Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Die bedreigingen zijn degoutant maar als ze zegt dit jaren te hebben ondervonden en nu toegeeft dan is dat op zijn minst ook wel opmerkelijk.

Hiermee bevestigd ze op een bepaalde manier als neutrale -kan dat bij De Morgen- journalist wel het sfeerscheppen van haar eigen artikel.

Klagen dat er ratten zitten in een riool, tsja dat weten we, maar hoe krijgen we die eruit... dat lijkt mij interessanter.
Je wekt nu de indruk dat de journaliste al de bagger en doodsbedreigingen gericht aan haar verwelkomt en een pauze inlast om haar eigen artikel in de verf te zetten, niet omdat zoiets een enorme tol eist op je mentale gezondheid.

Mogelijk heb ik je post verkeerd gelezen of geïnterpreteerd, ik hoop alleszins van wel.

Sorry, ik kan dit topic niet echt volgen door de stortvloed van berichten.

Is em al gepakt intussen?

Als dàt uw reactie is, dan scheelt er toch iets in de bovenkamer... Compleet de voeling met de maatschappij kwijt, op het randje van sociopathie (dat bordjes draaien was immers pal in de periode dat niet-essentiële verplaatsingen echt nog verboden waren).
Doet er deze ook nog even bij
Ik weet dat extreemrechts mijn tweets lastig en vervelend vinden. Besef dan ook heel goed dat dit expliciet de bedoeling is.

Kunt ge het vergelijken met JC, nee want hij had geen wapens. maar een tijd terug is TVG ook bedreigd online door een speler van Beerschot: "Als ik u pak 100% dood (en nog wat arabische verwensingen)" en speelt ook nog altijd bij den beerschot hé :)

Je wekt nu de indruk dat de journaliste al de bagger en doodsbedreigingen gericht aan haar verwelkomt en een pauze inlast om haar eigen artikel in de verf te zetten, niet omdat zoiets een enorme tol eist op je mentale gezondheid.

Mogelijk heb ik je post verkeerd gelezen of geïnterpreteerd, ik hoop alleszins van wel.
Je interpreteert weeral te extreem en kan het niet laten om het in het belachelijke te trekken dat ze het verwelkomt.

Ik heb begrip voor haar mentale gezondheid maar vind het jammer dat ze toegeeft aan trollen waar ze die kan verwachten.

In plaats van die namen eens door te spelen naar de politie zodat het eens gedaan kan zijn met trollen voor de kar te spannen.

Je interpreteert weeral te extreem en kan het niet laten om het in het belachelijke te trekken dat ze het verwelkomt.

Ik heb begrip voor haar mentale gezondheid maar vind het jammer dat ze toegeeft aan trollen waar ze die kan verwachten.

In plaats van die namen eens door te spelen naar de politie zodat het eens gedaan kan zijn met trollen voor de kar te spannen.
Jij bent degene met alle absurde theoriën. En dan je wat van de domme houden en gaan klagen dat je zogezegd persoonlijk aangevallen wordt. Dan zogezegd je wat neutraal gaan opstellen terwijl jij degene bent die het hier polariseert door het te framen alsof ze eigenlijk niet mee bedreigingen krijgt (voor nota bene gewoon haar job te doen), neen hier hangt volgens jouw een politieke agenda aan vast.

Ik verdenk u er van om heel veel extreme ballonetjes op te laten en dan je handen in onschuld te proberen wassen. Als je dergelijke zaken oplaat, geef er dan wat meer argumentatie/nuance/uitleg bij. In plaats van mensen zelf de gaten te laten invullen en dan hiertegen te gaan reageren alsof je het niet gezegd hebt. Als je dat wilt vermijden, steek dan zelf wat meer moeite in je posts.

Er zijn nu duidelijk meerdere mensen die het zo opgevat hebben, dan ligt het niet aan "alle anderen".
Ik heb al meerdere pagina's "dit gevoel" en wou je het voordeel van de twijfel geven, daarmee mijn vragen in de eerdere post. Maar nu "komt de aap uit de mouw", naar mijn mening.

Als dat niet je bedoeling is : Doe dan wat je zelf predikt en geef meer omkadering/nuance.

Sorry, ik kan dit topic niet echt volgen door de stortvloed van berichten.

Is em al gepakt intussen?
Ik heb na een korte intense periode van contributie ook de handdoek in de ring gegooid.

Volgens mij is J.C. al lang dood trouwens. Een onbetrouwbare bron zei me dat ze hem afgemaakt hebben in dat bos vorige week, vandaar de schoten.

Ik heb na een korte intense periode van contributie ook de handdoek in de ring gegooid.

