Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Terwijl het omgekeerd is. Hij is niet de schuldige, maar draagt wel (een gedeelde) verantwoordelijkheid door zijn gedrag.
Maatschappelijke verantwoordelijkheid*

Als hij niet om de vier minuten te zien zou zijn in een TV-studio of gazet zou niemand erom malen. Hij is alleen dé viroloog die onze (mentale) gezondheid zou moeten beschermen. Sterk bezig door iedereen tegen elkaar op te zetten.

En waarom doet de media. Zou de media dit nog doen al het overgrote deel van de bevolking zegt: do you see me fucking care.
blijkbaar wel ,ik denk eerlijk echt wel dat de meeste iets hebben van see me fucking care als de media een bericht zet dat marc van ranst twittert dat het de schuld is van VB .

In alle eerlijkheid er valt nu ook niet veel nieuws te vertellen ondertussen hé.
En als dan 1 van de 2 "hoofdrolspelers" de aandacht naar zich toe trekt in de media is het redelijk normaal dat daar over gepraat wordt, vind ik.
Mja ik vind het een beetje ongepast. Van Ranst is nog altijd slachtoffer in deze zaak en dat lijken veel mensen hier te vergeten.

Nee die mag dat niet. Want als die bvb openlijk zou zeggen dat hij op VB stemt en buitenlanders liever niet ziet afkomen in grote getalen, is zijn tv/radio carrière voorbij
Uhh..?

Maatschappelijke verantwoordelijkheid*

Als hij niet om de vier minuten te zien zou zijn in een TV-studio of gazet zou niemand erom malen. Hij is alleen dé viroloog die onze (mentale) gezondheid zou moeten beschermen. Sterk bezig, met iedereen tegen elkaar op te zetten.

Daarom heb ik nooit gesnapt dat die man overal mocht komen opdraven.

Eerst op de TV zeggen dat iedereen de regels moet volgen. Regels waarvan hij nilles willes één van de gezichten van is.

En dan het moment hij de kans heeft 1/3de van de mensen schofferen en daarmee dus ook de draagkracht voor die regels mee ondermijnen net dus omdat hij één van de gezichten van de corona-regels is.

En geen enkel media-kanaal dat hem daar op wijst. Nee, hij blijft één van dé spreekbuizen.

Vind dat redelijk hallucinant en contra-productief voor het opvolgen van die regels.

blijkbaar wel ,ik denk eerlijk echt wel dat de meeste iets hebben van see me fucking care als de media een bericht zet dat marc van ranst twittert dat het de schuld is van VB .
Alle, de meesten geven geen ruk om wat MVR zegt maar toch staat het land op zijn kop als hij iets tweet. Beetje tegenstrijdig niet. Ik denk dat je geen ruk om geven verwart met het niet eens zijn.

Ik snap écht niet wat hier allemaal gaande is. Dat Marc Van Ranst een controversiëel figuur is, tot daar aan toe. Dat Marc Van Ranst zijn meningen enorm veel uit, en mediageil is, sure. De man is echter niet geaffilieerd met een politieke partij, dus van mijn part mag die man zeggen wat hij wilt. Of het verstandig is, laat ik in het midden. Ik ben blij dat er een Marc Van Ranst bestond tijdens deze hele epidemie, en ik heb zijn advies altijd ter harte genomen. Dat rechts en extreemrechts Marc beschimptte omwille van zijn adviezen, dat staat volgens mij ook buiten kijf.

Wat ik écht niet snap, is dat er mensen zijn die sympathiëen kunnen opbrengen voor een figuur die dreigt met fysiek geweld tegen de viroloog in kwestie, en tegen andere politici/politieke en religieuze instellingen. Where did we go wrong? Ik zag net dat mijn vader ook lid is geworden van de beruchte facebookgroep en mijn maag keert zich helemaal. Ik vind dit niets anders dan walgelijk. Jullie zouden jullie echt moeten schamen. Mijn vader inclusief. Ik vind dit énorm walgelijk. Ik heb het ongeluk gehad aanwezig geweest te zijn in de luchthaven tijdens de aanslagen. Ik heb NOOIT of te NIMMER mijn frustratie op zo'n manier naar het Belgische politieke systeem geuit. Tuurlijk konden er dingen beter zijn uitgevoerd geweest. Tuurlijk was er meer mogelijk geweest. Tuurlijk zijn er dingen fout gelopen. Maar dreigen met fysiek geweld, zo'n opjuttende taal gebruiken. Ik vind dit allemaal verschrikkelijk. Ik geloof nog steeds in de democratie. Maar op momenten zoals deze ben ik bang voor de toekomst van de democratie. Ik vind dit intriest.

Als ze mij dreigen te vermoorden, dan blijf ik toch even in de luwte, even weg van de schijnwerpers. Weg van dit alles!

Allé MVR doet wat ie wil hé, maar ...
Serieus .. kan die mens echt niet eens 1 dag stilte in acht nemen? :unsure:

Ter info: Ik heb echt NUL sympathie voor Jurgen. Hij is mentaal gekraak en hij heeft hulp nodig. Please get help dude !!

