Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Ah bon dus ik ben een laaggeschoolde? Nog niet aan gedacht dat zo goed als elke mening of uitspraak in de krant, een quote van één of ander persoon is. Hetzij vanop sociale media, hetzij uit een interview of een persconferentie?

Uiteraard. Dat is ook de reden waarom je nooit de schuld bij de media moet leggen, maar bij diegenen die de uitspraken doen. Schiet niet op de boodschapper.

Kan jij mij enkele artikels bezorgen waar de neergeschreven mening effectief die van de redactie is, en dus niet van een columnist, opinieschrijver of geïnterviewde?

Neen, en dat is maar goed ook.

En omdat ik kritisch ben tegenover die uitspraken in dat artikel behoor ik automatisch tot het kamp 'tegen de mainstream media', zoals iedereen die kritisch is tegenover de coronamaatregelen automatisch in complottheorieën gelooft of antivaccinatie is.
Niet automatisch, maar die linken zijn wel duidelijk.

Ah bon dus ik ben een laaggeschoolde? Nog niet aan gedacht dat zo goed als elke mening of uitspraak in de krant, een quote van één of ander persoon is. Hetzij vanop sociale media, hetzij uit een interview of een persconferentie?

Kan jij mij enkele artikels bezorgen waar de neergeschreven mening effectief die van de redactie is, en dus niet van een columnist, opinieschrijver of geïnterviewde?

En omdat ik kritisch ben tegenover die uitspraken in dat artikel behoor ik automatisch tot het kamp 'tegen de mainstream media', zoals iedereen die kritisch is tegenover de coronamaatregelen automatisch in complottheorieën gelooft of antivaccinatie is.
Serieuze ad hominem inderdaad. Vrij zielig van sommige individuen om mensen hier af te breken om hun meningen. Ik hoor dat ze er kotsmisselijk van worden. Misschien een tip om het rechthoekig kastje even aan de kant te leggen. Men vergeet precies dat het hier maar een discussieforum is en geen parlement. Zeker in dit topic hebben wij totaal geen clue behalve wat halve feiten. Heb het idee dat sommigen denken iets meer te weten of van zichzelf vinden meer verstand te hebben. Dát is pas laag en heeft niets met opleiding te maken.

Wat is er mis met iemand die laaggeschoold is? Die mogen geen mening hebben ofwa?

Jawel, maar een laaggeschoolde is, net zoals een hooggeschoolde overigens, niet vrijgesteld van het feit dat de waarheid ook zijn rechten heeft.

Ik begin het eigenlijk beu te worden om elke dag zoveel bullshit te moeten aanhoren met al die complottheoriën en anti-MSM gezever enzovoort. En dan is het tegenwoordig bon-ton om daar heel begripvol op te reageren met:
- "Ja, maar we moeten deze frustraties in de maatschappij proberen begrijpen"
- "Ja, maar dit is een groep die ook gehoord moet worden"
- Enzovoort.

Zodanig veel begrip dat sommigen beginnen denken dat ze een punt hebben. Quod non. Bullshit blijft bullshit, ook al is het een uiting van frustratie.

Zijn vriendin: 'het is zo nen brave man' maar sluit wel af met 'maak alsjeblieft geen slachtoffers'.. Makes sense

Als er een paar moslims juichen bij een aanslag is het kot te klein en een teken dat alle moslims slecht zijn, als er massaal steunbetuigingen komen voor een Vlaamse terrorist, dan is het 'afwachten tot alle feiten gekend zijn' en valt rechts net niet over elkaar in pogingen om de feiten te minimaliseren tot zelfs goed te praten of regelrecht te steunen.
Over welk terrorisme heb je het hier? Wie is er allemaal gewond of gedood geraakt bij dit terrorisme waar je het over hebt?

Zijn vriendin: 'het is zo nen brave man' maar sluit wel af met 'maak alsjeblieft geen slachtoffers'.. Makes sense
Ja toch? Normaal is hij lief. Nu is er duidelijk iets gebeurd wat ze niet ook niet snapt, maar ze weet dat hij wapens heeft.

Niet dat ik geloof dat hij zo'n brave man was, maar haar uitleg makes perfect sense.

Ja toch? Normaal is hij lief. Nu is er duidelijk iets gebeurd wat ze niet ook niet snapt, maar ze weet dat hij wapens heeft.

Niet dat ik geloof dat hij zo'n brave man was, maar haar uitleg makes perfect sense.
Wie zou hij kunnen verwonden? Collega militairen die opzoek zijn naar hem? Toch een viroloog? Als ge braaf van inborst zijt geef je u gewoon over he.

Jongen toch. Nooit het bestaan van aanhalingstekens geleerd op school?

Maar plots wordt het mij wel duidelijk waarom veel laagopgeleiden het telkens hebben over "de main stream media" en "de pers deugt niet" en "de media zijn niet te vertrouwen". Als ze echt denken dat elke mening van een geïnterviewde ook effectief de mening is van de redactie...

Zo zie je maar hoe belangrijk een degelijke scholing is.
Uw ego kent toch ook werkelijk geen grenzen eh.

