Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Oei @Vierkant je leest m'n post zo verkeerd dat ik zelfs twijfel of je wel op het juiste bericht hebt geantwoord.

Dat zal wel zijn dat 'jullie' (je spreekt over 'wij' dus ik neem aan dat je jezelf tot een bepaald kamp rekent) allemaal zonder incentive speculeren. Dat kan misschien voor jou zo zijn, maar het is toch niet toevallig dat personen die eerder aan de (verre) rechtse kant van het politieke spectrum zitten meestal de meest verzachtende speculaties leveren, niet? Dan heb ik het niet specifiek over dit forum maar ook online, in het echte leven, zelfs in de politiek, ...

Op dat vetgedrukte ga ik echt niet meer in gaan, daar zijn al tientallen pagina's aan gesneuveld. Die obsessie met MVR die bepaalde tegenstanders van hem hier hebben is echt een beetje vreemd vind ik.
De post was niet persoonlijk bedoeld. Ik voelde mij aangesproken omdat ik ook die verhaaltjes fabriceer. Iedereen is JC politiek aan het misbruiken lijkt het wel. Rechts minimaliseert en links generaliseert. Het was eigenlijk een rant op MVR want door mijn tunnelvisie is hij te doorzichtig daarin :sarcastic:

En zeg ik dan dat 'jullie' afstand moeten nemen van JC? Neen toch? En 'de moslims' staan terecht op hun achterste poten wanneer zij (gerekend dat ze niks met die persoon die de aanslagen in naam van Allah wilt plegen) afstand moeten nemen. Of vind jij dat VB (hij had er een partijkaart) of de militairen ook publiek afstand moeten nemen van JC? Nee he? Ik ook niet, voor alle duidelijkheid. Vooraleer je dat verkeerd interpreteert.

En om op die stelling te antwoorden: als iemand in naam van Allah een aanslag wilt plegen verwacht ik dus niet dat Moslims daar openlijk afstand van nemen, maar als ik dan een hoop Moslims hoor zeggen 'ja maar hij werd zo ver gedreven door de staat' of 'hij heeft toch nog niemand pijn gedaan dus het is een storm in een glas water' dan denk ik toch wel even van 'wait a minute...'

Dat heeft gewoon echt niks met mijn post te maken.
Als we niet hypocriet zijn dan zijn ze inderdaad niet verantwoordelijk voor de acties van doorgedraaide zotten. Afstand moeten nemen is dan deels de schuld leggen bij. Hier, in artikels en in het debat van De Zevende Dag heb ik het wel tot tenenkrommend toe moeten aanhoren. Een bloemlezing van de Twitterfeed van MVR zal ik ons beide besparen.

Laatst bewerkt:
Zie hierboven. Die mensen in Blaarmeersen zijn daarentegen wél toerekeningsvatbaar en schuldig aan poging tot moord. Het maar een bende keetschoppers noemen is het minimaliseren wat jij mij al een maand aan het verwijten bent.
Volgens jou mag ik maatregelen tegen doodschoppers niet afwegen tegenover iemand die feitelijk niemand heeft verwond? Niet tegenstaande dat in mijn wereld die twee hard vervolgd mogen worden omwille van de randzaken (doodsbedreiging, oorlogswapens).
Wacht even...

In het Blaarmeersen dossier hebben een aantal jongeren bewust keet geschopt en mensen geschopt en geslagen en gepoogd om relletjes te veroorzaken. Ze deden dit ook tegen politie en andere ordehandhavers. Dit zijn de feiten. Op geen enkel moment is er een vermoeden geweest van de politie dat ze mensen wilden doden, noch zijn daar achteraf enige zaken naar boven gekomen waaruit je dat zou kunnen vermoeden.

