Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Zouden wij eigenlijk de Hollanders en Duitsers gevraagd hebben? Of zouden die van zichzelf ons es opgebeld hebben.

Zie dat al voor mij.

- "Zeg in het buitenland is er ne gezochte terrorist gaan lopen met wat raketlanceerders. Zit nu ergens verstopt in een boske. Mja, ze vinden hem niet direct. Zouden we niet gaan helpen?"
- "Toch niet in België weer zeker?"
- "Ja"
- "Ffs, allee kom roep maar wat volk bijeen we zullen ze maar helpen gaan zoeken. Maar das de laatste keer deze lente hé"

Ofwel belt Ludivine de Hollanders dan?

- "Ja zeg, we hebben hier een probleempke hé. Kunde misschien es komen helpen? :unsure:"

Dat buitenwandelen met wapens uit een kazerne is dagelijkse kost hoor, schiettereinen liggen meestal even rijden uit de kazerne, zeker deze voor grote wapens liggen op een afstand. Dus je kan gerust met een voertuig vol wapens buitenrijden zonder dat iemand zich daar vragen bij stelt.
Dat deze man dat echter kon, is niet te begrijpen.
Dat buiten wandelen met wapens is één zaak, die wapens niet terug naar het depot brengen zonder gevolg blijft toch hallucinant...

Dat is net het probleem in deze discussie.
De afgelopen jaren (mede door de amerikaanse politiek) zijn de kampen echt in extreemlinks en extreem rechts getrokken. Dat middenveld is uitgehold. conservatief/vaderlandslievend = nazi , free healthcare/equal rights = communism...
Mensen uit het centrum mengen zich volgens mij gewoon veel minder in die online debatten in de open riolen die Facebookreacties en HLN comments tegenwoordig zijn, maar ze zijn er nog steeds. Dat die zich minder mengen, vind ik logisch. Mede daardoor lijken veel online discussies een moddergevecht tussen 'wokies' en 'nazi's'.

Anekdotisch durf ik te stellen dat zo goed als al mijn goede kennissen zich in het middenveld bevinden, maar zo goed als niemand daarvan reageert met openbare comments.

Alle persoonlijke meningen buiten beschouwing maar Marc Van Ranst is toch echt allesbehalve professioneel in zijn communicatiegedrag.
Heeft iedere politieker en woordvoerder -want die rol heeft hij aangemeten gekregen- niet een communicatietraining gekregen?

Van Ranst liet dat niet passeren: “Laten we een kat een kat noemen, Willem: je bent een mafkees. Je kan al je kennis van virologie, immunologie en epidemiologie op de achterkant van een postzegeltje schrijven en zelfs nog plaats over hebben. Maar op de wappiekermis sta je wel met een heel groot en opzichtig kraam”

Sorry maar dit valt NIET onder victim blaming maar eerder een Darwin Award als je wappies zo verbaal blijft provoceren.
Ik zou mij schamen als mijn werkgever zulke zaken van mij zou moeten lezen op Twitter, ookal heeft hij misschien gelijk.

Laatst bewerkt:
Mensen uit het centrum mengen zich volgens mij gewoon veel minder in die online debatten in de open riolen die Facebookreacties en HLN comments tegenwoordig zijn, maar ze zijn er nog steeds. Dat die zich minder mengen, vind ik logisch. Mede daardoor lijken veel online discussies een moddergevecht tussen 'wokies' en 'nazi's'.

Anekdotisch durf ik te stellen dat zo goed als al mijn goede kennissen zich in het middenveld bevinden, maar zo goed als niemand daarvan reageert met openbare comments.
Daar kan ik mij in vinden. Ik vind mezelf relatief ‘middenveld’ maar ga op HLN en of FB zeker niet in op politieke kwesties omwille van het niveau.
Hier daarentegen. :unsure:

Die zit al lang niet meer in dat bos.
anders zou nu toch wel de honger, dorst en vermoeidheid moeten toeslaan.

Vermits em ne booby trap en al gemaakt heeft van zijne auto was em toch redelijk voorbereid. Snap dan ook nie echt die logica niet zo.
Waarom dreigt die met ne aanslag en rijdt die dan ni direct richting zijn doel maar parkeert em zijn auto in een bos?

