Virusgekte: van online haat tot terrorisme

And then you become a hero
Het ging erom of de vriendin haar uitspraken vreemd waren. Niet dus, want het kan perfect.

Nogmaals: niet dat ik het geloof dat hij zo'n lieve was, maar het kan. Je kan een goed iemand zijn, op een bepaald moment de pedalen verliezen en dan domme dingen doen.

Kijk, ik zou in die redenering willen meegaan en zeggen "gezien de omstandigheden is het best wel verantwoord dat er zo'n enorme manhunt op de been is gebracht", maar imo is dat in het verleden niet zoveel man & tijd & geld ingekropen toen er best wel serieuzere dreigingen waren (bijv. met Shariah4Belgium). Vandaar dat ik het politie-optreden hier ook kritisch bekijk.
Daar zit ook het gemak in hoe rechts dit kan bespelen op sociale media. Die aantoonbare hypocrisie van twee maten en gewichten is natuurlijk koren op de molen voor hun kiesvee.
Hadden ze zoveel man maar op abdeslam gezet...waarom is het nu geen verwarde man? waarom wordt de link met extreem rechts heel breed uitgesmeerd in de media.

Kijk, ik zou in die redenering willen meegaan en zeggen "gezien de omstandigheden is het best wel verantwoord dat er zo'n enorme manhunt op de been is gebracht", maar imo is dat in het verleden niet zoveel man & tijd & geld ingekropen toen er best wel serieuzere dreigingen waren (bijv. met Shariah4Belgium). Vandaar dat ik het politie-optreden hier ook kritisch bekijk.
Een gerichte actie om iemand te arresteren in een gebouw terwijl je hem al maanden aan het schaduwen bent is wel wel een gans andere situatie dan iemand te moeten zoeken in een dergelijk uitgebreid bos.

Het ging erom of de vriendin haar uitspraken vreemd waren. Niet dus, want het kan perfect.

Nogmaals: niet dat ik het geloof dat hij zo'n lieve was, maar het kan. Je kan een goed iemand zijn, op een bepaald moment de pedalen verliezen en dan domme dingen doen.
Brave man die dweept met Bloed, Bodem, Eer en Trouw.

Dat je uw pedalen volledig kunt verliezen kan inderdaad. Volgens mij is iedereen in staat om de gekste dingen te doen.

Daar zit ook het gemak in hoe rechts dit kan bespelen op sociale media. Die aantoonbare hypocrisie van twee maten en gewichten is natuurlijk koren op de molen voor hun kiesvee.
Hadden ze zoveel man maar op abdeslam gezet...waarom is het nu geen verwarde man? waarom wordt de link met extreem rechts heel breed uitgesmeerd in de media.
Aantoonbare hypocrisie? Beetje kort door de bocht denk ik.

Een natuurgebied waar een mogelijk onstabiele militair die oorlogswapens heeft ontvreemd zich verschanst uitkammen <> een woongebied waar iemand zich na een aanslag verstopt, en volgens mij men niet wist (of toch niet met zekerheid) van in het begin dat hij daar zat.

Is hij niet verward? Lijkt me iets voor na de arrestatie toch? En die link...is er ooit ontkend dat Abdeslam een moslimfundamentalist was van IS?

Lijkt me dat die aantoonbare hypocrisie vooral selectieve blindheid is.

en volgens mij men niet wist (of toch niet met zekerheid) van in het begin dat hij daar zat.
De Molenbeekse wijkagent had reeds op 7 december aan het parket in Mechelen de locatie van Abdeslam doorgegeven. Die informatie werd terzijde geschoven als "niet te betrouwen", en bleek later wél correct te zijn.

Een natuurgebied waar een mogelijk onstabiele militair die oorlogswapens heeft ontvreemd zich verschanst uitkammen <> een woongebied waar iemand zich na een aanslag verstopt, en volgens mij men niet wist (of toch niet met zekerheid) van in het begin dat hij daar zat.

Is hij niet verward? Lijkt me iets voor na de arrestatie toch? En die link...is er ooit ontkend dat Abdeslam een moslimfundamentalist was van IS?