De andere persoon heeft een afscheidsbrief geschreven waarin hij duidelijke doodsbedreigingen heeft geuit naar enkele personen. Er zijn bewijzen dat hij zich naar één van die mensen hun huis heeft begeven, een persoon die wettelijk niks verweten kan worden. Die persoon heeft een maand moeten onderduiken. Militaire wapens zijn gestolen met, gezien de afscheidsbrief, het doel om die ook effectief te gebruiken. Hij probeert de pogingen om hem te vinden te saboteren (booby trap aan de auto). Hij is gekend als een OCAD-gesignaleerd probleem, weet hoe met die wapens mensen om te leggen en is gekend voor psychische problemen.

Maar de eerste categorie zou moeten vervolgd worden wegens doodschoppen, terwijl de andere moet vervolgd worden voor "niemand verwonden" en enkele randzaken. Randzaken zoals poging tot terrorisme, diefstal van oorlogswapens en doodsbedreidingen.

Reported wegens thread verzieken. Dat is niet de feiten anders zien, dat is bewust de feiten verdraaien om de thread te verzieken.

Maar jij breit er nu toch zelf al bijna een verhaaltje aan dat zijn failissement de reden zou zijn en die andere dingen (waardoor hij dus de meest gezochte man in het land is geworden) slechts 'inkleding' zijn? Zelfs als dat gewoon 'inkleding' (ik zet dat tussen aanhalingstekens omdat oorlogswapens stelen en doodsbedreigingen uiten toch wat meer is dan inkleding vind ik) is dan is JC gewoon een gigantische eikel, want hij heeft zijn familie enorm veel leed bezorgd door het onderwerp te worden van een breed uitgesmeerde klopjacht.

Het volgende is nu niet per se op jou gericht, maar er zijn hier toch behoorlijk wat mensen die de zaken toch zeer minimaliseren, gewoon omdat hij geen slachtoffers heeft gemaakt of schade heeft aangericht hoor.

Zouden die mensen die daar op die wake stonden bijvoorbeeld allemaal hetzelfde reageren moest er een zoektocht geweest zijn naar iemand die in de naam van Allah bepaalde targets ging aanvallen en daarna gewoon zelf dood is terug gevonden zonder schade aan te richten? Ik durf het te betwijfelen.

Voorts is het niet maken van slachtoffers ook niet noodzakelijk gelijk aan 'hij had die plannen nooit'. Als je sommigen bezig hoort is het bijna alsof hij die wapens heeft gestolen voor de leute. Remember: op de OCAD lijst kom je echt niet zomaar terecht hoor. Daar kom je niet op door enkele racistische memes te delen in een chatgroep bijvoorbeeld.

Slechts enkele mogelijke scenario's (allemaal verzonnen, want niemand op dit forum kent de ware toedracht, maar dat weerhoudt anderen er niet van om zelf zeer minimaliserende situaties te verzinnen):

1. De man had het plan om MVR (en eventueel diens familie) af te maken en dan zichzelf omver te schieten, toen hij na enkele uren wachten op MVR nog altijd zijn 'doelwit niet in het vizier had' is hij dan maar gevlucht omdat hij wist dat het niet lang meer ging duren eer de politie op de hoogte ging zijn van zijn plannen. Toen hij merkte dat hij staatsvijand numero uno was besefte hij dat hij nooit meer tot bij MVR ging raken, dus heeft hij de eer aan zichzelf gehouden.
  2. Hij wilde meerdere doelen aanvallen, maar merkte als snel (via de media) dat zijn plan sneller dan verwacht aan het licht is gekomen. Verhoogde bewaking aan zijn doelwitten, sommigen die in een safehouse zaten, plan mislukt dus, en de eer aan zichzelf gehouden.
  3. Hij wilde zoveel mogelijk doden maken toen hij die brieven schreef en zat te wachten op MVR toen hij spijt kreeg van zijn plannen. Hij ging wel sowieso de bak in draaien, dus misschien daarmee dat hij zichzelf van het leven heeft beroofd.
Het ene klinkt al wat extremer dan het andere, maar er zijn er hier toch veel die (terecht) zeggen dat we niet weten wat er in zijn hoofd om ging maar dan wel met allerhande 'verzachtende omstandigheden' aankomen.

En opnieuw: je komt echt niet voor niets op de lijst van het OCAD, dus een heilig boontje zal hij wel niet geweest zijn.

Dat gezegd zijnde: het kan perfect dat hij gewoon is doorgedraaid en ontoerekeningsvatbaar zou geweest zijn, maar ik wil maar zeggen dat er toch wel wat mensen zijn die toch heel graag de allerpositiefste spin aan dit verhaal willen geven.
Dat het een eikel is hoor je me niet ontkennen hoor.
Maar zelfmoord plegen omdat je politiek of MVR haat kan het volgens mij niet zijn. Een faillisement lijkt mij (nadruk op mij) logischer.
Ik zeg niet dat het dat is of dat ik hier de algehele waarheid verkondig. Het is mijn mening over wat mogelijks de reden zou kunnen zijn. Blijkbaar wel heel gevaarlijk anno 2021 om zo eentje te hebben maar ik riskeer het me toch. :unsure:

Ook wel een pijnlijke trouwens.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210621_91364911
hieraan merk je dat ze echt geen enkel spoor hadden naar JC

Wacht even...

In het Blaarmeersen dossier hebben een aantal jongeren bewust keet geschopt en mensen geschopt en geslagen en gepoogd om relletjes te veroorzaken. Ze deden dit ook tegen politie en andere ordehandhavers. Dit zijn de feiten. Op geen enkel moment is er een vermoeden geweest van de politie dat ze mensen wilden doden, noch zijn daar achteraf enige zaken naar boven gekomen waaruit je dat zou kunnen vermoeden.
Hoezo hebben ze nu ineens geen geweld gezocht en daarbij dodelijk geweld niet uit de weg gegaan? Ken jij nog een andere Blaarmeersen? Nee, uiteraard zullen ze niet allemaal even ziekelijk zijn maar de beelden van het zware geweld en het kopschoppen heeft iedereen gezien.

Ik citeer: Blaarmeersen is woensdagmiddag ontruimd na een zware vechtpartij, waarbij twee mensen gewond raakten. Een persoon werd afgevoerd met een zware hoofdwonde.

De andere persoon heeft een afscheidsbrief geschreven waarin hij duidelijke doodsbedreigingen heeft geuit naar enkele personen. Er zijn bewijzen dat hij zich naar één van die mensen hun huis heeft begeven, een persoon die wettelijk niks verweten kan worden. Die persoon heeft een maand moeten onderduiken. Militaire wapens zijn gestolen met, gezien de afscheidsbrief, het doel om die ook effectief te gebruiken. Hij probeert de pogingen om hem te vinden te saboteren (booby trap aan de auto). Hij is gekend als een OCAD-gesignaleerd probleem, weet hoe met die wapens mensen om te leggen en is gekend voor psychische problemen.

Maar de eerste categorie zou moeten vervolgd worden wegens doodschoppen, terwijl de andere moet vervolgd worden voor "niemand verwonden" en enkele randzaken. Randzaken zoals poging tot terrorisme, diefstal van oorlogswapens en doodsbedreidingen.

Reported wegens thread verzieken. Dat is niet de feiten anders zien, dat is bewust de feiten verdraaien om de thread te verzieken.
Als je het maar langs één kant wilt bekijken dan is het verzieken. We vergeten daarbij wel dat de bevoegde minister de zaak minimaliseert omdat de jongens geen werk hebben. Laat staan dat het parket snel en grondig werk doet in deze zaak. Is het niet zo dat er straffeloosheid heerst jegens deze kleine delicten? Wanneer het gaat om een dreiging tegen een viroloog kan wel alles snel gaan en met de nodige middelen. Ik zeg nergens dat dat laatste niet geoorloofd is, wél dat die eerste ook veel harder en sneller aangepakt mag worden.

Minister Dalle over vechtpartij Blaarmeersen: "Mochten ze een job hebben, zouden ze deze zaken niet doen”

Laatst bewerkt:
Minister Dalle over vechtpartij Blaarmeersen: "Mochten ze een job hebben, zouden ze deze zaken niet doen”

Staat los van deze discussie.
Maar het is toch serieus kwalijk dat een bevoegd minister zo een uitspraak doet. Het ligt aan het feit dat deze jongeren geen werk hebben. Ook dat het probleem zou liggen aan het feit dat er weinig recreatie is in Brussel. Dat kan een feit zijn. Maar wie herinnert zich oceade nog? Die kampten toch ook met een serieuze problematiek. Recreatie naar Brussel brengen verplaatst het probleem alleen maar, het houdt de keet intern in Brussel. Maar het lost de ware problemen niet op.

Hoezo hebben ze nu ineens geen geweld gezocht en daarbij dodelijk geweld niet uit de weg gegaan? Ken jij nog een andere Blaarmeersen? Nee, uiteraard zullen ze niet allemaal even ziekelijk zijn maar de beelden van het zware geweld en het kopschoppen heeft iedereen gezien.
opnieuw thread verzieken. Nergens claim ik of insinueer ik dat ze geen geweld gezocht hebben.
Vierkant zei:
Ik citeer: Blaarmeersen is woensdagmiddag ontruimd na een zware vechtpartij, waarbij twee mensen gewond raakten. Een persoon werd afgevoerd met een zware hoofdwonde.
en nergens kan je ook maar iets linken aan doodschoppen.
Vierkant zei:
Als je het maar langs één kant wilt bekijken dan is het verzieken.
Vierkant zei:
We vergeten daarbij wel dat de bevoegde minister maatregelen de zaak minimaliseert omdat de jongens geen werk hebben.
en wat zegt de minister ook: "het is degoutant", "ze moeten hard aangepakt worden". Je bekijkt het dus idd zelf maar langs een kant. Want hij minimaliseert het niet, hij geeft wel een van de mogelijke oplossingen: zorg ervoor dat die mensen een job hebben. Dat wil niet zeggen dat je die zomaar moet geven, dat insinueert hij ook nergens. Maar dat wie werkt, zelfs al wonen ze in dezelfde buurt, minder kans maakt, is niet zo moeilijk om te beseffen.

Bon ja, laat me weten als opeens die jager een lidkaart van de openvld heeft of zo hé, dat ze daar nog een complot of 2 kunnen rond breien.
De burgemeester was van de OpenVLD, natuurlijk dat die een lijkgeur meteen kan herkennen. Daar vallen tegenwoordig toch ook de lijken uit de kast.

:unsure:

Als 1 van onze honden een gewonde olifant kan trailen voor 16 km lang in moeilijk begangbaar gebied dan zou 1 van die speurhonden dat trail van JC eerder gevonden moeten hebben. Het vernuft van speurhonden is echt bijna niet te snappen.

Of ga je nu zeggen dat er geen enkele dienst in belgie bij het Leger en politie iets kent van tracken.

Ons gebied is 55,000 ha en op wekelijkse basis moeten we ofwel een dier of een persoon vinden. Dus ik snap echt niet dat zon grote macht met meer middelen het niet kan. Terwijl wij het wel doen met zeer klein team en beperkt budget.

Als 1 van onze honden een gewonde olifant kan trailen voor 16 km lang in moeilijk begangbaar gebied dan zou 1 van die speurhonden dat trail van JC eerder gevonden moeten hebben. Het vernuft van speurhonden is echt bijna niet te snappen.

Of ga je nu zeggen dat er geen enkele dienst in belgie bij het Leger en politie iets kent van tracken.

Ons gebied is 55,000 ha en op wekelijkse basis moeten we ofwel een dier of een persoon vinden. Dus ik snap echt niet dat zon grote macht met meer middelen het niet kan. Terwijl wij het wel doen met zeer klein team en beperkt budget.
Staat die olifant dan ook klaar met een p90 voor als ge hem vindt?

