Vierkant
Well-known member
De post was niet persoonlijk bedoeld. Ik voelde mij aangesproken omdat ik ook die verhaaltjes fabriceer. Iedereen is JC politiek aan het misbruiken lijkt het wel. Rechts minimaliseert en links generaliseert. Het was eigenlijk een rant op MVR want door mijn tunnelvisie is hij te doorzichtig daarinOei @Vierkant je leest m'n post zo verkeerd dat ik zelfs twijfel of je wel op het juiste bericht hebt geantwoord.
Dat zal wel zijn dat 'jullie' (je spreekt over 'wij' dus ik neem aan dat je jezelf tot een bepaald kamp rekent) allemaal zonder incentive speculeren. Dat kan misschien voor jou zo zijn, maar het is toch niet toevallig dat personen die eerder aan de (verre) rechtse kant van het politieke spectrum zitten meestal de meest verzachtende speculaties leveren, niet? Dan heb ik het niet specifiek over dit forum maar ook online, in het echte leven, zelfs in de politiek, ...
Op dat vetgedrukte ga ik echt niet meer in gaan, daar zijn al tientallen pagina's aan gesneuveld. Die obsessie met MVR die bepaalde tegenstanders van hem hier hebben is echt een beetje vreemd vind ik.

Als we niet hypocriet zijn dan zijn ze inderdaad niet verantwoordelijk voor de acties van doorgedraaide zotten. Afstand moeten nemen is dan deels de schuld leggen bij. Hier, in artikels en in het debat van De Zevende Dag heb ik het wel tot tenenkrommend toe moeten aanhoren. Een bloemlezing van de Twitterfeed van MVR zal ik ons beide besparen.En zeg ik dan dat 'jullie' afstand moeten nemen van JC? Neen toch? En 'de moslims' staan terecht op hun achterste poten wanneer zij (gerekend dat ze niks met die persoon die de aanslagen in naam van Allah wilt plegen) afstand moeten nemen. Of vind jij dat VB (hij had er een partijkaart) of de militairen ook publiek afstand moeten nemen van JC? Nee he? Ik ook niet, voor alle duidelijkheid. Vooraleer je dat verkeerd interpreteert.
En om op die stelling te antwoorden: als iemand in naam van Allah een aanslag wilt plegen verwacht ik dus niet dat Moslims daar openlijk afstand van nemen, maar als ik dan een hoop Moslims hoor zeggen 'ja maar hij werd zo ver gedreven door de staat' of 'hij heeft toch nog niemand pijn gedaan dus het is een storm in een glas water' dan denk ik toch wel even van 'wait a minute...'
Dat heeft gewoon echt niks met mijn post te maken.
Laatst bewerkt: