Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Complexe materie vertalen zodat iedereen het vlot kan begrijpen, dat is inderdaad een kunst. Ik denk dan aan filmpjes als dit:

Noem het gerust een intussen opgebouwde afkeer van de man, maar ik zie Marc Van Ranst dat dus niet doen. Die zal hooguit wat kunnen steuken tegen elke leeftijdscategorie, dat krediet wil ik hem wel geven.

Bovendien heeft Gonzo gelijk: zijn info was in het begin fout, dan kan je nog wel claimen dat hij niet de enige was die het gevaar minimaliseerde, ik heb dat dat iedereen van dwazen zoals Donald Trump tot andere verstandige professoren zoals Herman Goossens zien doen. Maar fout is fout, en overigens liegen om bestwil (cfr. mondmaskers) is ook liegen. Dus een korreltje zout bij de uitspraken van Marc Van Ranst, zelfs als expert is ook niet misplaatst. Misbruik nu niet mijn woorden om te zeggen dat ik er een zoutvat over zou gieten, hij zal nog altijd véél meer over virussen kennen dan ik ooit zla weten. Maar hij is niet onfeilbaar, zelfs al gedraagt hij zich daarnaar.

Of hij het kon weten of niet is een discussie dat ik niet opnieuw ga voeren. Na China stond Italie ook al in brand toen. Dat sommigen dat allebei apenlanden vinden dat er verkeerd mee omgingen en zo de besmettelijkheid onderschatten is hun zaak.

Maar "ga maar skien mannen" was fout advies. Als ge als wetenschapper niets kunt komen vertellen met wetenschappelijke onderbouwing, dan moet ge simpelweg zeggen "ik weet het niet", of gewoon uw klep houden. Niet onderbouwd advies komen lallen vind ik dan gewoon fout bezig zijn, sorry. Dus neen, ik vind dat niet zo goedkoop, van een viroloog of expert mag je meer serieux en onderbouwing verwachten ipv geblaas omdat de camera loopt en ge toch iets wil zeggen, zoals "ik zou nog gaan skien ze". Voor hem was dit ook onbekend terrein, dan had hij gewoon voorzichtiger moeten zijn met zijn uitspraken.
Ik denk dat er op die moment wel nog enorm veel politieke druk stond op MVR. Dit zijn echt keuzes die hele sectoren eronderuit kunnen halen he.
Hoogstwss had hij wel in het snotje dat afreizen niet ok was maar de politiek de reissector wou beschermen.

Ik denk dat er op die moment wel nog enorm veel politieke druk stond op MVR. Dit zijn echt keuzes die hele sectoren eronderuit kunnen halen he.
Hoogstwss had hij wel in het snotje dat afreizen niet ok was maar de politiek de reissector wou beschermen.
Is dat dezelfde Marc die nu zegt zichzelf niet te laten intimideren, of...? If true maakt hem dat nog zwakker als neutrale wetenschapper. Idem in het verhaal van de mondmaskers heeft hij mensen dingen voorgelogen. Hij stond dus blijkbaar aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Ge zou nog kunnen zeggen, hij deed het voor de economie en voor de zorgsector. Alleen doet hij dan wél aan politiek als puppet.

Dadelijk ga ik nog medelijden krijgen met Van Ranst, zo misbruikt door de politiek en geflankeerd langs alle kanten. Die man is de zinsverbijstering nabij als hij denkt op élke tweet te kunnen reageren maar niet beseft te dweilen met de kraan open. Wie had de analogie met Hoeyberghs aangehaald? Ik begin het eerlijk gezegd toch ook een beetje te zien hoor. Wat als hij niet meer relevant is? De boze witte man, ironisch.

Zolang het maar past in het boeman-narratief zeker?
Iets met ruiten ingooien en afvallende maskers maar ik vind het jammer wat hem nu overkomt want dat verdienen ook mijn ergste vijanden niet.

Ik hoop ook voor iedereen dat J.C. gewoon dood is zoals hij zelf wou en niemand iets heeft aangedaan.

Peace is not only better than war, but infinitely more arduous.

Laatst bewerkt:
honNvIa.png

dju toch.