Over welk terrorisme heb je het hier? Wie is er allemaal gewond of gedood geraakt bij dit terrorisme waar je het over hebt?
Ja....want een explosief verbonden met de deurklink van zijn auto achterlaten deed hij om sympathiek te doen? Of die doodsbedreigingen en brief achterlaten voor hij vertrok met een P90, 2000 kogels, een paar raketlanceerders, een kogelvrije vest, dat was louter om wat op everzwijnen te gaan jagen in het bos? Het opduiken maandag aan het huis van MvR was gewoon om vriendelijk goeiedag te zeggen?

Het is niet omdat iemand nog geen slachtoffers heeft weten te maken, dat hij geen terrorist kan zijn he.

Jawel, maar een laaggeschoolde is, net zoals een hooggeschoolde overigens, niet vrijgesteld van het feit dat de waarheid ook zijn rechten heeft.

Ik begin het eigenlijk beu te worden om elke dag zoveel bullshit te moeten aanhoren met al die complottheoriën en anti-MSM gezever enzovoort. En dan is het tegenwoordig bon-ton om daar heel begripvol op te reageren met:
- "Ja, maar we moeten deze frustraties in de maatschappij proberen begrijpen"
- "Ja, maar dit is een groep die ook gehoord moet worden"
- Enzovoort.

Zodanig veel begrip dat sommigen beginnen denken dat ze een punt hebben. Quod non. Bullshit blijft bullshit, ook al is het een uiting van frustratie.
Ik snap je frustratie, maar ik zou zeggen dat dit vooral over mensen gaat die niet kritisch met informatie omgaan. Ik erger mij ook geweldig aan van die simpele verhaaltjes die door een hoop context te vergeten een soort held van deze Jürgen willen maken.

Als ik rondom mij kijk wie daarin meegaat is dat ook een type mensen: gefrustreerd, anti-establishment (wat hier aan rechts wordt gelinkt), en vaak goedgelovig. De mensen waar al die social media campagnes van het VB maar ook de PvdA zich op richten.

Wie zou hij kunnen verwonden? Collega militairen die opzoek zijn naar hem? Toch een viroloog? Als ge braaf van inborst zijt geef je u gewoon over he.
Ge kunt ne brave mens zijn, dan verschillende tegenslagen incasseren, alle hoop verliezen en dan foert tegen de brave ik zeggen.

Is this terrorism in the room with us right now?

nee alle gekheid op een stokje. Er zijn toch wel serieuze indicaties dat er een terroristisch motief achter zit he straddle.
Tegen MVR (en in het verlengde hiervan dus de overheid) en een aanslag willen plegen tegen moskee. Dit allemaal met de zware wapens en skills die hij heeft. Ik kan het goed geloven dat er zo een troepenmacht op de been is.

Ja....want een explosief verbonden met de deurklink van zijn auto achterlaten deed hij om sympathiek te doen? Of die doodsbedreigingen en brief achterlaten voor hij vertrok met een P90, 2000 kogels, een paar raketlanceerders, een kogelvrije vest, dat was louter om wat op everzwijnen te gaan jagen in het bos? Het opduiken maandag aan het huis van MvR was gewoon om vriendelijk goeiedag te zeggen?

Het is niet omdat iemand nog geen slachtoffers heeft weten te maken, dat hij geen terrorist kan zijn he.
Dat kan hij zeker zijn, dat kan er zovelen potentieel zijn. Laat ons ons nu even richten op degenen die dat effectief zijn en zich schuldig hebben gemaakt aan terrorisme. Daar hoort de persoon in kwestie nog altijd niet bij.

Voor hetzelfde geld ligt hij ergens onder de grond met wat bladeren en takken. Misschien was zijn enige bedoeling Marc Van Ranst de stuipen op het lijf te jagen. Als ze hem nu weken, maanden, jaren niet vinden dan is hij daar zonder slachtoffers zeker in geslaagd. Zelfmoord met wat drama.

Over die granaat weten we nog niet veel, dat is al een keer bevestigd, ontkend, nog eens bevestigd maar dan met kabels en een soort van flares.

Dit allemaal met de zware wapens en skills die hij heeft. Ik kan het goed geloven dat er zo een troepenmacht op de been is.
Kijk, ik zou in die redenering willen meegaan en zeggen "gezien de omstandigheden is het best wel verantwoord dat er zo'n enorme manhunt op de been is gebracht", maar imo is dat in het verleden niet zoveel man & tijd & geld ingekropen toen er best wel serieuzere dreigingen waren (bijv. met Shariah4Belgium). Vandaar dat ik het politie-optreden hier ook kritisch bekijk.

Dat kan hij zeker zijn, dat kan er zovelen potentieel zijn. Laat ons ons nu even richten op degenen die dat effectief zijn en zich schuldig hebben gemaakt aan terrorisme. Daar hoort de persoon in kwestie nog altijd niet bij.
Dus terroristische dreigingen gewoon negeren totdat ze gepasseerd zijn en je "zeker bent" dat er honderden doden zijn?
Of wat wil je eigenlijk zeggen? Serieus, is dat je bijdrage in deze discussie? Ik ben veel van je gewoon, maar dit is beneden alle peil.

Terug
Bovenaan