Twee tuchtsancties gekregen en dus, op de OCAD-lijst staande, gedegradeerd tot wapendrager en toegang krijgen tot allerlei wapentuig. Iemand van het leger gaat die logica toch eens mogen gaan uitleggen. Er zijn toch genoeg administratieve zijsporen in het leger om die mensen te plaatsen? Misschien maar goed dat hij niet bij de kernwapens in Kleine Brogel werd gezet ...
Ik ben wel benieuwd naar het meer volledige plaatje. Dat relaas van Tomas Boutens, die hem persoonlijk kende, werpt een bepaald licht waarin wat waarheden zitten (en ook heel wat filters, uiteraard). Ik denk niemand van dit forum al op missie is geweest in Afghanistan of veel ervaring heeft in het leger? Maar zijn vrouw was dan weer totaal verrast. Het kan, natuurlijk. Ik ben zelf ook een binnenvetter en als ik met iets zit probeer ik dat zelf op te kroppen in plaats dat ik het tegen iemand zeg. Maar met een half arsenaal gaan lopen en een afscheidsbrief deponeren is een gradatie erger.
Dit verklaart waarom hij 'maar' korporaal is na al z'n jaren dienst.
Er zijn wel veel dingen verkeerd gegaan zeker met toegang tot wapens.
Hoe meer ik lees en hoor dan is het wel logisch dat er minstens 35 combi's zijn. Met z'n ervaringen en geschiedenis denk ik dat hij goed mogelijk paar agenten kan uitschakelen vooraleer ze hem kunnen arresteren.
De vraag is ook wat er is gebeurt dat hij nu zo reageert. Z'n vriendin zag niks aankomen en ze hadden blijkbaar nog leuk weekend enzo.

30 van de 46 gekende extreem rechtse terroristen zijn militairen