Is dat dezelfde Marc die nu zegt zichzelf niet te laten intimideren, of...? If true maakt hem dat nog zwakker als neutrale wetenschapper. Idem in het verhaal van de mondmaskers heeft hij mensen dingen voorgelogen. Hij stond dus blijkbaar aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Ge zou nog kunnen zeggen, hij deed het voor de economie en voor de zorgsector. Alleen doet hij dan wél aan politiek als puppet.
Dat heeft weinig met intimideren te maken. Achter de schermen werd druk gezet op de bevoegde instanties maar je kan moeilijk cavalier seul gaan spelen, paniek zaaien en eenzijdig reisverboden in gebieden zonder besmettingen gaan afkondigen op TV. Goed van Wathelet dat hij zo snel op de hoogte was en dat schofferen van Van Ranst is nergens voor nodig maar ik kan hem en zijn collega-virologen echt weinig verwijten in hun manier van aanpak.

Laatst bewerkt:
Minister van Defensie Ludivine Dedonder kondigde zondag aan dat elf militairen die ook door de inlichtingendiensten werden gevolgd vanwege mogelijke banden met extreemrechts, de toegang tot wapendepots en andere gevoelige plaatsen en informatie is ontzegd.
Mogelijk.
Dus schuldig en bestraft tot het tegendeel bewezen is?

Dat heeft weinig met intimideren te maken. Achter de schermen werd druk gezet op de bevoegde instanties maar je kan moeilijk cavalier seul gaan spelen, paniek zaaien en eenzijdig reisverboden in gebieden zonder besmettingen gaan afkondigen op TV. Goed van Wathelet dat hij zo snel op de hoogte was en dat schofferen van Van Ranst is nergens voor nodig maar ik kan hem en zijn collega-virologen echt weinig verwijten in hun manier van aanpak.
Dadelijk ga je nog zeggen dat Maggie De Block -geen viroloog- goed werk geleverd heeft. Mja, ik stel voor dat we dan naar een ander topic gaan.

De hele corona-aanpak was één grote clusterfuck en thank dear god voor onze goede ziekenhuizen anders hadden we vorig jaar wat meegemaakt.

Allez, dat is niet dankzij of ondanks Marc Van Ranst; die heb ik eigenlijk niet veel relevant weten zeggen of doen maar dat is mijn mening.

Dadelijk ga je nog zeggen dat Maggie De Block -geen viroloog- goed werk geleverd heeft. Mja, ik stel voor dat we dan naar een ander topic gaan.

De hele corona-aanpak was één grote clusterfuck en thank dear god voor onze goede ziekenhuizen anders hadden we vorig jaar wat meegemaakt.

Allez, dat is niet dankzij of ondanks Marc Van Ranst; die heb ik eigenlijk niet veel relevant weten zeggen of doen maar dat is mijn mening.
We get it hoor, je hebt het echt niet voor Van Ranst, maar zulke dingen kan je even goed gaan in het coronatopic gaan vermelden want dit heeft niks meer met deze thread te maken. Voorts heeft Van Ranst nogal weinig te maken met 'de COVID aanpak' aangezien dat werd en wordt beslist door politiekers; die adviesraden etc. geven enkel advies en dat werd zeker niet altijd opgevolgd. Maar zoals ik al zei: voel je vrij om je mening daaromtrent te gaan verkondigen in het coronatopic.

“Boobytrap aan auto van Conings had tot hevige brand en ontploffingen kunnen leiden”

Een trip flare -wat ze hier boobytrap noemen- gebruiken ze toch in het leger als verklikker, dus om vanop afstand te weten dat iemand er is?

We get it hoor, je hebt het echt niet voor Van Ranst, maar zulke dingen kan je even goed gaan in het coronatopic gaan vermelden want dit heeft niks meer met deze thread te maken. Voorts heeft Van Ranst nogal weinig te maken met 'de COVID aanpak' aangezien dat werd en wordt beslist door politiekers; die adviesraden etc. geven enkel advies en dat werd zeker niet altijd opgevolgd. Maar zoals ik al zei: voel je vrij om je mening daaromtrent te gaan verkondigen in het coronatopic.
Helaba, dat ik het niet voor Marc heb dat is al van in het begin duidelijk denk ik. Sorry, zijn narcistisch gedrag geeft mij rillingen. Echter ben ik niet begonnen over zijn wetenschappelijke capaciteiten, maar als anderen daar dieper op ingegaan mag ik toch minstens ook even -kort- mijn mening verkondigen mag ik hopen? Vreemd dat je het nu bij mij aanhaalt en niet bij de vorige users. Ik probeerde dat zelfs eerder nog te kaderen in de essentie.

