Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Ik zou zelfs verder durven gaan. Een persoon als Van Ranst is een betere PR-machine voor het Vlaams Belang dan hun eigen PR-dienst.

een Wilders constant met bewaking moet leven? Dat is toch ook niet voor niks

Dat probleem is tweevoudig. Zijn politieke overtuiging, maar ook de Nederlandse kappersmaffia.

Het recht op vrije meningsuiting is dus blijkbaar niks meer waard als ik kijk hoeveel mensen hier de doodsbedreigingen relativeren en de verantwoordelijkheid op Van Ranst afschuiven. En ondertussen maar afgeven op de woke maatschappij, straffeloosheid bij justitie en cancel culture. Hypocrisie ten top.
Excuseer? MVR mag zeggen wat ie wil, maar hij moet de schuld niet bij een politieke partij leggen hé. Das gewoon politiek getint. VB heeft Jurgen nog niet opgedragen te doen wat hij nu doet.

Ge moet hem niet persé volgen, gewoon een pagina van een krant openen en hij staat er weer met zijn groot lawaai

https://www.hln.be/binnenland/onder...ieve-sfeerschepping-tegen-virologen~a2e95983/

Heeft MvR eigenlijk flatterende foto's? Elke foto die ik van hem zie is om ter slechtst. 😂
Het verbaasd mij nog altijd dat die man slechts 55 jaar oud is. Mijn vader is een paar jaartjes jonger maar ziet er 30 jaar jonger uit.

Enfin, die negatieve sfeerschepping van het VB kan je moeilijk ontkennen eh. Als je ziet wat een Dries Van Langenhove allemaal uitkraamt.
Al is het overgrote deel daarvan wel gericht naar Marc Van Ranst zelf, en daar heeft hij zelf een grote schuld in. Hoge bomen vangen veel wind.
Gedraag u wat neutraler en 'wetenschappelijker', man.

De fetisj hier over het Twitter gedrag van Van Ranst is werkelijk schrijnend.
Willen ze bij rechts het monopoly op die onzin? Mannen als Francken, DVL en Van Grieken spuwen dag in dag uit zever op de socials waarom mag links dat niet? Je moet Connor ook eens toevoegen, kan ook een pakje lullen, tis eens iets anders he.

Ik zou denken dat je als links persoon toch wel iets beter wil zijn dan het rechts geweld en je je niet wilt verlagen tot hetgeen waarvan ze rechts altijd verwijten: het opstoken en polariseren van mensen?

En Conner Rousseau vergelijken met MvR? 😂 Conner is links met een duidelijk vernieuwende mening (waarvoor ik ook op hem stem), maar die trollt niet en zet niet alles weg als (extreem)rechts (cfr. Rik Torfs, Stijn Baert, etc zijn dat volgens het opperhoofd der virologen ook).

Ik zie ook wel een link met het gebruik van Twitter en de hoeveelheid bagger die een viroloog over zich krijgt.

Ik denk dat je nog zou verschieten hoeveel bagger en bedreigingen een Erika Vlieghe en consoorten over zich krijgen. Ook zonder Twitter dus.

Niet dat MVR zijn gedrag op Twitter hem veel vooruit helpt op dat vlak, maar dat betekent niet dat de rest er geen last van heeft

Ik zou denken dat je als links persoon toch wel iets beter wil zijn dan het rechts geweld en je je niet wilt verlagen tot hetgeen waarvan ze rechts altijd verwijten: het opstoken en polariseren van mensen?

Nee en MvR zijn stijl ligt me persoonlijk ook niet maar ik ben werkelijk verbaasd hoe druk mensen zich kunnen maken in ‘twitter-relletjes’.

En Conner Rousseau vergelijken met MvR? 😂 Conner is links met een duidelijk vernieuwende mening (waarvoor ik ook op hem stem), maar die trollt niet en zet niet alles weg als (extreem)rechts (cfr. Rik Torfs, Stijn Baert, etc zijn dat volgens het opperhoofd der virologen ook)

Ik bedoelde absoluut niet dat Connor dezelfde stijl heeft, in tegen deel. Met lullen doelde ik eerder op zijn jeugdige manier van om te gaan met de socials, eerder slecht verwoord van mezelf :sop:

Laatst bewerkt:
Excuseer? MVR mag zeggen wat ie wil, maar hij moet de schuld niet bij een politieke partij leggen hé. Das gewoon politiek getint. VB heeft Jurgen nog niet opgedragen te doen wat hij nu doet.
Waarom mag hij dat dan niet? Waarom mag Van Ranst niet met de vinger wijzen naar Vlaams Belang maar Van Grieken mag dat wel naar Open VLD?

