Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Wellicht niet enkel maar volgens mij kwam de insinuerende en snerende vergelijking naar extreemrechts met moslimterroristen waar geen uitleg voor mocht zijn en onze peperkoeken militair toch van jou.
ja. En dat is iets totaal anders dan wat jij insinueert.

Ik herhaal dus: Waar zegt hier iemand dat het degoutant is enkel omdat mensen wijzen op de mogelijke psychologische toestand van Conings?

Vierkant zei:
Bij anderen was het niet insinuerend maar gewoon tot het botte af incluus vergoelijken van geweld.
Toon het.

ik heb net via whatsapp een screenshot gekregen van HLN waar er staat dat het niet om zelfmoord zou gaan en dat het parket een onderzoek opent. Uiteraard schreeuwt heel die afbeelding fake, maar wordt hij gretig gedeeld met de melding dat dit offline werd gehaald omwille van censuur.

Hoe goedgelovig mensen ook willen zijn in plaats van onder ogen te zien dat de realiteit niet zo spannend is.

ik heb net via whatsapp een screenshot gekregen van HLN waar er staat dat het niet om zelfmoord zou gaan en dat het parket een onderzoek opent. Uiteraard schreeuwt heel die afbeelding fake, maar wordt hij gretig gedeeld met de melding dat dit offline werd gehaald omwille van censuur.

Hoe goedgelovig mensen ook willen zijn in plaats van onder ogen te zien dat we realiteit niet zo spannend is.
Zal wel hierover gaan, vermoed ik:

Fake nieuwsbericht circuleert over schotwonden Jürgen Conings

ja. En dat is iets totaal anders dan wat jij insinueert.

Ik herhaal dus: Waar zegt hier iemand dat het degoutant is enkel omdat mensen wijzen op de mogelijke psychologische toestand van Conings?

Bij anderen was het niet insinuerend maar gewoon tot het botte af incluus vergoelijken van geweld.

Toon het.

Uiteraard kunnen doodsbedreigingen niet maar dan moet er tegelijkertijd ook veel meer geld gaan naar preventie en dus welzijnszorg. Mentale problemen worden versterkt door de maatregelen en dan vind ik niet dat je daar als viroloog nog extra in moet peuteren. Het probleem aan de kern valt op korte termijn niet op te lossen dus dan is het verstandiger om u gedeisd te houden. Allez, hij mag doen wat hij wilt maar zijn vrouw en kinderen zitten nu ook wel in het safe house denk ik met een half trauma.
Ik herhaal, ten stelligste:
Maar jongens toch, wat een ziekelijke obsessie hebben jullie met Van Ranst? Hoeveel posters gaan er hier nu nog komen die niet de dader maar het slachtoffer veroordelen? Degoutante gasten.

Ik snap écht niet wat hier allemaal gaande is. Dat Marc Van Ranst een controversiëel figuur is, tot daar aan toe. Dat Marc Van Ranst zijn meningen enorm veel uit, en mediageil is, sure. De man is echter niet geaffilieerd met een politieke partij, dus van mijn part mag die man zeggen wat hij wilt. Of het verstandig is, laat ik in het midden. Ik ben blij dat er een Marc Van Ranst bestond tijdens deze hele epidemie, en ik heb zijn advies altijd ter harte genomen. Dat rechts en extreemrechts Marc beschimptte omwille van zijn adviezen, dat staat volgens mij ook buiten kijf.

