Dat is toen niet gemeld in deze openingspost en zit een beetje verdoken in de menu's.
Kennelijk omdat jij een MFA token van BG beter vindt dan een SSO platform gebruiken? Dat leid ik toch af uit uw reactie.
Zo rancuneus ben ik (nog net) niet

(anders had ik toen zelfs nooit de moeite gedaan om het intern te vermelden en pro-actief te configureren op de verschillende platformen/activeren/testen

).
Gewoon op de ouderwetse manier is iedereen dat compleet vergeten in de chaos van dat moment (was in het midden van de jaarlijkse Algemene Vergadering).
Is nu pas sinds vandaag (omdat ik er naar toe wou linken in de reactie op Cerv.Be) en zelf geen anouncement erover vond, dat ik het zelf ontdekte dat hierover nooit werd gecommuniceerd.
We moeten u zeker niet herinneren aan de 9lives hack waar de volledige database met gegevens, emails en (hashed?) passwoorden op straat gegooid werd? Moeten wij BG en de BG crew meer vertrouwen met onze data dan Google of Facebook?
Met het grote risico dat dit verkeerd en enorm overmoedig gaat overkomen, maar daar durf ik echt oprecht "ja" op antwoorden
In tegenstelling tot zowel Telenet als Google/Facebook/Twitter/Github (= nu eigenlijk ook Microsoft) hebben wij hier geen zeer grote circulatie van interne/externe werknemers/medewerkers/consultants met dubieuze/ongecontroleerde toegang tot onze servers/software/gegevens, noch investeerders/adverteerders die ons onder druk zetten om deze gegevens te misbruiken.
Hoe tegenstrijdig het ook klinkt: ondanks dat (en tegelijkertijd ook doordat) wij nu een pak kleiner zijn, is er vandaag géén kans op random cowboys die volledig zonder ons medeweten intern dingen ermee kunnen doen die het daglicht niet mogen zien.
Daarom kan je de mensen ook veel beter laten inloggen via hun usernaam. Dan weten hackers namelijk ook niet welk email adressen ze moeten gebruiken om dit forum...
Wanneer je de OAuth2 verbinding effectief maakt, staat er (normaalgezien) altijd bij welke "scopes" (aka informatie) er gevraagd van de externe services en of je er mee akkoord gaat. Dan ga mogelijks wel wat schrikken wat voor informatie daarmee doorgestuurd wordt

Dat zijn zo van die dingentjes... komop hoe moeilijk is het?
Dat is inderdaad een gekende probe methode

Ik vermoed dat de ontwerpers van deze software de UX voor de modale gebruikers verkiezen boven de veiligheid (maar daar heb ik geen bronnen van, noch weet dat deze discussie met hen werd gevoerd), want dat zijn zeker geen amateurs.