Enfin, die negatieve sfeerschepping van het VB kan je moeilijk ontkennen eh. Als je ziet wat een Dries Van Langenhove allemaal uitkraamt.
Al is het overgrote deel daarvan wel gericht naar Marc Van Ranst zelf, en daar heeft hij zelf een grote schuld in. Hoge bomen vangen veel wind.
Gedraag u wat neutraler en 'wetenschappelijker', man.

En Conner Rousseau vergelijken met MvR? 😂 Conner is links met een duidelijk vernieuwende mening (waarvoor ik ook op hem stem), maar die trollt niet en zet niet alles weg als (extreem)rechts (cfr. Rik Torfs, Stijn Baert, etc zijn dat volgens het opperhoofd der virologen ook).
QFT

Er zijn hier een paar het zonlicht aan het ontkennen puur omdat het een links persoon is. Polariseren, polariseren, wie zijn best doet zal het leren.

Dat geldt voor 99% van wat er op Twitter wordt gepost. Dus ik zie niet hoe dat relevant is m.b.t. de doodsbedreigingen die hij krijgt.
Niemand zegt hier denk ik dat je daarom bedreigd moet worden.
Wel dat Van Rznst met zijn twittergedrag even schuldig is aan hetgene wat hij VB aansmeert

Laatst bewerkt:
Straks moeten wij hier élke post afsluiten met te zeggen dat we het niet eens zijn met de acties van Jürgen.
Dat is helaas nodig omdat velen het onderscheid niet kunnen/willen maken tussen hetgene voorvalt, en de abstracte theorie erachter. In hetzelfde bedje ziek: mensen die denken dat als je kritiek geeft op het buitenlandbeleid van Israël, dat je daarmee de Holocaust goedkeurt.

Willen ze bij rechts het monopoly op die onzin? Mannen als Francken, DVL en Van Grieken spuwen dag in dag uit zever op de socials waarom mag links dat niet? Je moet Connor ook eens toevoegen, kan ook een pakje lullen, tis eens iets anders he.

Goh, ook daar zijn gradaties: ik ben nu toch eens op Twitter gaan kijken: en ik zou eerder MVR als tegenpool van DVL zien, met dat verschil dat MVR nog een nuttige expertise heeft naast zijn nutteloze tweets en dat DVL volkomen nutteloos is.

Theo Franken tweet rechtse dingen, maar beledigingen, provocaties of dergelijke zie ik toch niet meteen.

Van Connor Rousseau heb ik alvast bijgeleerd dat het Conner Rousseau is :-P en die tweet bijna niets. Die zal ook meer op Instagram zitten, daar kan je gemakkelijker vrouwen scoren denk ik. 😅

Waarom mag hij dat dan niet? Waarom mag Van Ranst niet met de vinger wijzen naar Vlaams Belang maar Van Grieken mag dat wel naar Open VLD?
Omdat MVR claimt géén politieker te zijn. Maar in praktijk hij niets anders doet dan aan politiek. Het is het één of het ander. Maak een keuze!

Nee en MvR zijn stijl ligt me persoonlijk ook niet maar ik ben werkelijk verbaasd hoe druk mensen zich kunnen maken in ‘twitter-relletjes’.

De hele rimram van twitter en facebook kunnen mij perfect gestolen worden, daar niet van.
Maar je kan het toch niet minder dan opmerkelijk vinden dat een (hoofd)viroloog, die zichzelf op tv duidelijk heel graag wil zien als de stem van de wetenschap en ratio, online quasi iedereen (inclusief collega-wetenschappers) afblaft, belachelijk maakt of compleet ridiculiseert?
Van zo iemand - en of die nu links, rechts, rechtdoor of scheef afgezaagd is - zeg ik dat die op dezelfde vuilnisbelt hoort als waar mijn gebruikte natte wc-doekjes liggen.

Dus je vindt dat Pim Fortuyn het wel zelf gezocht heeft in tegenstelling tot Van Ranst?
Niemand verdient het vermoord te worden hé. Behalve uitzonderlijke gevallen misschien (die ik niet ga benoemen).
Dus neen ik vind niet dat Pim [noch MVR] het (op)gezocht heeft.

Imo moet men eens leren om de neus uit die vuilbak die social media is te halen, het zal direct wat minder stinken.

Ondertussen is het VB nog wat gestegen in de peilingen en hebben ze een vlaamse meerderheid samen met nva (in zetels)
Merci Mark 🤣

Terug
Bovenaan