Wat ik écht niet snap, is dat er mensen zijn die sympathiëen kunnen opbrengen voor een figuur die dreigt met fysiek geweld tegen de viroloog in kwestie, en tegen andere politici/politieke en religieuze instellingen. Where did we go wrong? Ik zag net dat mijn vader ook lid is geworden van de beruchte facebookgroep en mijn maag keert zich helemaal. Ik vind dit niets anders dan walgelijk. Jullie zouden jullie echt moeten schamen. Mijn vader inclusief. Ik vind dit énorm walgelijk. Ik heb het ongeluk gehad aanwezig geweest te zijn in de luchthaven tijdens de aanslagen. Ik heb NOOIT of te NIMMER mijn frustratie op zo'n manier naar het Belgische politieke systeem geuit. Tuurlijk konden er dingen beter zijn uitgevoerd geweest. Tuurlijk was er meer mogelijk geweest. Tuurlijk zijn er dingen fout gelopen. Maar dreigen met fysiek geweld, zo'n opjuttende taal gebruiken. Ik vind dit allemaal verschrikkelijk. Ik geloof nog steeds in de democratie. Maar op momenten zoals deze ben ik bang voor de toekomst van de democratie. Ik vind dit intriest.

Het lijkt me "nogal" kort door de bocht en arrogant om als duidelijk niet-objectief persoon uitspraken te doen over de realiteit. En consensus, tja in bepaalde kringen is de consensus dat de wereld 6000 jaar oud is en/of plat.

Als de consensus in een kamer is dat MVR hier niet het slachtoffer was, zit je gewoon in de verkeerde kamer.

Er is nooit gezegd of zelfs maar geopperd geweest dat MVR hier niet het slachtoffer was. Dat is nu net die visie die niet strookt met de realiteit.
Wat er wel is gebeurd is dat de achterliggende feiten waarom hij slachtoffer is geworden besproken zijn geweest. En dat zijn houding niet bevorderlijk is. Maar dat is iets helemaal anders dan victim-blaming.

Laatst bewerkt:
3 post die over het al dan niet slachtoffer zijn van Marc Van Ranst gaan en dat mensen DAAROVER gedegouteerd zijn. Ik vroeg om een post die gaat over iemand die het degoutant vond dat iemand zegt dat JC mentale problemen heeft. Vandaar dat ik duidelijk vroeg: naar posts waarin staat "dat het degoutant is enkel omdat mensen wijzen op de mogelijke psychologische toestand van Conings.

Niemand die hier het degoutant vond dat men JC's psychologische toestand als een van de redenen voor zijn doodsbedreigingen aangaf. Wél dat men dat gebruikte om te zeggen dat MVR moet zwijgen/zich inhouden. Dat zijn 2 verschillende zaken.

Het stukje dat je van mij citeert was een reactie op het gegeven dat je (voor de zoveelste keer) verantwoordelijkheid in de schoenen schuift van het slachtoffer, niet op je verwijzing naar de dader zijn psychologische problemen.

Mee eens, maar geen poging tot doodslag.

"Er is een strafbare poging tot doodslag indien het voornemen om de misdaad te plegen zich heeft geopenbaard door uitwendige daden die een begin van uitvoering van die misdaad uitmaken en enkel ten gevolge van omstandigheden, van de wil van de dader onafhankelijk, zijn gestaakt of hun uitwerking hebben gemist. "
Kwalificatie van gewone opzettelijke slagen en verwondingen vind ik nu wel te zwak. Ik zie het nu wel nog in die definitie vallen.

@Loser excuses voor de off-topic

3 post die over het al dan niet slachtoffer zijn van Marc Van Ranst gaan en dat mensen DAAROVER gedegouteerd zijn. Ik vroeg om een post die gaat over iemand die het degoutant vond dat iemand zegt dat JC mentale problemen heeft. Vandaar dat ik duidelijk vroeg: naar posts waarin staat "dat het degoutant is enkel omdat mensen wijzen op de mogelijke psychologische toestand van Conings.

Niemand die hier het degoutant vond dat men JC's psychologische toestand als een van de redenen voor zijn doodsbedreigingen aangaf. Wél dat men dat gebruikte om te zeggen dat MVR moet zwijgen/zich inhouden. Dat zijn 2 verschillende zaken.
Het stukje dat je van mij citeert was een reactie op het gegeven dat je (voor de zoveelste keer) verantwoordelijkheid in de schoenen schuift van het slachtoffer, niet op je verwijzing naar de dader zijn psychologische problemen.

