Veldritseizoen 2025-2026

Soms komt het bij mij op om een carbon stuur te kopen voor mijn mtb.
En dan zie je zo'n pietluttig valletje van Nys en de interesse verdwijnt weer.
Pietluttig? :unsure:
Die fiets maakt toch stevige kwak tegen houten paaltje.
Nys veel geluk dat hij tussen 2 paaltjes terecht komt en niet er vol op met zijn ribben

Het begint toch ook wel een constante te worden die vergissingen, foute beslissingen en pech van Nys.
Het is precies alsof vanaf hij onder druk komt hij soms plooit.

Lees mijn laatste comment ook eens ;-)

Dat deed ik.
Maar het antwoord is nog altijd hetzelfde. Omdat hij nog altijd meer dan competitief is. Omdat hij nog veel potentieel heeft om veel te winnen, omdat hij nog altijd een voorbeeld is voor vele renners en omdat hij een uithangbord is voor de club ploeg.

Kerel is ook maar 31 jaar.

Soms komt het bij mij op om een carbon stuur te kopen voor mijn mtb.
En dan zie je zo'n pietluttig valletje van Nys en de interesse verdwijnt weer.

Als je ziet wat voor een knal dat stuur tegen dat paaltje maakt dan was een aluminium ook gewoon los door hoor.

Het begint toch ook wel een constante te worden die vergissingen, foute beslissingen en pech van Nys EN Van Aert.
Het is precies alsof vanaf zij onder druk komen zij soms plooien.
Ik heb uw post aangepast. Ik heb ook dezelfde indruk bij VA als ik eerlijk mag zijn.

Dat deed ik.
Maar het antwoord is nog altijd hetzelfde. Omdat hij nog altijd meer dan competitief is. Omdat hij nog veel potentieel heeft om veel te winnen, omdat hij nog altijd een voorbeeld is voor vele renners en omdat hij een uithangbord is voor de club ploeg.

Klopt allemaal.
Maar voor niet iedereen weegt dat op tegen "het is genoeg geweest".

Voor Wout denk ik eigenlijk wel. Maar ik zou het wel begrijpen als hij zegt dat het genoeg geweest is.

Maar voor bijvoorbeeld Rohan Dennis, Marcel Kittel, Tom Dumoulin niet. Die stopten allemaal op 31.
En er zijn ook sporters die vroeger stoppen (Justine Henin op bv op 25 de eerste keer... Eric Geboers 28, ...).

De kans dat hij ooit Parijs-Roubaix of RVV wint grenzen toch aan 0% ondertussen.

Hayman had volgens sommige ook 0% kans om Roubaix te winnen.

Het wordt ieder jaar moeilijker , maar zelf met de vorm van vorig jaar kan het nog. Het heeft voor Wout nog niet veel heeft meegezeten en dat moet toch wel eens hopelijk gebeuren voor hem.

Maar neem nu vorig seizoen
Voor hetzelfde geld was Pogi zijn voorjaar gedaan na zijn val in de strade
En was MVDP licht ziek voor RVV (en valt hij eens zwaarder ziek voor roubaix) en je hebt een volledig andere PR-RBX
Dat is natuurlijk als als als , maar de 2 aliens gaan toch niet iedere zo vlekkeloos naar de kasseimonumenten kunnen gaan.

Als je ziet wat voor een knal dat stuur tegen dat paaltje maakt dan was een aluminium ook gewoon los door hoor.
El
Oh
El

Uiteraard niet

Edit: net nog eens gekeken. Een groot deel van de snelheid voor er enige impact op de fiets komt is er zelfs al uit. In geen 100 jaar breekt of buigt een aluminium stuur hier. Ik vermoed dat ergens een teer drukpunt met zware puntbelasting is geraakt in het carbon.

Edit 2: en nog eens gekeken. Het carbon maakt inderdaad een smak tegen houten paal op klein oppervlak. Exact het tere punt van carbon. Aluminium had hier geen probleem geweest. #zegdatikhetgezegdhebmaarexpertkendlzalwelbeterweten #nohardfeelings

Laatst bewerkt:

Het wordt ieder jaar moeilijker , maar zelf met de vorm van vorig jaar kan het nog. Het heeft voor Wout nog niet veel heeft meegezeten en dat moet toch wel eens hopelijk gebeuren voor hem.

En was MVDP licht ziek voor RVV (en valt hij eens zwaarder ziek voor roubaix) en je hebt een volledig andere PR-RBX
Dat is natuurlijk als als als , maar de 2 aliens gaan toch niet iedere zo vlekkeloos naar de kasseimonumenten kunnen gaan.

Wout nam reeds 6x deel aan de RVV en PR en enkel in de editie van 2025, kunnen zijn
crashes in 2024, een invloed gehad hebben dat hij geen van beide won. Bijven dus nog
5 deelnames waar er geen voorafgaande blessure of zware ziekte kan ingeroepen worden. ( crash in de Tour'19 dus ook niet )
Ook die platte band in PR, was volgens Plugge geen pech, en te voorkomen indien
er bij Wout niet alle toeters en bellen afgingen in zijn hoofd, omdat Mathieu achterop geraakt was door
een val en hij roekeloos die sectie over knalde.

En 1 alien, zijnde Van der Poel,ging zeker niet vlekkeloos naar de RVV'25, toen hij in diezelfde week, 3 dagen
met de griep in bed lag. Of in de winter/voorjaar dat hij geteisterd werd door een rugblessure en maandenlang
van zijn fiets moest blijven en daarna de RVV en PR reed. Dat 'vlekkeloze' kan dus de vuilbak in.

Maar zie je je idool niet liever winnen op basis van zijn klasse en talent, in plaats van in je wensscenario
waarbij zijn concurrenten uitgeschakeld zijn door een blessure of ziekte?

Laatst bewerkt:
Wout nam reeds 6x deel aan de RVV en PR en enkel in de editie van 2025, kunnen zijn
crashes in 2024, een invloed gehad hebben dat hij geen van beide won. Bijven dus nog
5 deelnames waar je geen gevolg van blessure kan inroepen. ( crash in de Tour'19 dus ook niet )

En 1 alien, zijnde Van der Poel,ging zeker niet vlekkeloos naar de RVV'25, toen hij in diezelfde week, 3 dagen
met de griep in bed lag. Of in de winter/voorjaar dat hij geteisterd werd door een rugblessure en maandenlang
van zijn fiets moest blijven en daarna de RVV en PR reed.

Maar zie je je idool niet liever winnen op basis van zijn klasse en talent, in plaats van in je wensscenario
waarbij zijn concurrenten uitgeschakeld zijn door een blessure of ziekte?

Tuurlijk maar ik heb het over het feit dat er geen 0% kans is zoals knarf zegt dat Wout de kasseimonumenten kan winnen, maar hij zal wel zoiets nodig hebben 😉

En je moet gewoon eerlijk zijn zoals Pogi vorig jaar rond aan het rijden was , heb je een portie geluk nodig om te winnen en zelf helemaal geen pech.
Of je moet al MVDP noemen en die mag ook niet teveel tegen komen.

De tijd dat het allemaal wat open lag in de RVV en types zoals Terpstra, Kristoff, Bettiol, ... konden winnen, ligt alweer even achter ons.
Pogacar en Van der Poel steken er bovenuit. Zolang die twee hun huidige niveau blijven aanhouden (en dat zal dit jaar zeker nog zo zijn), dan is er niets aan te doen.

Wout heeft gewoon niet diezelfde progressie gemaakt als Mathieu (of toch niet in dit werk). Terwijl hij er in het begin van dit decennium heel dichtbij zat (en vaak de evenknie was), is het verschil nu heel duidelijk.

Stellen dat 'crashes enkel in de RVV '25 effect hadden' voor Wout, is natuurlijk ook wat kort door te bocht. Eerdere blessures kunnen progressie afremmen of blijvende gevolgen hebben. De Wout uit de Tour van '22 hebben we bv. ook niet meer teruggezien. Er kunnen ook andere zaken meespelen natuurlijk. Niet alle renners maken dezelfde progressie, niet alle renners kunnen dat hoge niveau jarenlang aanhouden. Maar een paar van die zware blessures zal bij Wout zeker niet geholpen hebben.

Ook niet de editie van de RVV 2022 vergeten, die Wout miste door Corona. Ik vind dat nog altijd zijn grootste gemiste kans, want reed toen fantastisch rond dat voorjaar (en ook later dat seizoen in de Tour bijvoorbeeld) :wink:

De tijd dat het allemaal wat open lag in de RVV en types zoals Terpstra, Kristoff, Bettiol, ... konden winnen, ligt alweer even achter ons.
Pogacar en Van der Poel steken er bovenuit. Zolang die twee hun huidige niveau blijven aanhouden (en dat zal dit jaar zeker nog zo zijn), dan is er niets aan te doen.

