Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Kort? Van Aert doet al zes seizoenen mee aan de Ronde + de twee kortere wegseizoenen van daarvoor. Voor MVDP zijn het er 5+2.
Kort ja, VDP reed in 2019 zowat voor t eerst een wegseizoen op zijn niveau? lees in deftige koersen op het hoogste niveau starten. Daar kan nu toch weinig discussie over bestaan? De ronde van Neder Over Heembeek is geen wegseizoen rijden he voor zo'n kleppers... .

Voor Van Aert is dat grotendeels t zelfde overigens. Is een jaar ouder en een jaar vroeger begonnen aan een echte wegcarrière.

Een Benoot bv die reed drie jaar eerder naar plek 4 in de ronde en is van t zelfde jaar als VA. Een Boonen was 21 (?) toen hij 3de reed in Roubaix. Ik vind dat een verschil met op je 24 voor t eerst een ronde rijden en op je 26ste een eerst Roubaix in t geval VDP.

Edit: Dat is ook wat voor een stuk leidt tot ja Van Aert moet dringend meer monumenten winnen. Kan ik nog wel volgen tot op zeker hoogte maar die heeft er gewoon ook nog geen 10 jaar opzetten qua monumenten he, een jaar of vijf inclusief corona periodes... . Had die op pakweg zijn 20ste voor t eerst kunnen proeven van de grote koersen dan had die er imo absoluut al meer gewonnen, VDP idem. Nu goed, uiteraard hebben ze gelijk dat ze eerst in het veld lieten zien hoe goed ze zijn he. Maar soms vraag ik me wel af hoe veel zouden ze gewonnen hebben moesten ze vijf jaar vroeger begonnen zijn met echt deftig op de weg te rijden.

Laatst bewerkt:
Astana mannekes, Cavendish - 16!!! jaar na eerst en enige deelname - , Bol en Martenelli aan de start van de E3. Dat is toch gewoon WT onwaardig zo een smalle kern.
Cees Bol DNS :laugh:

Ze zijn er aan begonnen. Ik hoop voor vandaag op een mooie koers en vooral ook dat iedereen vandaag op zijn fiets blijft zitten en dat we hier geen namen van de startlijst voor de Ronde/Roubaix moet schrappen zoals in het verleden wel al eens het geval was.

Cees Bol DNS :laugh:

Ze zijn er aan begonnen. Ik hoop voor vandaag op een mooie koers en vooral ook dat iedereen vandaag op zijn fiets blijft zitten en dat we hier geen namen van de startlijst voor de Ronde/Roubaix moet schrappen zoals in het verleden wel al eens het geval was.
Ocharme Sep 😥

Benieuwd wat 'vraagtekens' als Asgreen, Girmay, ... vandaag kunnen laten zien. En GVA natuurlijk :unsure:

De TiegemberM, Maarten zegt het goed. Welke "Oliver Naesen" mag na vandaag zijn koersschoenen definitief aan de haak hangen? :tongue:

Ik zou nu toch maar op 70% overpakken als ik Wout was. VdP heeft zich daar genoeg voor in de favorietenrol gewerkt.

Ze hebben beiden ingehouden .. het is nog te vroeg he.
Maar zo is er wel al een mooi gat met de 2de groep.

Alaphilippe plots weg? (Als antwoord op hieronder) --> Ja ik denk pech, hij viel plots razendsnel weg

Laatst bewerkt:
Alaphilippe plots weg? Die zat eerst mee maar zie hem nu niet meer.

EDIT: blijkbaar in het peloton bij Girmay volgens Renaat, vreemd moet pech gehad hebben neem ik aan want zat er gewoon bij bij die eerste 20 vlak na de taaien

Terug
Bovenaan