Ik citeer gemakkelijkshalve @MrKend54l want hij slaat nagels met koppen.

Er is nooit gezegd of zelfs maar geopperd geweest dat MVR hier niet het slachtoffer was. Dat is nu net die visie die niet strookt met de realiteit.
Wat er wel is gebeurd is dat de achterliggende feiten waarom hij slachtoffer is geworden besproken zijn geweest. En dat zijn houding niet bevorderlijk is. Maar dat is iets helemaal anders dan victim-blaming.

Die achterliggende feiten bespreken kwamen linea recta neer op victim-blaming, ingebeelde sympathieën en vergoelijkingen. Mensen met een faillissement schofferen met dat ze harder moeten werken noemde ik bijvoorbeeld peuteren in open wonden. Laat dat nu ironisch zijn wat JC is overkomen. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat een reden mag zijn of een aanleiding is geweest van zijn acties.

Een hoop dooddoeners en drogargumenten die meer de thread verziekte dan ik ooit heb gedaan. Behalve off-topic nu, maar jij dwingt mij ertoe.

Laatst bewerkt:
Ik wil er nu ook geen complot inzien, maar hij zou daar al 3 weken doodgelegen hebben.. Volgens de wetsgeneesheer heb je die lijkgeur al na 5-6 dagen (We komen in Limburg net uit een hittegolf van een week hé...)

De Burgemeester die tussen 8u en 10u gaat fietsen en dan de politie belt omdat hij een lijkgeur ruikt maar gewoon lustig verder fietst zonder op de hulpdiensten te wachten.
De jager die rond het middaguur bij het lijkt uitkomt zonder dat daar hulpdiensten zijn (Had de burgemeester niet de coördinaten doorgegeven?) en beelden van het lijk aan de media kan laten zien

De wandelaar die daar 2x daags passeert met 2 honden en die dag ook om half 9 is doorgekomen maar niks geroken hebben.

Een complot zie ik er niet in want het is een verspilling van middelen om dan nog 3 weken verder te zoeken en in België heb je altijd iemand die zijn mond niet kan houden, maar als je enkele artikels naast elkaar leest hangt het ook niet samen :)

Ik wil er nu ook geen complot inzien, maar hij zou daar al 3 weken doodgelegen hebben.. Volgens de wetsgeneesheer heb je die lijkgeur al na 5-6 dagen (We komen in Limburg net uit een hittegolf van een week hé...)

De Burgemeester die tussen 8u en 10u gaat fietsen en dan de politie belt omdat hij een lijkgeur ruikt maar gewoon lustig verder fietst zonder op de hulpdiensten te wachten.
De jager die rond het middaguur bij het lijkt uitkomt zonder dat daar hulpdiensten zijn (Had de burgemeester niet de coördinaten doorgegeven?) en beelden van het lijk aan de media kan laten zien

De wandelaar die daar 2x daags passeert met 2 honden en die dag ook om half 9 is doorgekomen maar niks geroken hebben.

Een complot zie ik er niet in want het is een verspilling van middelen om dan nog 3 weken verder te zoeken en in België heb je altijd iemand die zijn mond niet kan houden, maar als je enkele artikels naast elkaar leest hangt het ook niet samen :)

Geur is een raar beest. Ik heb in een ver verleden op het einde van de zomer ooit ontdekt dat die bizarre geur in de keuken kwam van een zak rotte ajuinen die achterin een kast met schuifladen was geraakt. Sommige dagen merkte je dat er iets stonk en soms een week niets. Een lijk is natuurlijk geen zak rotte ajuinen. Maar tegelijk ligt het in de vrije natuur en dus in de open lucht. Windrichting, temperatuur, vochtigheid, het speelt allemaal een rol.

