phate_13
Well-known member
Ik vind kay-gell het beter verwoorden. Qua publieke opinie is inderdaad iets totaal anders. Maar de reden waarom ik alleszins inga tegen deze vorm van framing/semanthiek/... of hoe je het ook wilt noemen, omdat dit vaak gepaard gaat met "men had hier iets aan moeten doen". Terwijl hij geen publieke functie heeft. Het is dan ook niet mogelijk om 'hier iets aan te doen' in 'zijn functie'. Toch zeker als overheid aangezien hij niet door de overheid aangesteld is als publiek figuur. Dit zou een vorm van overheidscensuur zijn waar ik 100% tegen gekant ben.Kijk, ik heb het al eens aangehaald en dat punt is volgens mij het licht van de zon ontkennen om het toch maar te verbloemen. Marc heeft veel invloed in de regering en was indertijd met Maggie De Block zelfs een tandem toen het hoogdringend was. Zijn rol als wetenschapper, presence in de media en als beleidsmaker zijn versmolten in elkaar, zeker bij de publiek opinie. Dat hij daar geen rotte frank voor wilt aannemen dat siert hem maar maakt hem niet minder onafhankelijk hoor... dat is slechts een illusie die hij wilt creëren.
En verder, terwijl ik dit typ : Wat JPV zegt.