Wout heeft gewoon niet diezelfde progressie gemaakt als Mathieu (of toch niet in dit werk). Terwijl hij er in het begin van dit decennium heel dichtbij zat (en vaak de evenknie was), is het verschil nu heel duidelijk.

Stellen dat 'crashes enkel in de RVV '25 effect hadden' voor Wout, is natuurlijk ook wat kort door te bocht. Eerdere blessures kunnen progressie afremmen of blijvende gevolgen hebben. De Wout uit de Tour van '22 hebben we bv. ook niet meer teruggezien. Er kunnen ook andere zaken meespelen natuurlijk. Niet alle renners maken dezelfde progressie, niet alle renners kunnen dat hoge niveau jarenlang aanhouden. Maar een paar van die zware blessures zal bij Wout zeker niet geholpen hebben.

Ook niet de editie van de RVV 2022 vergeten, die Wout miste door Corona. Ik vind dat nog altijd zijn grootste gemiste kans, want reed toen fantastisch rond dat voorjaar (en ook later dat seizoen in de Tour bijvoorbeeld) :wink:

Op zijn minst even erg of erger vind ik toch Roubaix 2023 , waar hij op zijn minst op weg was met MVDP naar de piste (of misschien zelf solo, we zullen het jammer genoeg nooit weten). Die verduivelde lekke band.

Dat is imo toch ook een pijnpuntje van Visma. die hebben toch vaak last van lekke banden.
Zouden beter op bijscholing gaan bij TDT-Unibet , die hadden blijkbaar vorig jaar 0 lekke banden in Roubaix en over het volledige wedstrijdseizoen 15 lekke banden in wedstrijd (200 koersdagen als ploeg).

Als fan van WVA maakt het me zelfs niet uit wie de kassei monumenten wint zolang het maar geen one man show is zoals 2024. Ik teken terug voor een gelijkaardige finale in MSR en RVV als vorig jaar :)

Uitgezonderd pech, valpartijen & ziekte, laten we wel wezen, een Hayman repeat met Wout is een bijna een schier onmogelijk scenario.

Ofschoon Hayman dieen dag de beste was qua recuperatie, anders rij je niet zoveel km in de aanval en leg je er Boonen niet op in de sprint, maar die had eigenlijk amper een palmares en werd ook totaal niet serieus genomen als mogelijke winnaar op x-aantal km van de streep.

Wout heeft wel een palmares natuurlijk, die gaan ze nooit zo laten rijden. De enigste scenario is dat Wout een soort van conditionering act zou toepassen voor een gans voorjaar of meerdere, niks van uitslagen rijden of paar wedstrijden aanval plaatsen en faken dat ie zich compleet opblaast telkens (achteraf bijtrainen), zodat iedereen denkt die waait toch wel weer, iets wat een Mario De Clerck nog wel in zijn toneelstuk arsenaal zou zitten hebben :tongue: .

Maar zoiets is compleet tegen de natuur van een Wout, ik zou het anders wel de max vinden moest ie zijn carrière kunnen afsluiten op zo’n listige manier met een PR in de pocket :evil:!

Laatst bewerkt:
Uitgezonderd pech, valpartijen & ziekte, laten we wel wezen, een Hayman repeat met Wout is een bijna een schier onmogelijk scenario.

Ofschoon Hayman dieen dag de beste was qua recuperatie, anders rij je niet zoveel km in de aanval en leg je er Boonen niet op in de sprint, maar die had eigenlijk amper een palmares en werd ook totaal niet serieus genomen als mogelijke winnaar op x-aantal km van de streep.

Hayman werd ook niet serieus genomen.
En de realiteit is net iets anders.

Boonen en Vanmarcke waren enkel maar met elkaar bezig. Vanmarcke keek enkel maar naar Boonen en focust zich enkel maar om Boonen volledig in te sluiten en zijn sprint volledig te blokkeren. Ik zou zelfs zeggen te saboteren.
Terwijl Boonen vrij zeker was dat hij beide gewoon vlotjes in de sprint erop zou leggen en dus zonder zorgen naar de laatste bocht met die mannen wou. Wat hij in elke normale situatie ook zou doen, en zou gedaan hebben. Hij had ook geen schrik van Stannard of EBH.