Bovendien is dit land zo zwanger van incompetentie op het bestuurlijk en uitvoerend niveau dat het compleet onmogelijk is dat hier enige vorm van gecoordineerd complot achter zou zitten.

weet je dan al het tijdstip waarop hij zelfmoord gepleegd heeft. Het is niet omdat hij al 3 weken vermist is dat hij daarom toch al 3 weken dood is?

Ik dacht dat hij de coords gewoon in zijn gps had getokkeld en dan de hulpdiensten had opgebeld aan het einde van zijn rit....

Nee maar de kranten schrijven dat wel: Volgens de eerste berichten zou Conings al drie weken geleden overleden zijn.
Alle, en sinds wanneer neem jij alles wat kranten schrijven voor waar aan? Als ze vandaag schrijven dat de coronacijfers problematisch zijn ga je het dan ook geloven?

Alle, en sinds wanneer neem jij alles wat kranten schrijven voor waar aan? Als ze vandaag schrijven dat de coronacijfers problematisch zijn ga je het dan ook geloven?
Omdat ik steeds maar opnieuw blijf proberen te geloven in onderzoeksjournalistiek. Ze verzinnen het toch niet ter plaatse hoop ik?

Maar goed, als jij het weer persoonlijk wilt maken dan stel ik voor dat jij hier enkel en alleen maar post als je drie bronnen vernoemt bij elk nieuwsfeit.

Omdat ik steeds maar opnieuw blijf proberen te geloven in onderzoeksjournalistiek. Ze verzinnen het toch niet ter plaatse hoop ik?

Maar goed, als jij het weer persoonlijk wilt maken dan stel ik voor dat jij hier enkel en alleen maar post als je drie bronnen vernoemt bij elk nieuwsfeit.
Wel dat geld ook voor u, waar en in welke krant zeggen ze dat hij al 3 weken dood zou zijn?

Weer en wind, heb het hier nog al gezegd ;)
De hitte van afgelopen weken zal de ontbinding versneld hebben. Maar in droge lucht verspreidt geur zich minder. Dan een onweer. Dan een droge dag met een vochtige lucht van het voorgaande onweer en wat wind. Als die wind dan net de juiste richting uitblaast en de geur verspreid richting een pad waar mensen wel komen in tegenstelling tot dieper het bos in, is dat niet zo vreemd.

weet je dan al het tijdstip waarop hij zelfmoord gepleegd heeft. Het is niet omdat hij al 3 weken vermist is dat hij daarom toch al 3 weken dood is?
Dat staat toch in de artikels "Volgens de eerste berichten overleed Conings minstens 3 weken geleden" "Uit de eerste onderzoeken zou blijken dat Conings al 3 weken dood is"
Ik dacht dat hij de coords gewoon in zijn gps had getokkeld en dan de hulpdiensten had opgebeld aan het einde van zijn rit....
Nope. In het artikel staat "Hij belde de politie en gaf 's ochtends de coördinaten door. De politie nam de tip ernstig en besloot een kijkje te gaan nemen"
Op hetzelfde moment liep ook die jager daar rond ('s morgens) maar die is dan 's middag teruggegaan, heeft het lijk perongeluk gevonden en een politiewagen in de buurt gealarmeerd en hen de juiste plaats gewezen.

"Een dag eerder was er een feestje in een chalet vlakbij de vindplaats. Die aanwezige hadden ook een soort van lijkgeur geroken" zij kamden de omgeving ook uit maar dat leidde tot niets

Hij is gevonden op iets meer dan 1km van de plek waar ze zijn auto vonden

Ze hebben eerst zuidelijker gezocht en pas begin juni in een brede cirkel rond zijn wagen beginnen zoeken. Eerst 500meter diameter en nadien 1km (en hij ligt op 1,150 km dan blijkbaar)
Ze vonden in die zoektochten ook zijn zwarte rugzak, maar dat bos was dicht begroeit dus die donderdag werd de zoektocht stilgelegd

Terug
Bovenaan