Vermits em ne booby trap en al gemaakt heeft van zijne auto was em toch redelijk voorbereid. Snap dan ook nie echt die logica niet zo.
Waarom dreigt die met ne aanslag en rijdt die dan ni direct richting zijn doel maar parkeert em zijn auto in een bos?
Heb jij een bron dat er een booby trap is gemaakt? Da's het eerste wat ik daar over hoor

Alle persoonlijke meningen buiten beschouwing maar Marc Van Ranst is toch echt allesbehalve professioneel in zijn communicatiegedrag.
Heeft iedere politieker en woordvoerder -want die rol heeft hij aangemeten gekregen- niet een communicatietraining gekregen?

Van Ranst liet liet dat niet passeren: “Laten we een kat een kat noemen, Willem: je bent een mafkees. Je kan al je kennis van virologie, immunologie en epidemiologie op de achterkant van een postzegeltje schrijven en zelfs nog plaats over hebben. Maar op de wappiekermis sta je wel met een heel groot en opzichtig kraam”

Sorry maar dit valt NIET onder victim blaming maar eerder een Darwin Award als iemand als je wappies zo verbaal blijf provoceren.
Van Ranst gedraagt zich op Twitter als een troll. Enfin, hij wordt er ook door belaagd. Soort zoekt soort? Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het oké is om hem en zijn gezin te bedreigen.

Vele zijn ook veroordeeld door zaken die naar bovengekomen zijn tijdens het onderzoek (vaak illegaal wapenbezit zoals boksbeugels of een legermes) Dat klinkt erg maar laat ons stellen als je militair bent ben je niet vies van wapens.
Als militair zou je net moeten weten waarom bepaalde wapens je niet bij je moet hebben als je een avondje uit gaat.

Het is niet dat een gewone militair (Niet-Speciale eenheden) per se een betere zelfbeheersing heeft over zichzelf dan de gemiddelde mens.

Tuurlijk is het geen walk in the park, en ook dat incident in Afghanistan kan ik me nog perfect herinneren (waren dat geen para's uit Tielen?).
Maar we weten toch allemaal dat Belgische militairen niet actief deelnemen aan gevechtsoperaties, een agent heeft meer kans om beschoten te worden en het met de dood te bekopen.
Je bent de para's in Rwanda vergeten...

Van Ranst gedraagt zich op Twitter als een troll. Enfin, hij wordt er ook door belaagd. Soort zoekt soort? Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het oké is om hem en zijn gezin te bedreigen.
Indeed, dat vind ik ook. Maar hij had dit perfect kunnen vermijden door zich wat meer te gedragen als de gemiddelde viroloog (pakweg zoals Christian Drosten, Raoult, Steven Van Gucht, ...). Die gasten zie je geen van allen trollen op twitter.

Indeed, dat vind ik ook. Maar hij had dit perfect kunnen vermijden door zich wat meer te gedragen als de gemiddelde viroloog (pakweg zoals Christian Drosten, Raoult, Steven Van Gucht, ...). Die gasten zie je geen van allen trollen op twitter.

Dat is gewoon victim blaming he.

Ik zou liefst van al leven in een maatschappij waar iedereen mag zeggen wat em willen zonder dat er getrainde extremisten u achterna komen met wapens.

Dat is hetzelfde als zeggen dat die van Charlie Hebdo maar geen tekeningske van Mohammed hadden moeten maken.

Hebben ze al in ‘t Astridpark in Brussel gezocht? ‘t Is daar vanavond Anderlecht - Brugge, en aan zijn tattoo te zien, zal hem dat misschien niet willen missen :unsure:

Was voor mij ook nieuw.
"Ook de speciale eenheden en de ontmijningsdienst kwamen ter plaatse. Die laatste was dinsdag ook al ingeschakeld omdat Conings in zijn achtergelaten wagen een handgranaat had bevestigd met draden. Die had mogelijk kunnen ontploffen als de deuren geopend zouden worden."

Dat is gewoon victim blaming he.

Ik zou liefst van al leven in een maatschappij waar iedereen mag zeggen wat em willen zonder dat er getrainde extremisten u achterna komen met wapens.

Dat is hetzelfde als zeggen dat die van Charlie Hebdo maar geen tekeningske van Mohammed hadden moeten maken.
Het gaat erom of het verstandig is of niet. Een zatte rus of engelsman gaat ge ook niet provoceren op vakantie.

In uw fantasiewereld bestaan er geen mensen met psychologische problemen met weinig zelfbeheersing, oké.

Nu op zich toont hij wel aan dat de opleiding in Belgisch leger wel heel goed zit.
Zeker de camouflagetechnieken moeten uitstekend zijn.
Opleiding : 'wat te doen als je in vijandelijk gebied bent' verdient toch ook wel een goeie vermelding.

Terug
Bovenaan