Staat die olifant dan ook klaar met een p90 voor als ge hem vindt?
Gewonde olifant heeft zijn gewicht mee om u te doden. Maar goed aangezien je in het belachrlijke trekt.

Poachers meestal met 2+ personen team. Al gewapend met bullet proofs en AK en zwaar kaliber rifle. Meestal 475 + kaliber.

Ja en rhino poacher ook meestal getrainde SF en kennen er iets wel van.

Gewonde olifant heeft zijn gewicht mee om u te doden. Maar goed aangezien je in het belachrlijke trekt.

Poachers meestal met 2+ personen team. Al gewapend met bullet proofs en AK en zwaar kaliber rifle. Meestal 475 + kaliber.

Ja en rhino poacher ook meestal getrainde SF en kennen er iets wel van.
Gij vergelijkt zoeken naar een vermeende terrorist met zoeken achter een gewonde olifant en dan ben ik het die het in het belachelijke trekt?
Gij vergelijkt de limburgse bossen met de zuid afrikaanse savanne en concludeert daaruit dat de betrokken diensten onbekwaam zijn. Sorry maar als ge er niets van kent ben je niet echt de persoon om kritiek te komen uiten. Dat ik het ook wel wat raar klinken vind zal ik niet ontkennen maar ik kom daarom nog niet met kritiek af over zaken waar ik persoonlijk geen bal van ken. En al zeker niet overgoten met een of ander conspiracy sausje als "het ruikt naar onkunde". Ik kan dit nog geloven dat het belgisch leger ombekwaam is maar je gaat me toch niet zeggen dat als de Nederlanders en Duitsers nog komen helpen zijn zij ook onbekwaam zijn, dat zou net iets teveel toeval zijn.

Ruiken naar onkunde is toch geen conspiracy theory. Of is dit nu slecht Nederlands van mijn kant? Serieuze vraag. Mijn Nederlands gaat er achterop uit.

Ik bedoel daar gewoon mee dat ons Leger onbekwaam is. SIE die hem als eerste zocht is niet getraind door zulke zaken, dus kan je wel nog begrijpen.

Onze buren waren ondersteunde, dus wss opgeroepen indien er bewijzen waren dat ze de grens overstaken.

opnieuw thread verzieken. Nergens claim ik of insinueer ik dat ze geen geweld gezocht hebben. en nergens kan je ook maar iets linken aan doodschoppen. en wat zegt de minister ook: "het is degoutant", "ze moeten hard aangepakt worden". Je bekijkt het dus idd zelf maar langs een kant. Want hij minimaliseert het niet, hij geeft wel een van de mogelijke oplossingen: zorg ervoor dat die mensen een job hebben. Dat wil niet zeggen dat je die zomaar moet geven, dat insinueert hij ook nergens. Maar dat wie werkt, zelfs al wonen ze in dezelfde buurt, minder kans maakt, is niet zo moeilijk om te beseffen.
Je kan het niet met mij eens zijn maar daarom is het nog niet de thread (bewust) verzieken. Die jongens hebben herhaaldelijk geweld op hun kerfstok. Besef dat je een verkleinwoord (relletjes) gebruikt voor dodelijk geweld. Er zijn er al door minder gestorven.

Als er mensen in deze thread wijzen op de mogelijke psychologische toestand van Conings is het degoutant omdat het de zaak minimaliseert. Als een minister een excuus zoekt is het een mogelijke oplossing. Het hard aanpakken was in de eerste plaats de toegang ontzeggen voor mensen buiten Oost-Vlaanderen. In mijn wereld is dat onrechtvaardig en zelfs discriminerend tegenover de onschuldige mensen. Van mijn part hadden ze daar om de meter een militair gezet om het signaal te geven dat we ons niet laten intimideren.