Elke serieuze renner wordt 1ste of op zijn minst 2de in dat geval, maar nee hoor Sep niet hoor.
Uitslag is Boonen kan pas starten met de sprint als Hayman al ver aan de meet is en wordt 2de. Vanmarcke die sprint zoals een pannenkoek en wordt zelfs geen 3de, nee hij verliest zelfs nog van Stannard die al bijna 800m aan het sprinten was.

Hayman werd ook niet serieus genomen.
En de realiteit is net iets anders.

Boonen en Vanmarcke waren enkel maar met elkaar bezig. Vanmarcke keek enkel maar naar Boonen en focust zich enkel maar om Boonen volledig in te sluiten en zijn sprint volledig te blokkeren. Ik zou zelfs zeggen te saboteren.
Terwijl Boonen vrij zeker was dat hij beide gewoon vlotjes in de sprint erop zou leggen en dus zonder zorgen naar de laatste bocht met die mannen wou. Wat hij in elke normale situatie ook zou doen, en zou gedaan hebben. Hij had ook geen schrik van Stannard of EBH.

Elke serieuze renner wordt 1ste of op zijn minst 2de in dat geval, maar nee hoor Sep niet hoor.
Uitslag is Boonen kan pas starten met de sprint als Hayman al ver aan de meet is en wordt 2de. Vanmarcke die sprint zoals een pannenkoek en wordt zelfs geen 3de, nee hij verliest zelfs nog van Stannard die al bijna 800m aan het sprinten was.

De realiteit is ook dat Hayman toen zowat 200k in de aanval heeft gereden en toch als eerste van zowat 250m de sprint aanzette na voordien nog een aanval geplaatst te hebben op da stuk valsplat richting Crupelandt, menig andere schiet waarschijnlijk in kramp..

Dat Boonen zich heeft laten insluiten is zijn eigen fout, niet enkel door van Vanmarcke, die zat nog achter Boonen toen Hayman aanzette zelf.
Doet afbreuk imo aan hoe absurd sterk Hayman was die editie :s

De realiteit is ook dat Hayman toen zowat 200k in de aanval heeft gereden en toch als eerste van zowat 250m de sprint aanzette na voordien nog een aanval geplaatst te hebben op da stuk valsplat richting Crupelandt, menig andere schiet waarschijnlijk in kramp..

Dat Boonen zich heeft laten insluiten is zijn eigen fout, niet enkel door van Vanmarcke, die zat nog achter Boonen toen Hayman aanzette zelf.
Doet afbreuk imo aan hoe absurd sterk Hayman was die editie :S

Je hoort mij geen slecht woord zeggen over Hayman, integendeel.
Ik heb ook al te veel woorden aan deze situatie vuil gemaakt historisch, Legacy staat er nog vol van. Maar goed.

Realiteit is wel dat Boonen ook geen enkel probleem had om met hem naar de velodroom te rijden. Heeft dat achteraf ook meermaals gewoon toegeven dat hij ook niet geprobeerd heeft om ze het lastig te maken omdat hij alles onder controle had en 200% zeker was van zijn sprint. Hij was die dag ook gewoon waanzinnig goed, heel de koers en ook nog in de sprint die hij wel nog kon rijden.
Hayman had daar een superdag maar had in een iet of wat normale sprint altijd geklopt geweest, en is ook daar in die situatie gekomen door een samenloop van omstandigheden en een stuk gratie van beide heren.

Dat Tom het voor een stuk uit handen geeft klopt. Maar het manoeuvre dat Vanmarcke maakt is gewoon waanzin.
Hij kan niet eens het wiel houden maar blijft wel er alles aan doen zodat Tom er niet uit kan komen. Ja dat Tom daar niet wint ligt vooral aan Tom, ook dat hij in die situatie nog vrij gentleman blijft. Er zijn er die in die situatie heel anders zouden reageren.

En Adam Yates stopt op zijn 31ste. Dus zo raar is het echt niet om het profleven op te geven. Moet je niet onderschatten.

En Yates is ook geen veldrijder dacht ik 😛
Weet ik.
Het was een reactie op onderstaande waar ik het mee eens ben.
Maar dat het toch vaak gebeurt dat topsporters, in eender welke discipline, er genoeg van hebben.

Omdat hij nog altijd meer dan competitief is. Omdat hij nog veel potentieel heeft om veel te winnen, omdat hij nog altijd een voorbeeld is voor vele renners en omdat hij een uithangbord is voor de club ploeg.

Terug
Bovenaan