Veldritseizoen 2022-2023

Ik lachte er daarstraks nog mee (voor ze van start waren gegaan), tegen mijn moeder (mijn vrouw is geen wielerfan)
Belgen bij de vrouwen? Vandaag worden ze laatsten in het landenklassement ja!

Ik zie ze nu binnenkomen. Ik zie alleen maar Nederlandse dames, een Italiaanse, een Canadese, een Franse .. mmm en de eerste Belgische? 13des en dan is dat ook nog een Française, die nu voor België uitkomt. Na Sanne Cant, gaapt echt gewoon de grote leegte. Er is gewoon helemaal 'niks' he. :frown:

Het zal ergens van de juniores moeten komen voor de toekomst.

Laatst bewerkt:
Adrie heeft de zagers daarnet mooi op hun plaats gezet. Mooi interview.
Die man mag wel eens wat meer lachen, ik zie hem echt zelden tot nooit lachen. Maar goed, hij is gewoon zo. :tongue:
Ja wel een goed interview, en Van Aert heeft dat ook goed aan gepakt. Je moet niet iets zoeken dat er niet is he.

Adrie heeft de zagers daarnet mooi op hun plaats gezet. Mooi interview.

Het beste vond ik gisteren in het VTM nieuws dat Stijn Vlaeminck de balkjes ging na meten...

Het zal morgen sowieso een pittige tweestrijd worden, er is echt geen nood om er een soort Shakespeariaanse vete van te maken.

Nys junior toch wel een sterke cross gereden.

Van Empel toch ook wel een beest op een fiets hoor. Beste Belg hier 13des, die BK trui van Cant ook ineens in perspectief geplaatst.

Het beste vond ik gisteren in het VTM nieuws dat Stijn Vlaeminck de balkjes ging na meten...

Adri vertelde daar ook wel quatsch en dat werd op die manier direct duidelijk.
Voor mij hoeft die heisa absoluut niet, maar hij had beter ook geen onzin beginnen vertellen :)

Ja wel een goed interview, en Van Aert heeft dat ook goed aan gepakt. Je moet niet iets zoeken dat er niet is he.
Inderdaad. Top van Wout. Je moet inderdaad niets zoeken dat er niet is. Adrie vond het ook top van Wout.

Nog zo iets ja. Niet alleen de plaats van de balkjes, ook de hoogte er van zorgt voor discussie. De hoogte van de balkjes zijn op het maximum. En dat zou volgens sommigen dan zijn om Matthieu voordeel te geven. Het is een WK hé mannen. Het zou een schande zijn indien de balkjes niet op de maximum hoogte zouden zijn. Het hoort er bij.

Volgens mij heeft de Wout van dit jaar niks te vrezen van Matthieu. Hij kan 'm gewoon aan. Laat 'm zijn ding maar doen.

Het zal morgen sowieso een pittige tweestrijd worden, er is echt geen nood om er een soort Shakespeariaanse vete van te maken.
VA = 1m90 groot
VDP = 1m84 groot

Als er 1 iemand mogelijks nadeel heeft van de te grote balkjes, dan is het Iserbyt wel. (1u65) en niet deze 2 reuzen op ne fiets :tongue:

Just kidding but still .. als je WK wil worden moet je gewoon alles aankunnen he en je eigen ding doen. Klaar.

Het zal ergens van de juniores moeten komen voor de toekomst.
Nys organiseert nu toch al enkele jaren kampen voor de jeugd, en tegenwoordig zijn daar ook aparte kampen bij voor meisjes omdat de vraag zo groot is.
Vroeg of laat zullen daar wel talenten uit voortkomen.
Pre corona was een vrouw op een koersfiets ook een uitzondering. Als de moeders op de fiets kruipen volgen de dochters ook al sneller.

Julie De Wilde kiest momenteel puur voor de weg. Wie weet pakt die er over 2 jaar opnieuw het crossen bij en hebben we wel eentje die vooraan meedoet.

Ik dacht vandaag: "k'ga er eens voor thuisblijven voor de cross." Kijk normaal nooit, maar het is dan ook soms nogal saai. Was nu ook aan het kijken (vrouwen u23) maar je weet eigenlijk na één ronde al wie er gaat winnen. Blijven mensen dan echt kijken of ze materiaalpech krijgt of... wat valt er nog te zien? Moesten ze nu de strijd voor plaats 3 of 5 in beeld brengen, maar t'is altijd vooraan natuurlijk. Bij de nieuwelingen zal je wel eens ene hebben die zich opblazen of verkeerd inschatten, maar dat gebeurt hier allicht niet.

Voor de Belgische hoop moet je ook niet kijken. Eén ervan ging zgz. top10 rijden maar was helemaal achteraan als ik me niet vergis.

Ik hoop echt dat ze straks lang samenblijven.

Ik dacht vandaag: "k'ga er eens voor thuisblijven voor de cross." Kijk normaal nooit, maar het is dan ook soms nogal saai. Was nu ook aan het kijken (vrouwen u23) maar je weet eigenlijk na één ronde al wie er gaat winnen. Blijven mensen dan echt kijken of ze materiaalpech krijgt of... wat valt er nog te zien? Moesten ze nu de strijd voor plaats 3 of 5 in beeld brengen, maar t'is altijd vooraan natuurlijk. Bij de nieuwelingen zal je wel eens ene hebben die zich opblazen of verkeerd inschatten, maar dat gebeurt hier allicht niet.

Voor de Belgische hoop moet je ook niet kijken. Eén ervan ging zgz. top10 rijden maar was helemaal achteraan als ik me niet vergis.

Ik hoop echt dat ze straks lang samenblijven.
Het weer wou niet meewerken +
- Van Empel en Van Anrooij behoren bij de besten. Dan is de zaak snel geklonken. Backstedt zal volgend jaar wel wedijveren voor de beloftentitel met een Nederlandse.
- Bisiaux blijkbaar de beste van de junioren mannen gans het seizoen.
- Nys op dit parcours (snel), tja, dan weet je het wel. Toch knap dat hij het alleen afwerkte voor een groot deel.
- Enigste verrassing waren die twee Canadese meisjes gisteren, maar dat stak natuurlijk Nederlandse pech een stok in het vuur.
- Brouwers voorlopig tiende toch.

Normaal is het al VDP - VA alleen na een ronde. Degene, die een klein foutje maakt is gezien.
Benieuwd of degene, die voor VA start bij de start, of die een obstakel zal zijn.

Terug
Bovenaan