Laatst bewerkt:
Ruiken naar onkunde is toch geen conspiracy theory. Of is dit nu slecht Nederlands van mijn kant? Serieuze vraag. Mijn Nederlands gaat er achterop uit.

Ik bedoel daar gewoon mee dat ons Leger onbekwaam is. SIE die hem als eerste zocht is niet getraind door zulke zaken, dus kan je wel nog begrijpen.

Onze buren waren ondersteunde, dus wss opgeroepen indien er bewijzen waren dat ze de grens overstaken.
Als je zie hoeveel diensten hebben helpen zoeken kan je imo niet echt zeggen dat ze onbekwaam zijn. Dan is gans belgie gewoon onbekwaam. Imo is niemand hier in belgie getraind op dit soort situaties. Georganiseerde misdaad opsporen is altijd iets heel anders dan een lone wolf met plannen te vinden. Als gij morgen tegen niks of niemand iets zegt en ergens de bossen in trekt wens ik iedere dienst veel succes om u te vinden.

Het gebied is 55,000 ha en hoeveel verstoring van de geuren is er bij jullie tov in een west-europees land? Dat maakt, lijkt me, toch een ernstig verschil.

Een olifant trailen tov een mens trailen lijkt me in een dichtbevolkt gebied een gigantische verschil. Tenzij er bij jullie op dat gebied enkele tienduizenden olifanten leven?

Als je zie hoeveel diensten hebben helpen zoeken kan je imo niet echt zeggen dat ze onbekwaam zijn. Dan is gans belgie gewoon onbekwaam. Imo is niemand hier in belgie getraind op dit soort situaties. Georganiseerde misdaad opsporen is altijd iets heel anders dan een lone wolf met plannen te vinden. Als gij morgen tegen niks of niemand iets zegt en ergens de bossen in trekt wens ik iedere dienst veel succes om u te vinden.
Er zijn genoeg rescue diensten in de wereld die mensen terug vinden. Je mag precies alleen niet in de Hoge Venen verloren geraken.

En Belgie maakt hier toch echt een slechte beurt. Uiteraard is dit iets speciaal maar je mag toch van Belgie 1 dienst verwachten die iets kan van tracking.

Alsook kan ik niet begrijpen dat hij is gevonden 150m uit een zone waar ze speurhonden hebben gebruikt. Een hond moet altijd zijn geur gevonden hebben tenzij de honden al niet meer gebruikt hebben. Wat dan ook weer onkunde is.

Er zijn genoeg rescue diensten in de wereld die mensen terug vinden. Je mag precies alleen niet in de Hoge Venen verloren geraken.

En Belgie maakt hier toch echt een slechte beurt. Uiteraard is dit iets speciaal maar je mag toch van Belgie 1 dienst verwachten die iets kan van tracking.

Alsook kan ik niet begrijpen dat hij is gevonden 150m uit een zone waar ze speurhonden hebben gebruikt. Een hond moet altijd zijn geur gevonden hebben tenzij de honden al niet meer gebruikt hebben. Wat dan ook weer onkunde is.
Dus gij weet nu al wanneer ze die zone doorzocht hebben en wanneer hij zelfmoord gepleegd heeft. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel met niet oordelen over zaken waar ge niks van weet?

Het gebied is 55,000 ha en hoeveel verstoring van de geuren is er bij jullie tov in een west-europees land? Dat maakt, lijkt me, toch een ernstig verschil.

Een olifant trailen tov een mens trailen lijkt me in een dichtbevolkt gebied een gigantische verschil. Tenzij er bij jullie op dat gebied enkele tienduizenden olifanten leven?
We zijn geen private farm he maar een deel van Kruger. Dus de verstoring van geuren is groot.

Natuurlijk is een olifant trailen als dog handler anders dan een persoon. Maar voor de hond niet. Die olifant was bvb in herd van 100+ olifanten.

Maar dat was gewoon 1 voorbeeld, persoon tracking is ntl onze grote bezigheid. Maar daar spreek ik liever niet over.

Terug
Bovenaan