Ja dat is allemaal goed en logisch nagedacht hoor
Maar in de chatgroepjes van den dries is de vergelijking simpelder hoor.
Abdeslam geen agent te zien vs JC een immense troepenmacht. Meer hoeft dat echt niet te zijn hoor om die hyprocisie aantoonbaar te maken via een meme of godweet welke slogan. Dat blijft gewoon kleven bij de mensen.

het feit dat ge niet zomaar elk huis kunt gaan uitkammen in molenbeek (mag wettelijk niet) heeft er geen zier mee te maken. Mensen redeneren nu eenmaal zo.

Buiten wanneer Jurgen Conings echt slachtoffers zou maken zullen extreemrechts en VB hier enkel maar bij winnen.

Ja dat is allemaal goed en logisch nagedacht hoor
Maar in de chatgroepjes van den dries is de vergelijking simpelder hoor.
Abdeslam geen agent te zien vs JC een immense troepenmacht. Meer hoeft dat echt niet te zijn hoor om die hyprocisie aantoonbaar te maken via een meme of godweet welke slogan. Dat blijft gewoon kleven bij de mensen.
Jij kwam af met aantoonbare hypocrisie hé, als je bedoelt dat het hypocriet overkomt als je de waarheid geweld aandoet en alles stuurt om het te doen uitkomen dan zijn we akkoord hoor.

Maar dan zijn we terug bij mensen die niet kritisch omgaan met informatie en de mensen die dat uitbuiten voor politiek gewin.

Jij kwam af met aantoonbare hypocrisie hé, als je bedoelt dat het hypocriet overkomt als je de waarheid geweld aandoet en alles stuurt om het te doen uitkomen dan zijn we akkoord hoor.

Maar dan zijn we terug bij mensen die niet kritisch omgaan met informatie en de mensen die dat uitbuiten voor politiek gewin.
ja aantoonbaar is mss verkeerde woordkeuze.
Ik bedoel gewoon dat ze heel gemakkelijk die hypocrisie kunnen uitbuiten.
Ala zie . is het geen verwarde man. Of zie nu kunnen ze wel politie op de been brengen maar voor zaak x y z niet.

net even snel door die fb groep aant scrollen.
Enkele bloemlezingen.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10164827921665276&set=gm.169583088338810
https://www.facebook.com/photo?fbid=10223401717703343&set=g.168443231786129

De power of memes zeker? :unsure:

Laatst bewerkt:
Van wat ik kan zien hier aan de (parking van de) kazerne, is dat het leger toch nog steeds erg veel volk heeft opgetrommeld.

Oppervlakte (km²)Onschuldige doden op diens geweten
Salah Abdeslam in Molenbeek:6,01131 + 31 (daders tel ik niet mee)
Jürgen Conings Nationaal Park Hoge Kempen127Potentieel 1 hoofddoelwit in de toekomst, absoluut niet goed te keuren natuurlijk.

Nu goed, grootstedelijk gebied uitkammen zal een heel andere uitdaging zijn dan een natuurgebied, maar ik denk dat het verschil in oppervlakte dat wel ruimschoots compenseert. Grootste probleem is dat je juridisch niet zomaar woningen kan gaan controleren of mensen binnen Molenbeek opgesloten houden... Alleen heeft men voor corona ook wel gemakkelijk heel wat andere grondrechten overboord gegooid dunkt me. Voor mijn part negeert men elke misdaad die men ontdekt als men in iedereens slaapkamerskast gaat kijken of daar geen moslimterrorist verstopt zit, maar onmogelijk is maar 6,01 km² uitkammen nog altijd niet lijkt me.

Ik ben ook zeker niet voor 2 maten en 2 gewichten: elke (potentiële) terrorist mag opgespoord worden. Maar tot dusver lijkt de weegschaal absurd genoeg door te slaan in een zwaardere jacht op Jurgen Conings. Langere zoektocht dan de lockdown na de aanslagen in Brussel, buitenlands leger erbij gehaald, ...

Laatst bewerkt:
Kunnen ze anders? Stel u voor dat ze het afbraken zonder resultaat, dan sla je echt een mal figuur.

