cege
Well-known member
Edit mod: deze thread werd afgesplitst.
Bijna even snugger als cege die als 24-jarige werkstudent economie wil gaan studeren en het volgende tegenkwam
Mijn beklag gedaan tegen de administrateur-generaal van onze instantie zonder dat ik dat wist
Ben soms zo een dumbass
Bijna even snugger als cege die als 24-jarige werkstudent economie wil gaan studeren en het volgende tegenkwam
- Ik ga niet naar de lessen want ik werk ondertussen al
- Ik wil studeren in paasvakantie en merk op dat ik nog geen cursus monetaire economie heb
- Ik ga cursus kopen op secretariaat en krijg de wind van voor met "het is bijna examen" - jaja, I know
- Ik heb examen net op moment dat ik op congres ben in het buitenland en email de prof "kan ik verzetten want ik ben op congres - hier is mijn werkstudent statuut doc"
- Prof antwoordt - "ja, je kunt verzetten naar augustus dit jaar. Dit zal tellen als een 2e zit". OK, thanks
- Ik kom daar toe in augustus. Ik ben blijkbaar de enige met 2e zit en moet in het bureau van de prof examen doen
- Ik vind het niet onmiddellijk en spreek een figuur aan in de gang, dezelfde die mij de wind van voor gaf voor de cursus... "Ik zoek prof X voor mijn 2e zit examen". "Kom maar mee".
- Ik volg. "Zet je maar hier neer" (een bureautje in het lokaal van de prof).
- Die gast gaat ostentatief zitten aan de grote bureau in dat lokaal. Ja, je voelt hem al komen..... "Ik ben dus professor X"
- "Euh ja, ik ben werkstudent, ik ben niet naar de les kunnen komen"
- Na het examen was hij wel sympathiek toen hij zag dat het er goed uit zag. "Dus jij studeert zonder naar de les te komen". "Euh ja, ik doe het volledige curriculum in thuis onderwijs". "En dat lukt ?". "euh ja, ik vind dat interessant en ik kan goed studeren". "Aleja, dat ziet er hier goed uit. Alleen jammer dat ik een zomerdag moet opofferen voor een 2e zit, want je bent de enige met 2e zit".
- (cege had een 18
) - (Was overigens een professor economie die toen niet veel op tv kwam, maar ondertussen een stuk decor is van De Afspraak en TerZake - en niet Schoors, alhoewel ik daar ook
"les van gehad heb"examen bij gedaan heb)
Laatst bewerkt door een moderator:

Tijdens het theoriegedeelte van zijn vakken werd je in een lokaal met een krijtbord opgesloten. Je kreeg een vraag en moest het antwoord presenteren wanneer de prof jouw lokaal bezocht (er waren een paar studenten in verschillende lokalen bezig). Als je klaar was met een vraag, kreeg je nog een vraag enzovoort. Ik kreeg meestal 3 of 4 vragen, de primus van de klas kon tot 7 à 8 vragen gaan. Zijn examens duurden meestal 3 uur. Soms liet hij je 4 uur of meer afzien als het kantje boordje was.
.