, peins ik. Zo te zien met Van der Haar - Sweeck en Vanthourenhout in mindere mate.
Veel zal duidelijk worden in de Kerstperiode. Als de crossers daar op minuten worden gereden, hebben ze zich er bij neergelegd.
Eindigen ze relatief dicht, dan is er altijd hoop, want een BK / WK kan vreemd uitdraaien (Bieles 2017).
Ik denk niet dat het demotiverend is voor die mannen. Ze roeien met wat ze hebben en moeten gewoon begrijpen dat een top-drie veldrijder aller tijden nu in hun tijdperk rijdt. Dan moet ene uit de top-vijf nog terugkomen.
: ik vraag me af welke 2-3 veldrijders (buiten vdP dus) jij nog boven Van Aert zet...
Het enige wat ik kan bedenken is dat je Roland Liboton & Sven Nys hoger inschat,![]()
hij was op die leeftijd al WK geworden zowel op de weg als in het veld. Hij was toen al het multitalent die meerdere discipline combineerde en gewoon in uitblonk. Geen idee wie er gek ging verklaard worden met de voorspelling dat VDP 1 van de meest getalenteerde renners van zijn generatie was en dus 1 van de beste renners van zijn generatieJe zou het bijna vergeten maar MVDP heeft 3 seizoenen samen met Sven Nys gereden.
Reed in 2013 al mee met de profs. Zijn eerste overwinning bij de profs was op 5 oktober 2014. Heeft in de periode tot 2016 toen Nys nog reed gewoon waanzinnig veel gewonnen.
Je kan dan zeggen dat Nys over zijn top heen was, maar in 2014 was MVDP 19 jaar.
Je zag toen al dat die jongen wel wat crossen ging winnen, maar als je toen had gezegd dat hij één van de beste renners op de planeet ging worden en in meerdere disciplines dan verklaarden mensen je gek. Maar we gaan het seizoen 2022-2023 in de cross in met niet de vraag of hij zijn 5de WK trui gaan pakken en of hij een 3de keer vlaanderen en een steen op zijn schouw kan zetten.
Met het grootste respect voor Sven Nys. Maar Nys is vooral een topper van zijn generatie.
WK op de weg bij de junioren is nu niet iets waar je heel veel belang aan moet hechten.hij was op die leeftijd al WK geworden zowel op de weg als in het veld. Hij was toen al het multitalent die meerdere discipline combineerde en gewoon in uitblonk. Geen idee wie er gek ging verklaard worden met de voorspelling dat VDP 1 van de meest getalenteerde renners van zijn generatie was en dus 1 van de beste renners van zijn generatie
Wel grappig dat net jij het beeld van een 19jarige VDP gaat minimaliseren. Zoals @quo_vadis als aangeeft, VDP werd toen en daarvoor al aanzien als megatalent waarvan iedereen dacht dat die grote wedstrijden ging winnen.WK op de weg bij de junioren is nu niet iets waar je heel veel belang aan moet hechten.
Het geeft een zeer goed beeld van wie er mogelijks potentieel heeft om een grote bij de profs te worden. Maar op die leeftijd en in die klasse is het af te wachten hoe het er bij de profs vanaf zal gaan.
Een Le Gac, Pierre-Henri Lecuisinier en Johan Le Bon werden dat ook. En zij zijn niet heel ver geraakt in hun winning streak.
Maar als je die winst natuurlijk omzet in winnen bij de profs, dan is het wel nog iets anders.
Het was pas veel later in zijn carrière op de weg dat hij echt meedeed voor de knikkers. In 2017 een rit in de belgium tour winnen wilt daarom niet zeggen dat je enkele jaren later twee keer Vlaanderen wint en ritten in zo goed als elke koers waar je met ambitie start je bijna topfavoriet bent.
Het is een intergenerationeel roterende top-vijf.Ik zal bijten: ik vraag me af welke 2-3 veldrijders (buiten vdP dus) jij nog boven Van Aert zet...
Mathieu en Wout zijn puur fysiek de beste crossers aller tijden hoor, dat is waarschijnlijk zelfs niet close. En als ze technisch al moeten onderdoen voor voorgangers (wat ik zeker in het geval van Mathieu sterk zou betwijfelen) dan maakt hun fysiek dat driedubbel goed.
Het enige wat ik kan bedenken is dat je Roland Liboton & Sven Nys hoger inschat, puur en alleen kwa erelijst dus dan. Want Liboton heeft waarschijnlijk niemand hier op het forum ooit weten rijden (laat staan tegen renners die een referentie kunnen vormen) en Sven Nys komt objectief gezien nog niet aan de enkels van Wout en Mathieu.
.Nys zet ik zeker in de top-vijf. Je kan niet om zijn +250 zeges heen en zijn vele overwinningen in de eindklassementen, ook al zouden VA en VDP er waarschijnlijk los over gegaan zijn, mochten ze alleen het veldrijden beoefend hebben in hun carrière en voor de meest eenzijdige 1-2' gezorgd hebben.
Grote fans zullen graag beweren dat hij (Nys) het veldrijden populair(der) heeft gemaakt.
Jawel Proximus 11Niet op TV te zien vandaag ?
krijg error 404 op de websiteJawel Proximus 11