Zoekactie naar Jürgen Conings in Nationaal Park Hoge Kempen gestopt

Timing 😂

Dat kan hij zeker zijn, dat kan er zovelen potentieel zijn. Laat ons ons nu even richten op degenen die dat effectief zijn en zich schuldig hebben gemaakt aan terrorisme. Daar hoort de persoon in kwestie nog altijd niet bij.

Willen we terrorisme verijdelen of willen we enkel na de feiten terroristen oppakken?

Met jouw redenering kunnen we alle cellen binnen staatsveiligheid en politie die zich bezighouden met het verijdelen van aanslagen opdoeken he. Want er is nog niets gebeurd.

Een beetje serieus blijven alsjeblieft.

Ik vermoed dat onze staatsveiligheid, onze politie en ons leger beter in staat is om dreigingen in te schatten dan jij. Ook al laten ze dan geradicaliseerden vrije toegang tot oorlogswapens.

Ten tweede is er gedurende de zes jaar na de aanslagen een veelvoud aan militairen, agenten, middelen en tijd ingezet geweest voor het verijdelen en opsporen van moslimterrorisme. Met op het hoogtepunt 1800 soldaten op straat, dag in, dag uit en dat tegen een dreiging die de meeste dagen veel minder concreet was dan nu met J.C. Da's een veelvoud van de manschappen die nu bezig zijn hoor. Pas sinds dit jaar is men dat echt beginnen terugschroeven. Federale gerechtelijke politie die al die tijd 70% van haar capaciteit besteedde en besteedt aan onderzoek naar moslimterrorisme.

Ja, er is veel man op de been nu. Dat is omdat er nu een zeer concrete dreiging is. Maar doen alsof er nu meer volk met hem bezig is dan bij vergelijkbare dreigingen in het verleden, dat is gewoon manifest onwaar.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk weten ze dus gewoon totaal niet waar hij zit...

En de minister van defensie, die blijft gewoon op haar stoeltje zitten. Politieke verantwoordelijkheid nemen, dat gebeurt gewoon nooit meer.

Willen we terrorisme verijdelen of willen we enkel na de feiten terroristen oppakken?

Met jouw redenering kunnen we alle cellen binnen staatsveiligheid en politie die zich bezighouden met het verijdelen van aanslagen opdoeken he. Want er is nog niets gebeurd.

Een beetje serieus blijven alsjeblieft.

Ik vermoed dat onze staatsveiligheid, onze politie en ons leger beter in staat is om dreigingen in te schatten dan jij. Ook al laten ze dan geradicaliseerden vrije toegang tot oorlogswapens.

Ten tweede is er gedurende de zes jaar na de aanslagen een veelvoud aan militairen, agenten, middelen en tijd ingezet geweest voor het verijdelen en opsporen van moslimterrorisme. Met op het hoogtepunt 1800 soldaten op straat, dag in, dag uit. Da's een veelvoud van de manschappen die nu bezig zijn hoor. Pas sinds dit jaar is men dat echt beginnen terugschroeven. Federale gerechtelijke politie die al die tijd 70% van haar capaciteit besteedde en besteedt aan onderzoek naar moslimterrorisme.

Ja, er is veel man op de been nu. Dat is omdat er nu een zeer concrete dreiging is. Maar doen alsof er nu meer volk met hem bezig is dan bij vergelijkbare dreigingen in het verleden, dat is gewoon manifest onwaar.
Inderdaad, ja. Al die relativeringen en dat calimerogedrag vind ik persoonlijk enorm ongepast maar het past wel in de eeuwige slachtofferrol die extreem-rechts zichzelf aanmeet. Alleen zij slagen erin om zulke gebeurtenissen politiek te recupereren en te spinnen in een verhaal over links-activistische media en het minimaliseren van een terrorist die met een half wapenarsenaal op de loop is. Chapeau voor hun politieke gewiekstheid maar ik vind het wel jammer om mensen op dit forum zo gemakkelijk mee in dat verhaal te zien stappen.

Waarom gaat de discussie niet over hoe zo'n mensen geradicaliseerd worden, wie of wat daar verantwoordelijk voor is en hoe we dit moeten oplossen?

Terug
Bovenaan