Verenigd Koninkrijk

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
1688391590451.png

taal: Engels (Scots, Ulster Scots, Welsh, Cornish, Scottish, Gaelic, Irish)
munt: Pound Sterling
tijdsverschil: -1 (GMT)
hoofdstad: Londen
reisdocumenten: Paspoort + (vanaf 2 april 2025) een ETA (Electronic Travel Authorisation) (https://www.gov.uk/guidance/apply-for-an-electronic-travel-authorisation-eta)

nuttige links:

Laatst bewerkt:
Vreemd dat het Verenigd Koninkrijk nog geen thread had.
Donderdag vertrekken we nog een keer naar daar, ik kijk er al naar uit. Wij gaan met de auto op de trein (Eurotunnel) omdat dat het snelste is en het makkelijkste met de honden.

Zaken waar je moet op letten als je huisdieren hebt: op tijd laten vaccineren (zeker rabiës) en tussen de 24 en 120u voor vertrek laten behandelen tegen lintwormen.

Paar keer in Londen geweest voor de clichédingen maar nooit echt grip op de stad kunnen krijgen.
Veel vroeger Cambridge en Bath bezocht, viel zeer goed mee.

Hier al een paar keer in de UK geweest (Devon, Suffolk, Kent). Onderschat vakantieland imho. Je hebt daar prachtige natuur en een hoop leuke stadjes. Zeer vriendelijk volk ook op het platteland. Het eten moet je voor zijn, maar een goeie pub heeft tegenwoordig wel wat meer te bieden dan vlees met mash en platgekookte groenten.

Laatst bewerkt:
London geweest en Edinburgh geweest, wat ik los van het weer heel leuke steden vond.
Ik hou van de sfeer die er hangt, de taal, de historie in beiden steden.
London is natuurlijk een wereldstad waar Edinburgh prima te doen is binnen 3 dagen.

Zijn er hier mensen die al zijn gaan kamperen in het VK?

Meerdere keren met de wagen gaan kamperen in zowel England, Wales en Schotland. Al jaren favoriete bestemming voor ons. Heeft veel meer te bieden dan enkel Londen. Is voor mij vergelijkbaar met zeggen dat je Amerika gezien hebt met enkel NY te doen.

Veel campings gevonden via Coolcamping, heet nu Hipcamp blijkbaar.

Zoals @BearPils al zei: prachtige natuur en je kan overal gaan wandelen met hun public footpath. Ze zijn soms wat moeilijker te vinden, maar ondertussen een zalig app ervoor gevonden: Foothpath. Met de gratis versie kan je zelf paar gpx bestanden inlezen. Er zijn heel veel wandelwebsites te vinden ter inspiratie.

In de Krokusvakantie zijn we weer weg (Jurassic Coast), maar ben dus aan het twijfelen om de boot of de trein (eurotunnel/le shuttle) te nemen. We gaan met onze 3 honden, bij P&O kan je de "Pet Lounge" boeken, waar je dan met je honden op een apart stuk van de boot terecht kan, inclusief gratis koffie, thee, water en cola. De enige reden dat ik twijfel is het prijsverschil, want de trein is sneller en dan kan je gewoon zelf in je auto blijven.

In de Krokusvakantie zijn we weer weg (Jurassic Coast), maar ben dus aan het twijfelen om de boot of de trein (eurotunnel/le shuttle) te nemen. We gaan met onze 3 honden, bij P&O kan je de "Pet Lounge" boeken, waar je dan met je honden op een apart stuk van de boot terecht kan, inclusief gratis koffie, thee, water en cola. De enige reden dat ik twijfel is het prijsverschil, want de trein is sneller en dan kan je gewoon zelf in je auto blijven.
Zet hier gerust een reisverslagje, wij gaan eind mei naar de Jurassic coast. Wij hebben de trein geboekt (2 honden), dat keek ons het minste gedoe.

Zet hier gerust een reisverslagje, wij gaan eind mei naar de Jurassic coast. Wij hebben de trein geboekt (2 honden), dat keek ons het minste gedoe.
Daarstraks ook de trein geboekt, al elke keer iets betere ervaringen mee dan met de boot.

Ik zal hier zeker wat dingen posten, eerste keer dat deel van Engeland. Yorkshire Dales, Lake District al gedaan.

Laatst bewerkt:
Daarstraks ook de trein geboekt, al elke keer iets betere ervaringen mee dan met de boot.

Ik zal hier zeker wat dingen posten, eerste keer dat deel van Engeland. Yorkshire Dales, Lake District al gedaan.
Is een mooie streek, soms wel toeristisch.

Lake district, is dat te doen met een 6 jarige? Al paar keer negatieve dinge, gehoord voor met kinderen.

Is een mooie streek, soms wel toeristisch.

Lake district, is dat te doen met een 6 jarige? Al paar keer negatieve dinge, gehoord voor met kinderen.
Wij hebben dat in 2023 gedaan, kinderen waren toen 7 en 4,5. Soms is dat pittig maar uiteindelijk was dat wel heel leuk.

Ik wou dit jaar naar Lake district, maar de vrouw is uiteindelijk gewonnen. Dat zal voor een volgende keer zijn.
Zal voor ons de vierde keer zijn, al Kent, Suffolk, Devon en Londen gedaan. Wel de eerste keer met honden erbij.

