Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit dusGodverdoeme... ik zet om 14:58 den TV op "want de cross is om 3u"... just op tijd om van der Poel te zien winnen
Ben ik nu zo verkeerd in dat uur of is dit weeral vroeger starten om binnen te zijn voor de voetbal?![]()

Had hetzelfde voorGodverdoeme... ik zet om 14:58 den TV op "want de cross is om 3u"... just op tijd om van der Poel te zien winnen
Ben ik nu zo verkeerd in dat uur of is dit weeral vroeger starten om binnen te zijn voor de voetbal?![]()
.Was op voorhand toch aangekondigd?Godverdoeme... ik zet om 14:58 den TV op "want de cross is om 3u"... just op tijd om van der Poel te zien winnen

Die twee zijn gewoon een paar klasse te veel voor de rest.Moet vooral frustrerend zijn voor de anderen dat beide heren zeggen dat hun beste vorm nog moet komen
Vooral als je weet dat uw eigen vorm nu maximaal is en je op een snel parcours op een halve minuut gereden wordt![]()
Dat is wel heel ver gezocht haha.Michael was terug dik in orde, op een parcours dat niet de zijn is. De Europese trui heeft hem een boost gegeven.
Ik vroeg het mezelf daarstraks af. Wat voor meerwaarde heeft die Europese trui / titel eigenlijk, als er maar 1 continentale trui is (n.b in een grotendeels Europese sport)?
Wisten ze in 2015 al, dat er niets te doen ging zijn aan de G2 en dachten ze: "Misschien het EK uitbreiden naar de elite mannen, dan kan een veldrijder, die een gans seizoen rijdt, hem winnen, want die twee brommers gaan toch binnenkort op de weg rijden en later in het veld verschijnen. Zo zien we toch een mooie sterrentrui in de meerderheid van de crossen, in afwezigheid van de regenboogtrui."
Voor de jeugd kan ik dat begrijpen. Extra beloningen en elke overwinning daar is een leuke jeugdherinnering, waarop teruggeblikt kan worden, als het niet aanslaat bij de elite. Bezie het met de medailles in onze jeugd. Die hebben we toch nog ergens liggen? Evengoed de deelname-medaillesEn EK bestond al voor de jeugd dacht ik? Ze hebben gewoon de volwassenen toegevoegd
?Hier heb je het over het wegwielrennen. Dat is een pak mondialer dan het veldrijden. Dat zijn koersen bijna het jaar rond van Australië tot in Z-Amerika.Dat is wel heel ver gezocht haha.
Het EK wielrennen op de weg is ook pas vrij recent "groot gemaakt". In navolging van andere sporten zoals atletiek en voetbal waar het EK op een heel hoog niveau staat en veel media-aandacht krijgt, wou men er meer waarde aan geven in het wielrennen en daarom dat men er ook een trui voor geeft.
Er is trouwens evengoed het Afrikaans kamioenschap wielrennen. Geen idee als men er een trui voor geeft.
En daarnaast heb je ook in andere sporten gewoon continentale kampioenschappen zoals de Asian Games. Of de Commonwealth Games bestaan ook bvb.
PanAmerikaans cyclocross kampioenschap is er ook nogMichael was terug dik in orde, op een parcours dat niet de zijn is. De Europese trui heeft hem een boost gegeven.
Ik vroeg het mezelf daarstraks af. Wat voor meerwaarde heeft die Europese trui / titel eigenlijk, als er maar 1 continentale trui is (n.b in een grotendeels Europese sport)?
Wisten ze in 2015 al, dat er niets te doen ging zijn aan de G2 en dachten ze: "Misschien het EK uitbreiden naar de elite mannen, dan kan een veldrijder, die een gans seizoen rijdt, hem winnen, want die twee brommers gaan toch binnenkort op de weg rijden en later in het veld verschijnen. Zo zien we toch een mooie sterrentrui in de meerderheid van de crossen, in afwezigheid van de regenboogtrui."
En toch élk jaar opnieuw vóór WVA en MVDP starten aan hun cross-seizoen, krijg je elke keer weer van dit soort artikelsDie twee zijn gewoon een paar klasse te veel voor de rest.
Jammer dat MVDP nu net op stage vertrekt.

Wel wat vergezochtMichael was terug dik in orde, op een parcours dat niet de zijn is. De Europese trui heeft hem een boost gegeven.
In het wegwielrennen vind ik dat ook nog anders. Ook daar is een vrij niche iets en niet iets waar de toppers echt van wakker liggen maar het verschil is wel nog dat dat voor een aantal renners een mooi doel is en aangezien het extreem moeilijk is van het WK op de weg te winnen is het wel leuk dat je soort extra kans krijgt op een trui elk jaar.Wel wat vergezocht
De meerwaarde van het EK in het wielrennen is sowieso al discutabel aangezien het primair een Europese sport is. Je hebt zeer goeie renners van buiten Europa. Maar het is toch veelal een mini WK met een pak minder aanzien.
. Wat dacht de persoon die die trui bedacht heeft? EK & WK is ook al wit... kwestie van in de trend te blijven en zo moeilijk mogelijk te herkennen? Moest het nu nog de klassieke WB trui geweest zijn zoals we die vroeger kenden ok nog, maar als ze een volledig revamp doen hadden ze dan echt niks leuker kunnen bedenken dan het huidige generische ontwerp? Ik stel voor dat de Belgische trui vanaf volgend jaar ook wit maken met zo'n smal bandje in het midden, dan is het allemaal eenheidsworst...
/rant 

En bij de vrouwen laten we Fem en Puck met dezelfde wereldbekertrui rondrijdenIn het veldrijden is dat dan weer compleet van de pot gerukt. Er zijn uberhaupt maar een 7-tal veldrijders die in staat zijn van een cross te winnen. Moet je dan echt willen dat de helft daarvan in een speciale trui rond bolt? En in de wereldbeker rijdt er dan nog iemand extra met een leiderstrui rond. Een WITTE dan nog. Wat dacht de persoon die die trui bedacht heeft? EK & WK is ook al wit... kwestie van in de trend te blijven en zo moeilijk mogelijk te herkennen?
!Wel met andere rugnummers he!En bij de vrouwen laten we Fem en Puck met dezelfde wereldbekertrui rondrijden!