Volgens mij is J.C. al lang dood trouwens. Een onbetrouwbare bron zei me dat ze hem afgemaakt hebben in dat bos vorige week, vandaar de schoten.
Gooi er nog maar een complottheorie achteraan :laugh:

Als zowat half deze thread er al is in geslaagd om jouw posts verkeerd te interpreteren moet je misschien eens nadenken over hoe je je uitdrukt? Of: if it smells like shit everywhere you go, maybe check under your shoes? Kan echt zijn dat je al die dingen zo niet bedoelt hoor, maar zo komt dat vaak niet over. Het is ook moeilijk om nuance en bepaalde 'zijbedoelingen' over te brengen met tekst, dus het kan echt wel lonen om er voor te zorgen dat je zeker niet fout kan begrepen worden.

Voorts vind ik het nogal cru om mensen die (doods)bedreigingen uiten trollen te noemen, maar daar hebben we dan misschien een andere definitie voor trollen.

Graag meer beargumenteerde en genuanceerde bijdragen in plaats van nietszeggende posts en ballonetjes oplaten
Of: if it smells like shit everywhere you go, maybe check under your shoes?
Ah, een beetje zoals Hij-Die-Niet-Genoemd-Mag-Worden?

Edit na opmerking:

Vervelend dat men iemand in een discussie verwijt van een te laag niveau te zijn omdat de tegenpartij het verkeerd begrijpt.
Natuurlijk ook een manier om iemand de mond te snoeren. Kunnen we ineens heel de sociale media en reutemeteut afsluiten.

Modedit: geen commentaar op moderatie in threads

Laatst bewerkt door een moderator:
Waar zeg ik dat Van Ranst dat mag? En waar stel ik kritiek gelijk aan haatzaaien? Lees wat er staat alsjeblieft.
Was eerder een algemeen statement, niet specifiek op jou. Ik haal de onderliggende toon aan die bij veel MVR-aanhangers heerst. Hij mag alles zeggen/tweeten, de ander moet vooral zwijgen.

Ah, zoals Hij-Die-Niet-Genoemd-Mag-Worden?
Ja hoor, het krijgen van doodsbedreigingen als gevolg van de lul uithangen op Twitter is hetzelfde als 'verkeerd begrepen worden' op een forum omdat je (ik geef je het voordeel van de twijfel) sommige zaken ongelukkig verwoordt. Als je begint met nicknames en zulke posts dan moet je er natuurlijk niet van schrikken dat er leden zijn die bepaalde posts van jou in een zekere richting interpreteren. Maar goed, ik zal het wel weer verkeerd begrijpen of er mijn eigen spin aan geven.

Was eerder een algemeen statement, niet specifiek op jou. Ik haal de onderliggende toon aan die bij veel MVR-aanhangers heerst. Hij mag alles zeggen/tweeten, de ander moet vooral zwijgen.
OK, maar wat draagt zo'n algemeen statement bij in deze topic? Je generaliseert een zogenaamde groep die zogenaamd vanalles doen en zeggen, terwijl die zogenaamde groep dan blijkbaar wel niet aanwezig is op dit forum.

OK, maar wat draagt zo'n algemeen statement bij in deze topic? Je generaliseert een zogenaamde groep die zogenaamd vanalles doen en zeggen, terwijl die zogenaamde groep dan blijkbaar wel niet aanwezig is op dit forum.

Die zijn zeker aanwezig op het forum. En het past toch ook gewoon in de algemene discussie. De vraag is voor mij pertinent: waarom mag een MVR alles tweeten, mensen schofferen en belachelijk maken. En waarom zou Vlaams Belang of een Bracke het dan niet mogen doen? Is het omwille van de morale superioriteit die MVR zichzelf toekent? Een andere reden? Ik stel de vraag.

Die zijn zeker aanwezig op het forum. En het past toch ook gewoon in de algemene discussie. De vraag is voor mij pertinent: waarom mag een MVR alles tweeten, mensen schofferen en belachelijk maken. En waarom zou Vlaams Belang of een Bracke het dan niet mogen doen? Is het omwille van de morale superioriteit die MVR zichzelf toekent? Een andere reden? Ik stel de vraag.
Ik ben precies toch ook niet mee. Hetgeen je nu lijkt te zeggen, heb ik hier toch niemand zien zeggen?

Vrije meningsuiting is voor iedereen.
Polarisering komt van beide kanten.

Ik heb niemand zien zeggen dat VB bepaalde niet mag zeggen en MVR wel? Andersom overigens ook niet, voor alle duidelijkheid.
Dus ik vraag me af aan wie je die vraag eigenlijk stelt? (Kan zijn dat ik het gemist heb ergens, maar dan lijkt het me logisch dat je die vraag gewoon aan die persoon stelt?)

1 week in zijn kot en het is al wenen.
Andere mensen hebben iets langer binnen gezeten en die hadden ook zeker niet allemaal een tuin of terras
Hij zit ook ondergedoken met een tienjarig kind. Hoe een vreselijke impact moet dat niet hebben.

