Dit is hierboven al ontkracht. Het zou wel zo aangenaam zijn als je zou kunnen stoppen met onwaarheden te verkondigen. Zie oa.
https://www.beyondgaming.be/threads/klopjacht-op-juergen-conings.4813/page-50#post-202627
Goh, en dat is dus waarom hoewel ik vind dat er veel waarheden in dat stuk van Timmie staan, ik er toch slechts 75 à 80% akkoord mee ga.
Die vergelijkt bijvoorbeeld cijfers die niet kloppen, steekt pluimen op hoeden waar die niet thuishoren: dat de zorg stand heeft gehouden tijdens deze crisis daar zou ik géén enkele politicus een pluim voor geven bijvoorbeeld.
Om het concrete voorbeeld van Straddle te nemen wat betreft de proportionaliteit van deze manhunt. Deze Timmie vergelijkt dit met Operatie Vigilant: waarbij men in Brussel militairen op straat bracht na effectieve aanslagen (180) in Parijs en later in Brussel (1800 op het hoogtepunt). Op z'n zacht eens intellectueel oneerlijke vergelijking. Men heeft toen potentiële nieuwe doelwitten willen verdedigen én dat waren er nu éénmaal zeer veel... maar heeft niet heel Molenbeek uitgekamd op jacht naar één persoon (dat heeft men nadien zelfs niet gedaan in de jacht op Salah Abdeslam). Molenbeek (6 km²) is nochtans een stuk kleiner dan het Nationaal Park Hoge Kempen (127 km²), nu goed, grootstedelijk gebied uitkammen is héél wat anders dan een groot natuurgebied, rechten van inwoners (hoewel cynisch om te zeggen in tijden van corona)... Maar kan me al helemaal niet herinneren dat men toen buitenlandse soldaten heeft laten afkomen?
Er is dus nog genoeg manoeuvreerruimte om tegelijkertijd vraagtekens te plaatsen bij de schaal van deze manhunt zonder te zeggen dat JC een onschuldig sujet is dat we zomaar moeten laten doen, laat staan zijn daden goed te keuren.
Houd Marc Van Ranst maar gerust wat langer in een safe house, tot Jürgen Conings ergens opduikt bijvoorbeeld. Ik wens voor de duidelijkheid MVR noch doodsbedreigingen, laat staan de dood toe en zijn gezin al helemaal niet. Maar de verbitterde cynicus in mij apprecieert eigenlijk wel de ironie dat hij nu eindelijk ook geen niet-essentiële verplaatsingen meer zal doen
Het is niet omdat extreem-rechts, viruswappies en andere complot-theoristen het bij het verkeerde eind hebben, dat er niet véél ruimte is voor verbetering in het huidige systeem en wat mij betreft zijn die mankementen net verantwoordelijk voor de groei van extreem-rechts.
De pers is ook veel te veel zijn controlerende functie als vierde macht kwijt, men ziet de politiek falen, en best case scenario schrijft men een opiniestuk waarin men treurig vaststelt dat dit de antipolitiek voedt... Wat dacht je van een vlammende voorpagina die oproept tot het ontslag van een moreel corrupte burgemeester zoals Veerle Heerlen? Lijkt mij beter voor onze democratie op de lange termijn dan een belerend vingertje opsteken richting politiek machteloze naïevelingen in je tijdslijn op smoelboek.