Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

vdP moest daar vorig jaar ook een paar lengten geven in de RvV. Het is moeilijk te zeggen wat er gebeurt maar het ging over een fiets of 2-3, dat worden er misschien 7-8 zonder die moto. 50meter daar is dodelijk maar 50m zou het zelfs zonder moto belang niet geweest zijn denk ik...

Ik geloof ook niet dat WVA niet had terugkomen. Maar het had hem wel meer moeite gekost dan nu het geval was.
Misschien had dat in de sprint toch nog van belang geweest, we zullen het nooit weten.
Maar af en toe een beetje het ongeluk in uw voordeel hebben is niks verkeerd mee eh.
Slim gekoerst, niet de sterkste man over de gehele lijn maar dat hoeft ook niet, slim gesprint en gewoon zeer verdiend gewonnen

Op de beelden van de motor lijkt er een vrouw te zijn met een wandelstok / kruk, die onderuit werd gemaaid?

Jorgenson en Cortina 4 en 5. De hand van Roelandts begint te pakken.
Jorgenson volgende week wegsluipen op een diefje :coolbrows:.

Karl, die het verschil niet ziet tussen Naesen, O en Dewulf. Dat je u vergist met neoprofs is een ding, maar de Belgen?

Alaphilippe DNF. Tenzij er iets gebeurde met hem, kunnen we hem al afschrijven voor volgende week.

Op de beelden van de motor lijkt er een vrouw te zijn met een wandelstok / kruk, die onderuit werd gemaaid?

Jorgenson en Cortina 4 en 5. De hand van Roelandts begint te pakken.
Jorgenson volgende week wegsluipen op een diefje :coolbrows:.

Karl, die het verschil niet ziet tussen Naesen, O en Dewulf. Dat je u vergist met neoprofs is een ding, maar de Belgen?

Alaphilippe DNF. Tenzij er iets gebeurde met hem, kunnen we hem al afschrijven voor volgende week.
Karl ziet ook nooit het verschil tussen G2 en het peloton als er 1 iemand (Jorgenson) uit de kopgroep demareert. Dan denkt hij dat die G's gekoppeld blijven aan de groepen.

Alaphilippe was ziek overigens, zei iemand van Soudal-QS.

toch opletten… vdp heeft hier veel krachten verspeeld door zo vroeg te gaan, Pog heeft gemerkt dat hij ze er ook niet afkrijgt met sloopwerk. Dus ik vermoed dat die wat langer gaan wachten en een nog groter explosie gaan doen in 1 inspanning. Met als gevolg dat ik akkoord ga dat WVA niet zal kunnen volgen. Risico is wel dat er al een Jumbo gaan vliegen is tegen dan
vdP levert geen inspanning die Van Aert en Pogacar ook niet leveren imo. Ze draaien redelijk gelijk rond en die inspanningen bergop leveren de anderen ook. Pogacar moet hier mss wel de grootste inspanning leveren door slechte positie op de Taaienberg.

Ik denk niet dat Mathieu en Pogacar langer gaan wachten om te openen. Mathieu weet heel goed dat hij niet mag wachten tot Jumbo volk vooruit krijgt om dan Van Aert aan het wiel te hebben.
De vraag is vooral of Pogacar en vdP all-in gaan durven gaan met het risico van in het mes te lopen. Ik kan mij niet voorstellen dat Pogacar met San Remo in het achterhoofd op de Kwaremont gewoon 2,2km gaat doortrekken met vdP op het wiel.

vdP levert geen inspanning die Van Aert en Pogacar ook niet leveren imo. Ze draaien redelijk gelijk rond en die inspanningen bergop leveren de anderen ook. Pogacar moet hier mss wel de grootste inspanning leveren door slechte positie op de Taaienberg.

Ik denk niet dat Mathieu en Pogacar langer gaan wachten om te openen. Mathieu weet heel goed dat hij niet mag wachten tot Jumbo volk vooruit krijgt om dan Van Aert aan het wiel te hebben.
De vraag is vooral of Pogacar en vdP all-in gaan durven gaan met het risico van in het mes te lopen. Ik kan mij niet voorstellen dat Pogacar met San Remo in het achterhoofd op de Kwaremont gewoon 2,2km gaat doortrekken met vdP op het wiel.
Het is niet dat Matthieu geen ploegmaten heeft.

Bijna 70km langer en 2x Kwaremont en 1x Paterberg meer. Er zal toch wat bij moeten voor Woutje binnen 9 dagen.
Dat geldt ook zo voor de anderen. Je zou ook kunnen zeggen dat de explosie tegen dan al wat is afgebot, wat in het voordeel kan zijn van WVA

Wordt een fijn Koerske mogelijk.

Het is niet dat Matthieu geen ploegmaten heeft.
Klopt, maar buiten Kragh Andersen is dat toch een ander niveau...

Aan de andere kant: ik weet niet waar iedereen zat maar Van Baarle zat bij zijn val eerlijkshalve redelijk ver, Laporte niet gezien, Benoot niet gezien. Eigenlijk enkel Nathan zat waar hij verwacht mag worden.
Ik hoop voor Wout dat ze volgende wél op niveau zijn of dat Tratnik er een laagje op kan leggen want als het mano mano wordt met 3 keer Kwaremont en 2 keer Pater dan zal dat toch teveel zijn vermoed ik.

Aan de andere kant: ik weet niet waar iedereen zat maar Van Baarle zat bij zijn val eerlijkshalve redelijk ver, Laporte niet gezien, Benoot niet gezien. Eigenlijk enkel Nathan zat waar hij verwacht mag worden.
Ik hoop voor Wout dat ze volgende wél op niveau zijn of dat Tratnik er een laagje op kan leggen want als het mano mano wordt met 3 keer Kwaremont en 2 keer Pater dan zal dat toch teveel zijn vermoed ik.
Dillier en Gogl op een goeie dag kunnen ook wel wat zou ik denken

Het stuur van Mathieu vandaag 😂

Dat geldt ook zo voor de anderen. Je zou ook kunnen zeggen dat de explosie tegen dan al wat is afgebot, wat in het voordeel kan zijn van WVA

Wordt een fijn Koerske mogelijk.
Volgens mij konden Pogi en Mathieu Wout er sowieso nog afrijden moesten ze nog een stevigere helling voor de boeg hebben gehad dan de Tiegempuist.

Volgens mij konden Pogi en Mathieu Wout er sowieso nog afrijden moesten ze nog een stevigere helling voor de boeg hebben gehad dan de Tiegempuist.

Allicht, maar dat is dan een helling extra, en niet de 70km en 3hellingen extra. Ik vind het moeilijk om zomaar te stellen dat ze sowieso van WVA gaan afraken, meer niet.

Benoot is ook gevallen.

Morgen 260km bij 6 a 7 graden en constante regen. Ik hoop dat Wout er achteraf geen spijt van krijgt.

Terug
Bovenaan