Veldritseizoen 2022-2023

Trieste WVA, met zo een belachelijke helm rijden en dan nog de vodden van uw collega's pikken. Geen wonder dat hem die boete aan Nuyens niet wilt betalen, heeft gewoon het geld er niet voor

Ge gaat iets meer moeite moeten doen vrees ik... alhoewel, Jonas Van Geel kan de lat onmogelijk heel hoog gelegd hebben :unsure:

Gisteren op Eurosport 2 gekeken met Franstalige commentaar. Frustrerende ervaring. Twee keer reclame van een paar minuten (zonder dat je de wedstrijd kon blijven volgen in een hoek van het scherm). Tijdens de eerste reclame was er Van Aert zijn valpartij. De tweede reclame startte exact op het moment dat die vod in Wout zijn wiel draaide.

Eerlijk toegegeven, twee keer teruggeslagen door pech, maar voorlopig is het prachtig om te zien dat Vanthourenhout - Sweeck - Van der Haar in de vorm van hun leven zitten en kunnen strijden met Pidcock voor een podiumplek. De hoop op een bronzen plak in februari neemt toe...

Eerlijk toegegeven, twee keer teruggeslagen door pech, maar voorlopig is het prachtig om te zien dat Vanthourenhout - Sweeck - Van der Haar in de vorm van hun leven zitten en kunnen strijden met Pidcock voor een podiumplek. De hoop op een bronzen plak in februari neemt toe...
Eerlijk gezegd denk ik eerder, wat ik eerder ook al zei, dat het in principe niet de grote 3 is maar eerder de grote 2.
Pidcock is echt niet de velrijder die MVDP en WVA wel zijn. Combineer dat met het feit dat zijn volledige focus niet op het veld ligt en dan kan je gewoon zeggen dat hij zeker niet heel ver boven de pure crossers uitsteekt, mede doordat zijn focus er ook niet volledig op ligt. Iets waar een WVA en een MVDP door pure klasse en power wel mee weg komen.

Hij crosst heel graag, daarom dat hij het ook doet. Maar zijn echt groot talent en zijn bouw maken hem toch meer een wegrenner.

Tom Meeussen stopt per direct met veldrijden. Doet toch iets bij mij. Heb hem altijd graag zien rijden, maar de resultaten zijn er gewoon niet meer.
Ik weet nog enkele jaren geleden dat hij soms de enige was die wout en mathieu kon volgen.
Ik ga hem toch missen. Hoopte stiekem elke keer dat hij nog een mooi resultaat kon halen 😔

Hij crosst heel graag, daarom dat hij het ook doet. Maar zijn echt groot talent en zijn bouw maken hem toch meer een wegrenner.
Pidcock al eens zien mountainbiken?
Daar steekt hij met kop en schouders boven iedereen (inclusief Mathieu) uit. Is puur een MTB-er eigenlijk.

Pidcock al eens zien mountainbiken?
Daar steekt hij met kop en schouders boven iedereen (inclusief Mathieu) uit. Is puur een MTB-er eigenlijk.

Hij kan zeker ook heel goed op de MTB rijden. Maar het is nu ook niet dat hij daar al zoveel overwinning gehaald heeft en zich daar zo puur op toelegt.
Het is toch vooral de weg waar hij enkel nog maar meer en meer focus op zal leggen.

Tom Meeussen stopt per direct met veldrijden. Doet toch iets bij mij. Heb hem altijd graag zien rijden, maar de resultaten zijn er gewoon niet meer.
Ik weet nog enkele jaren geleden dat hij soms de enige was die wout en mathieu kon volgen.
Ik ga hem toch missen. Hoopte stiekem elke keer dat hij nog een mooi resultaat kon halen 😔
Klasse van hem dat hij het nu aankondigt.
Geen groot feest ter ere van zijn carrière. Een stil afscheid onder vrienden :thumb:.
Als ik me niet vergis is Van Kessel de enigste "grote" bekende naam, die nu nog crosst en heeft gecrosst in het vorige decennium (bij de profs).

Geen groot feest ter ere van zijn carrière. Een stil afscheid onder vrienden :thumb:.
Als ik me niet vergis is Van Kessel de enigste "grote" bekende naam, die nu nog crosst en heeft gecrosst in het vorige decennium (bij de profs).
Lars van der Haar is even oud als Van Kessel, WVA en MVDP zijn wereldkampioen geworden in het vorige decenium

Stybar heeft onlangs nog deelgenomen aan de cross in Tabor.

Het is al van 2011-2012 geleden dat Stybar nog eens meer dan 10 crossen gereden heeft op een winter. Zo eens een paar crossen meedoen als training maakt je geen crosser, anders kan je zeggen dat Heinrich Haussler ook een crosser is.

Terug
Bovenaan