Gelieve de posities van je discussiepartners eerlijk voor te stellen.
Je dan verstoppen achter 'dat is een eindeloze discussie die lijkt op het kip en het ei' of het meer prozaïsche 'frankly i dont give a flying fuck' van @zwarten vind ik bijzonder goedkoop. Je zegt dat ik een punt heb, doet het af als een kip/ei verhaal waar je geen zin in hebt, en springt dan weer meteen over naar twee alinea's verwijten naar Van Ranst. Tja.

Niemand doet dat hier. Het is makkelijk om verontwaardigd te zijn op dingen die je je inbeeldt, maar veel draagt dat niet bij aan de discussie.
Goed.. .marc van ranst is de grote onschuldige en die verdekselse siegfried bracke met zijn steken op twitter altijd!
Du jamais vu!!!!
goed zo? :unsure:

ik vind uw houding ale 'you are either with us or you are against us' ook niet echt bevorderlijk voor deze discussie. Maar dit topic is al lang verloren. Het zou persoonlijk niet misstaan op de twitterfeed van siegfried bracke en MVR

Hij zit ook ondergedoken met een tienjarig kind. Hoe een vreselijke impact moet dat niet hebben.
We weten niet hoe het daar vertoeven is natuurlijk. Uiteindelijk is het binnenblijven ook hetgeen MVR altijd gepredikt heeft in zijn lockdownstrategie Zijn gezin zal al niet al te vaak naar buiten gaan hoe dan ook. Dus dat zal het probleem niet zo zijn vermoed ik.
Maar goed in zo een context van een safehouse is dat een ander paar mouwen natuurlijk want je bent uit je eigen persoonlijke huis en bubbel.
Leuk zal het natuurlijk niet zijn, maar het lijkt mij nu ook geen super traumatiserend iets te zijn.

Alleen het feit dat hier zoveel discussie is over een wetenschapper zegt eigenlijk al voldoende dat hij niet geschikt is voor een neutrale rol.
Enkel hier even op reageren, omdat het allemaal te snel gaat en het meeste toch neerkomt op herhaling en weer veel rond de pot draaien.

Dat klopt toch niet? Zijn wetenschappelijk advies staat toch los van zijn twittergedoe? Mogen mensen die voor een bepaald iets hebben gestudeerd en hier actief onderzoek in doen geen mening hebben dan? Want de rol van wetenschappers door de eeuwen heen is wel vaak geweest om de kat de bel aan te binden hoor, en buiten vakidioot zijn ook een zekere maatschappelijke functie op te nemen.

Ik vind het toch maar alle registers opentrekken om de aandacht af te leiden van de kern hoor: iemand heeft een duidelijke mening, is niet diplomatisch of verzoenend in het communiceren, en daarom bedreigt een extreme zot hem. Al de rest vind ik zoals gewoonlijk voornamelijk ruis, omdat velen een soort van persoonlijke afkeer van MVR hebben, ofwel omdat hij te links is, ofwel omdat hij te veel op tv is geweest i.v.m. corona.

We weten niet hoe het daar vertoeven is natuurlijk. Uiteindelijk is het binnenblijven ook hetgeen MVR altijd gepredikt heeft in zijn lockdownstrategie Zijn gezin zal al niet al te vaak naar buiten gaan hoe dan ook. Dus dat zal het probleem niet zo zijn vermoed ik.
Maar goed in zo een context van een safehouse is dat een ander paar mouwen natuurlijk want je bent uit je eigen persoonlijke huis en bubbel.
Leuk zal het natuurlijk niet zijn, maar het lijkt mij nu ook geen super traumatiserend iets te zijn.
Ja vader wordt bedreigd met de dood en je moet onderduiken in een safehouse als tienjarig kind? Ik denk niet dat dat manneke heelder dagen rustig met zijn GI Joe’s aant spelen is.

Ja vader wordt bedreigd met de dood en je moet onderduiken in een safehouse als tienjarig kind? Ik denk niet dat dat manneke heelder dagen rustig met zijn GI Joe’s aant spelen is.
Safehouse is gewoon een huis dat volledig ingericht is, dat is gewoon een buitenverblijf. Dat is geen donkere bunker in ronquières ofzo.
Ik wil de impact niet minimaliseren. Maar laat ons het nu ook niet erger maken dan het is natuurlijk, hun leven gaat op een bepaalde manier gewoon door zoals voorheen hoor enkel in een ander huis. Buiten gingen ze toch al niet conform zijn eigen coronaregels, mensen zagen ze amper en alles verliep digitaal. Ze waren even geïsoleerd thuis als in hun safehouse.
Er zal wel een bepaalde schrik heersen, maar deze is zeker niet van dermate niveau dat ze kritiek is hoor.
Een kind van 10 jaar kent ook een soort van nuance als de ouders zich gewoon genuanceerd opstellen.

Terug
Bovenaan