Daarom heb ik nooit gesnapt dat die man overal mocht komen opdraven.

Eerst op de TV zeggen dat iedereen de regels moet volgen. Regels waarvan hij nilles willes één van de gezichten van is.

En dan het moment hij de kans heeft 1/3de van de mensen schofferen en daarmee dus ook de draagkracht voor die regels mee ondermijnen net dus omdat hij één van de gezichten van de corona-regels is.

En geen enkel media-kanaal dat hem daar op wijst. Nee, hij blijft één van dé spreekbuizen.

Vind dat redelijk hallucinant en contra-productief voor het opvolgen van die regels.

Tja, zoals ik al eerder zei: als een verbitterd cynicus die het thuiswerk en de eenzaamheid spuugzat is, kan ik de trieste ironie dat Marc Van Ranst eindelijk eens aan thuiswerk doet, best wel ergens nog wel appreciëren. Het is alleen doodjammer dat dit hiervoor nodig was, want ik wens hem uiteraard geen doodsbedreigingen, laat staan zotten die ze nog effectief willen uitvoeren, toe.

De manier waarop Van Ranst de aandacht die hij krijgt als viroloog gebruikt om zijn extreem links gedachtegoed te verspreiden en 1/3 van de Vlaamse kiezers te schofferen is verwerpelijk. De media zou beter stoppen met die man op te voeren als expert en hem doodzwijgen. Als hij extreem linkse propaganda wil verspreiden moet hij die aandacht maar op een andere manier gaan opzoeken in plaats van op de kap van de volksgezondheid.

Als ze mij dreigen te vermoorden, dan blijf ik toch even in de luwte, even weg van de schijnwerpers. Weg van dit alles!

Allé MVR doet wat ie wil hé, maar ...
Serieus .. kan die mens echt niet eens 1 dag stilte in acht nemen? :unsure:

Ter info: Ik heb echt NUL sympathie voor Jurgen. Hij is mentaal gekraak en hij heeft hulp nodig.

Maakt eigenlijk dat de uitspraak uit De Afspraak van niet vorige vrijdag, maar die van de week daarvoor (met Bart De Wever en Marc Van Ranst en Isabel Albers) nu wel extra relevant is: Bart De Wever die Marc Van Ranst aanraadt om te fitnessen in plaats van te tweeten. Zelfs dan hing MVR nog de wijsneus uit dat de fitness gesloten is... met zijn loon had ik al lang m'n eigen home gym aangeschaft.

Ik snap écht niet wat hier allemaal gaande is. Dat Marc Van Ranst een controversiëel figuur is, tot daar aan toe. Dat Marc Van Ranst zijn meningen enorm veel uit, en mediageil is, sure. De man is echter niet geaffilieerd met een politieke partij, dus van mijn part mag die man zeggen wat hij wilt. Of het verstandig is, laat ik in het midden. Ik ben blij dat er een Marc Van Ranst bestond tijdens deze hele epidemie, en ik heb zijn advies altijd ter harte genomen. Dat rechts en extreemrechts Marc beschimptte omwille van zijn adviezen, dat staat volgens mij ook buiten kijf.

Wat ik écht niet snap, is dat er mensen zijn die sympathiëen kunnen opbrengen voor een figuur die dreigt met fysiek geweld tegen de viroloog in kwestie, en tegen andere politici/politieke en religieuze instellingen. Where did we go wrong? Ik zag net dat mijn vader ook lid is geworden van de beruchte facebookgroep en mijn maag keert zich helemaal. Ik vind dit niets anders dan walgelijk. Jullie zouden jullie echt moeten schamen. Mijn vader inclusief. Ik vind dit énorm walgelijk. Ik heb het ongeluk gehad aanwezig geweest te zijn in de luchthaven tijdens de aanslagen. Ik heb NOOIT of te NIMMER mijn frustratie op zo'n manier naar het Belgische politieke systeem geuit. Tuurlijk konden er dingen beter zijn uitgevoerd geweest. Tuurlijk was er meer mogelijk geweest. Tuurlijk zijn er dingen fout gelopen. Maar dreigen met fysiek geweld, zo'n opjuttende taal gebruiken. Ik vind dit allemaal verschrikkelijk. Ik geloof nog steeds in de democratie. Maar op momenten zoals deze ben ik bang voor de toekomst van de democratie. Ik vind dit intriest.
Eens maar wie precies heeft hier sympathie?

Nog één keer en ik zet het echt in mijn signature.

De manier waarop Van Ranst de aandacht die hij krijgt als viroloog gebruikt om zijn extreem links gedachtegoed te verspreiden en 1/3 van de Vlaamse kiezers te schofferen is verwerpelijk. De media zou beter stoppen met die man op te voeren als expert en hem doodzwijgen. Als hij extreem linkse propaganda wil verspreiden moet hij die aandacht maar op een andere manier gaan opzoeken in plaats van op de kap van de volksgezondheid.
Wat heeft jurgen conings nu met volksgezondheid te maken?

Is toch alom geweten dat mvr pdva'er is (en volgende keer een plaatsje op de lijst krijgt.)

Terug
Bovenaan