Ik wou dit jaar naar Lake district, maar de vrouw is uiteindelijk gewonnen. Dat zal voor een volgende keer zijn.
Zal voor ons de vierde keer zijn, al Kent, Suffolk, Devon en Londen gedaan. Wel de eerste keer met honden erbij.
Voor mij dan nog niet de leukste stukken gedaan: The North!
Ik vind de mensen er nog veel vriendelijker en de natuur nóg mooier, maar ik ben ook wel heel benieuwd naar Jurassic Coast, het ziet er alvast veelbelovend uit.

Wij zijn al elke keer met onze hond(en) geweest. Geen idee of je tijdens/na een wandeling al eens in een pub stopt, maar bijna overal (naar mijn ervaring) zijn ze meer dan welkom. Naar mijn mening is dat een veel hondvriendelijker land dan België.

Lake District moet je zeker eens doen, geweldig landschap, heel mooie wandelingen en elk dorpje is er toch wat afgelegen door de smalle wegen, waardoor je écht wel tot rust kan komen. Wij sliepen toen hier (https://www.airbnb.be/rooms/49775057?source_impression_id=p3_1736407401_P3nvHAFIzYwy9lJ9) en dat was echt wel de moeite.

Yorkshire Dales is in het Noorden trouwens ook zeker de moeite, wij sliepen toen in Malham (https://www.listerarms.co.uk/). We hadden toen nog maar 1 kind en 1 hond en dat was toen echt prima. In Malham zelf heb je al heel mooie wandelingen en in de wijde omgeving is het ook ontzettend mooi.

Voor mij dan nog niet de leukste stukken gedaan: The North!
Ik vind de mensen er nog veel vriendelijker en de natuur nóg mooier, maar ik ben ook wel heel benieuwd naar Jurassic Coast, het ziet er alvast veelbelovend uit.

Wij zijn al elke keer met onze hond(en) geweest. Geen idee of je tijdens/na een wandeling al eens in een pub stopt, maar bijna overal (naar mijn ervaring) zijn ze meer dan welkom. Naar mijn mening is dat een veel hondvriendelijker land dan België.

Lake District moet je zeker eens doen, geweldig landschap, heel mooie wandelingen en elk dorpje is er toch wat afgelegen door de smalle wegen, waardoor je écht wel tot rust kan komen. Wij sliepen toen hier (https://www.airbnb.be/rooms/49775057?source_impression_id=p3_1736407401_P3nvHAFIzYwy9lJ9) en dat was echt wel de moeite.

Yorkshire Dales is in het Noorden trouwens ook zeker de moeite, wij sliepen toen in Malham (https://www.listerarms.co.uk/). We hadden toen nog maar 1 kind en 1 hond en dat was toen echt prima. In Malham zelf heb je al heel mooie wandelingen en in de wijde omgeving is het ook ontzettend mooi.
Merci voor de info, de vorige keren hadden we nog geen honden, die gaan altijd mee op reis sindsdien. In de lokale pub in Suffolk waar we wel eens stopten zaten ook regelmatig honden. Ik vind eigenlijk bijna elk land hondvriendelijker dan België.

Merci voor de info, de vorige keren hadden we nog geen honden, die gaan altijd mee op reis sindsdien. In de lokale pub in Suffolk waar we wel eens stopten zaten ook regelmatig honden. Ik vind eigenlijk bijna elk land hondvriendelijker dan België.
Nu ge het zegt, België is eigenlijk echt niet zo hondvriendelijk, al is het in Wallonië iets beter dan in Vlaanderen.

In de Lister Arms lagen toen naast de inkom allemaal hondenkussentjes en dekentjes die je mocht pakken om je hond op te leggen en op veel plaatsen staat er buiten wel eens op een bord geschreven dat de hondjes enkel brave baasjes mee binnen mogen pakken :biglaugh:.

Waar aan de Jurassic Coast gaan jullie overnachten?

Nu ge het zegt, België is eigenlijk echt niet zo hondvriendelijk, al is het in Wallonië iets beter dan in Vlaanderen.

In de Lister Arms lagen toen naast de inkom allemaal hondenkussentjes en dekentjes die je mocht pakken om je hond op te leggen en op veel plaatsen staat er buiten wel eens op een bord geschreven dat de hondjes enkel brave baasjes mee binnen mogen pakken :biglaugh:.

Waar aan de Jurassic Coast gaan jullie overnachten?
In Denemarken lagen ook overal dekentjes voor de honden. In Nederland aan de kust zijn ze bijvoorbeeld ook overal welkom. België is echt opvallend op dat gebied.

Wij verblijven een week in Lyme Regis en daarna nog een week in Purbeck.

In Denemarken lagen ook overal dekentjes voor de honden. In Nederland aan de kust zijn ze bijvoorbeeld ook overal welkom. België is echt opvallend op dat gebied.

Wij verblijven een week in Lyme Regis en daarna nog een week in Purbeck.
Aha, wij er in het midden tussen (Isle of Portland). Maar we gaan een daguitstap doen richting Lyme Regis. Hier is het (jammer genoeg) maar 6 dagen.

Terug
Bovenaan