Vestimentaire grenzen

Lots02

Well-known member
Crowdfunder FE
Welke kledingstijl en/of kledingstukken die minder gangbaar zijn in onze maatschappij zouden jullie graag willen/kunnen dragen? Vinden jullie dat er bepaalde grenzen zijn? Ik heb het niet over extreme vormen van stijl of kleding. De vraag stellen staat voor mij ook los van het gender-thema. Ik heb het puur over smaak en waar je je comfortabel in zou voelen.

Concreet voorbeeld: persoonlijk vind ik een kilt erg wijs en mannelijk om te zien, en zou me dat prima afgaan. Ik voel echter wel een mentale barrière om dat aan te schaffen en te dragen.

kzou graag gewoon sweatpants naar het werk kunnen aandoen. Ik denk niet dat ze er iets op zouden zeggen, want we mogen ook in short komen, maar kheb zelf wel een mentale barrières om dat te doen. Het is me net iets te nonchalant om zo rond te lopen. Op zich wel dom, want ik loop wel met t-shirts met onnozele prints rond, zoals bijv.
1745145290-222050-zoom-500x600.jpg
1746869414-203474-zoom-500x600.jpg

90% van mijn t-shirts komen van qwertee en zijn gelijkaardig

Ik geef eigenlijk vaak les (secundair) in short. Ook in het vroege voorjaar als het nog wat frisser is. Lange broeken op zich probeer ik zo weinig mogelijk te dragen. Dat voelt voor mij minder vrij aan ofzo. T-shirts met "onnozele" prints op laat ik wel aan mij voorbij gaan. Voel me daar te oud voor.

Ik geef eigenlijk vaak les (secundair) in short. Ook in het vroege voorjaar als het nog wat frisser is. Lange broeken op zich probeer ik zo weinig mogelijk te dragen. Dat voelt voor mij minder vrij aan ofzo. T-shirts met "onnozele" prints op laat ik wel aan mij voorbij gaan. Voel me daar te oud voor.
ik ben 49 :unsure:

Concreet voorbeeld: persoonlijk vind ik een kilt erg wijs en mannelijk om te zien, en zou me dat prima afgaan. Ik voel echter wel een mentale barrière om dat aan te schaffen en te dragen.

Een Ferrari kan helpen om die mentale barrière weg te werken, afhankelijk van het model kan je zonder problemen in een Borat op pad denk ik.

Neem een voorbeeld aan Elon Musk, die heeft weinig barrières denk ik, Trump heeft er geen maar is gewoon zo ijdel.

Gerelateerd hieraan: korte broeken op het werk. Ik vind dat dat gewoon moet kunnen. In zie een korte broek niet als minder deftig als een lange broek.

Gerelateerd hieraan: korte broeken op het werk. Ik vind dat dat gewoon moet kunnen. In zie een korte broek niet als minder deftig als een lange broek.
Dat is een jaarlijks terugkerende discussie. Algemeen wordt dat nog altijd wel als minder deftig bekeken lijkt me, zelfs in ons land waar niemand hard wakker ligt van formeel gekleed zijn. Maar ik denk wel dat over de jaren heen dat verder opschuift.

Persoonlijk doe ik het toch ook niet om te gaan werken. Al is de dubbele standaard natuurlijk wel duidelijk: van een vrouw wordt een zomerkleedje met open schoenen doorgaans wel aanvaard. Achja, het is wat het is. Ik heb een collega die daar geregeld op foetert, hoe hij ook wel graag in een kleedje zou komen werken als het 30 °C is, past zeker in dit topic.

Dat is een jaarlijks terugkerende discussie. Algemeen wordt dat nog altijd wel als minder deftig bekeken lijkt me, zelfs in ons land waar niemand hard wakker ligt van formeel gekleed zijn. Maar ik denk wel dat over de jaren heen dat verder opschuift.

Persoonlijk doe ik het toch ook niet om te gaan werken. Al is de dubbele standaard natuurlijk wel duidelijk: van een vrouw wordt een zomerkleedje met open schoenen doorgaans wel aanvaard. Achja, het is wat het is. Ik heb een collega die daar geregeld op foetert, hoe hij ook wel graag in een kleedje zou komen werken als het 30 °C is, past zeker in dit topic.
Paar weken terug over gehad hier op 't werk met een vrouwelijke collega, ik heb letterlijk aangehaald dat als zij in een kleedje komt werken dat totaal geen probleem is, maar zij vond het toch niet kunnen dat een man in korte broek komt werken.

TL;DR ik heb vandaag gewoon een korte broek aan op 't werk zoals veel van mijn collega's, maakt hier niet zoveel uit.

Paar weken terug over gehad hier op 't werk met een vrouwelijke collega, ik heb letterlijk aangehaald dat als zij in een kleedje komt werken dat totaal geen probleem is, maar zij vond het toch niet kunnen dat een man in korte broek komt werken.

TL;DR ik heb vandaag gewoon een korte broek aan op 't werk zoals veel van mijn collega's, maakt hier niet zoveel uit.
Vrouwenmode is algemeen toch wel bloter, of mag bloter zijn. Als ik rondkijk onder studenten en collega's lijkt een kort, spannend topje zonder mouwen en met een hele uitsparing voor de bovenrug nu mode. Als man draag je dan zowat een marcelletje.

Da's zo een beetje waar ik naartoe wilde gaan.

Ik doe, zoals eerder gezegd, heel vaak een korte broek aan. Vandaag ook op mijn Birkenstocks (al is het wel gewoon klassenraad, geen les). Ik vind ergens ook wel dat mannen evenzeer een open schoen zouden moeten kunnen dragen zoals vrouwen dat doen. Of het er dan goed uitziet is dan weer een andere discussie.

Ik herinner mij nog dat iemand hier t shirts met afgesneden mouwen "marginaal" labelde. Wel noem mij alvast koning marginaal. Met bijhorende spaghetti armpkes. Ook steevast qwertee nerd shit. Pigment waar menig lijk jaloers op is.

Verder met de zomer, hoe minder kledij hoe liever. Kort hard shortje zodat mijn ballen niet een halve dag gevelcro'd aan één van mijn billen door het leven moeten gaan.

En the holy grail natuurlijk, Birkenstocks, of volledig blootvoets.

Vanaf zaterdag al zeker 4 dagen maxtemp 30 graden ahaaaahh fffffuck my life.

...

Vanaf zaterdag al zeker 4 dagen maxtemp 30 graden ahaaaahh fffffuck my life.
Off-topic: zelf loop ik in de voormiddag en avond nog rond met een pullover en slaap ik onder mijn donsdeken. Al die jaren bakkerij toch voor iets goed geweest.

Weinig on-topic toe te voegen, kledij is altijd hetzelfde: jeans, T-shirt, pullover (meestal toch). En om het helemaal makkelijk te maken zijn 90% van mijn kledingstukken zwart.

Terug
Bovenaan