Uiteraard heb je gelijk dat dit beter in een ander topic kan; goed punt.

Laatst bewerkt:
Vreemd dat je het nu bij mij aanhaalt en niet bij de vorige users. Ik probeerde dat zelfs eerder nog te kaderen in de essentie.

Uiteraard heb je gelijk dat dit beter in een ander topic kan; goed punt.
Dat is gewoon omdat ik nu pas in deze topic kom en jouw comment de laatste was die gepost was. Ik had misschien kunnen vermelden dat het niet enkel tegen jou gericht was, excuses.

Een trip flare -wat ze hier boobytrap noemen- gebruiken ze toch in het leger als verklikker, dus om vanop afstand te weten dat iemand er is?
Wikipedia:
A tripflare is a device used by military forces to secure an area and to guard against infiltration. It consists of tripwire around the area, linked to one or more flares.
When the tripwire is triggered, as by someone unsuspectingly disturbing it, the flare is activated and begins burning. The light from the flare simultaneously warns that the perimeter may have been breached and also gives light for investigating. In defensive operations, tripflares are usually placed in predetermined kill zones with machine guns sighted on them.

Ik wacht op de moment dat ik 's ochtends het nieuws bekijk en zie dat MVR een account heeft gemaakt op BG. Met wat screenshots van een paar shitposts in P&A erbij.

Ik wacht op de moment dat ik 's ochtends het nieuws bekijk en zie dat MVR een account heeft gemaakt op BG. Met wat screenshots van een paar shitposts in P&A erbij.
Het zou mij echt niet verbazen want hij heeft ook al eens zo'n interventie gedaan op het politics.be forum toen hij griepcommissaris was. Ik meen wel dat hij daar redelijk objectief bleef, in tegenstelling tot nu, en met argumenten zijn punt maakte. Niet shit met shit bestrijden. Als we zijn huidige tactiek toepassen dan laat hij alle (half-)waarheden aan de kant en focust hij zich enkel op marc is een incompetente narcist. Ondertussen zou hij zelfs de trouwste verdedigers hier in één klap associëren met de gedachtegang van de meest extreme.

Om het met zijn eigen woorden te zeggen:
(Extreem)rechts vergoelijken en ermee proberen in dialoog te gaan, dat brengt je nergens.
Mark Van Ranst, VRT, 27/05/2021

Zijn tweets of rants hebben weinig om niet te zeggen geen inhoud meer. Hij zoekt de meest marginale figuren om die dan persoonlijk aan een ingebeelde schandepaal te hangen. Niet beseffend dat er voor elk gewonnen gevecht er nog tien bijkomen. In een alleenstaand geval is dat nog nobel. We zijn alleen op een punt gekomen dat het verdedigen een aanval is geworden. Het kantelmoment was de sfeerschepping aan het been van het Vlaams Belang. Kijk, ik begrijp nog dat hij een oorzaak zoekt voor zijn huidige situatie. Het gaat echter fout wanneer je hele groepen mensen, van centrum tot terrorist over dezelfde kam begint te scheren.

Ik weet niet of hij dat bewust doet of uit een soort coping mechanisme. Een normaal denkend mens vraagt zich af, wat werkt om de situatie te verbeteren. De verdedigen is niet het probleem. Ik zie weinig mensen die dat an sich veroordelen. Het is het provoceren en het shit met shit bestrijden tegen de kraan in. Zijn vrouw zou eens op tafel moeten kloppen, genoeg is genoeg. Ik wens die mens oprecht veel beterschap.

Laatst bewerkt:
Wie trouwens eens zin heeft om echte nutcases en aluhoedjes aan het werk te zien:

Ik dacht oprecht dat dat vroeger een bescheiden forum was met inhoudsvolle posts.

Niet onderbouwd advies komen lallen vind ik dan gewoon fout bezig zijn, sorry.
Het was onderbouwd. Dat jij als expert virologie dat niet GOED onderbouwd vindt, is dan jouw mening. Maar niet meer dan een mening van een forummer net zoals ik. Redelijk waardeloos dus, zeker als je enkele virologen samen hebt die je mening niet delen.

Wie trouwens eens zin heeft om echte nutcases en aluhoedjes aan het werk te zien:

Ik dacht oprecht dat dat vroeger een bescheiden forum was met inhoudsvolle posts.
Ik zat daar vroeger ook op, dat lijkt nu wel al een eeuwigheid geleden. Nutcases galore.

Terug
Bovenaan