Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Ja, ergens hoop ik toch ook dat hij zich nog bedenkt. Laat deze maar aan Laporte zou ik zeggen...

Ja, ergens hoop ik toch ook dat hij zich nog bedenkt. Laat deze maar aan Laporte zou ik zeggen...
Dat hebben ze vorig jaar gedaan en die liet zich in de stijl van zijn kopman verrassen in de sprint. :unsure:

Tis geen monument maar zoals de kaarten gisteren lagen denk ik dan toch van probeer maar mee te pakken wat je kan. De ronde wordt sowieso ne moeilijke om te winnen, daar gaat G-W wel of niet rijden wrs niet teveel aan veranderen. Ik verwacht wel een sterk Jumbo blok morgen maar ze gaan daar niet met 9 wegrijden in de Moeren... ne man of 4 van Jumbo ja, maar Philipsen, Andersen en Vermeersch moeten dat bv ook kunnen... Kung, Démare, Vanmarcke, Ganna, Bettiol en op zen minst toch een paar Quick-Steppers met bv Merlier hoewel ze daar de laatste 2 jaar telkens volledig weggereden zijn. Als ze in de moeren maar de halve baan gebruiken gaan ze natuurlijk niet met veel mee zijn...

Laatst bewerkt:
Langs de andere kant deze meepakken kan het verschil zijn tussen 2 of 1 overwinning in het voorjaar.
Kans om RVV te winnen is niet bijster groot, dus dan moet je al eens gaan nadenken.

Langs de andere kant deze meepakken kan het verschil zijn tussen 2 of 1 overwinning in het voorjaar.
Kans om RVV te winnen is niet bijster groot, dus dan moet je al eens gaan nadenken.

Maar ja, wat is dat waard voor hemzelf als je doelen eigenlijk de RVV en P-R zijn. Jumbo heeft eigenlijk genoeg volk om morgen te winnen.

En hij is niet dé topfavoriet volgende week, maar er zijn er slechts 2 die beter zijn. Pech, een mindere dag, wedstrijdsituatie,... het kan die 2 ook overkomen. In VA zijn situatie moet je nu toch alles op de RVV zetten, als je die ooit wil winnen. Optimaal proberen benutten.

Nu ja, bij Jumbo zullen ze het wel beter weten natuurlijk 😉

Nog altijd veel regen voorspeld morgen (wel vooral in de eerste helft van de dag), maar stukje minder wind. Geen waaiers dus, maar zal nog altijd een zware editie worden tenzij de regen nog meer opschuift naar de voormiddag.

Als Wout op deze manier sprint legt hij VDP er keer op keer op.. Een verre sprint is dodelijk voor Vdp.. heeft het verleden al meermaals bewezen.
Hopelijk is dit de click geweest voor Wout dat hij gewoon zijn eigen aankomst moet rijden als hij met VDP aan de meet komt.

Maar ja, wat is dat waard voor hemzelf als je doelen eigenlijk de RVV en P-R zijn. Jumbo heeft eigenlijk genoeg volk om morgen te winnen.

En hij is niet dé topfavoriet volgende week, maar er zijn er slechts 2 die beter zijn. Pech, een mindere dag, wedstrijdsituatie,... het kan die 2 ook overkomen. In VA zijn situatie moet je nu toch alles op de RVV zetten, als je die ooit wil winnen. Optimaal proberen benutten.

Nu ja, bij Jumbo zullen ze het wel beter weten natuurlijk 😉
Langs de andere kant wat verliest hij door morgen gewoon te rijden voor eigen winst?
Morgen niet rijden gaat daarom niet ervoor zorgen dat je meer kans in RVV of PR hebt.
Winnen in GW gaat uw kansen in de ronde niet fnuiken.

Kan zelfs gewoon onderdeel zijn van een plan om te trainen op race intensiteit.

Het is ook niet omdat de andere 2 er niet zijn dat WVA zomaar zal winnen. Een Phillipsen mag je zeker ook niet onderschatten en op een GW-parcours ga je die ook niet zomaar lossen.

Als Wout op deze manier sprint legt hij VDP er keer op keer op.. Een verre sprint is dodelijk voor Vdp.. heeft het verleden al meermaals bewezen.
Lastigste situatie is met 2 denk ik. Oftewel hou je dan op kop het tempo er in en maak je er een snelle sprint van maar dan kan VDP uit het wiel komen oftewel dwing je VDP de kop op maar dan kan hij de snelheid er uit halen zodat hij zijn explosievere sprint kan gebruiken. Zoals gisteren was interessanter met 3 en een achterliggende groep die ook niet extreem ver achter zat waardoor er niet kon gesurplaced worden

Langs de andere kant wat verliest hij door morgen gewoon te rijden voor eigen winst?
Morgen niet rijden gaat daarom niet ervoor zorgen dat je meer kans in RVV of PR hebt.
Winnen in GW gaat uw kansen in de ronde niet fnuiken.

Kan zelfs gewoon onderdeel zijn van een plan om te trainen op race intensiteit.

Het is ook niet omdat de andere 2 er niet zijn dat WVA zomaar zal winnen. Een Phillipsen mag je zeker ook niet onderschatten en op een GW-parcours ga je die ook niet zomaar lossen.

Als de weersomstandigheden echt slecht zijn, zal het waarschijnlijk loodzwaar worden (met verkleumde renners als resultaat). Als je daarin vol mee doet voor de winst, kost dat ongetwijfeld veel krachten. Ik vraag me dan gewoon af of het dat waard zal zijn, minder dan een week voor de ronde.

Maar goed, we zullen wel zien morgen. Misschien neemt die vanzelf wel gas terug. Ze zullen bij Jumbo hun verstand ook wel gebruiken zeker.

Stel dat het koersverloop volgende zondag exact hetzelfde uitdraait en dat Van Aert er nog aanhangt na de heuvels.
Pogi valt aan zoals gisteren, moet MvdP dan nog reageren of Van Aert het laten oplossen?

Molano past voor GW wegens crash/aanrijding? op training
Die automobilist heeft stront in zijn ogen ofzo :wtf:

Man die komt nog goed weg. Wat doet die autobestuurder ook. Rijbewijs meteen afpakken hé.

In zo'n weer, en Molano komt uit een lichte bocht dan is dit gauw gebeurd.

In zo'n weer, en Molano komt uit een lichte bocht dan is dit gauw gebeurd.

Zo een weer? Het is daar niet eens aan het regen volgens mij?

En ja flauwe bocht allemaal goed en wel, maar als het daar geen zone 30 is (want dan zou Molano te snel rijden denk ik) is die autobestuurder nog altijd enorm in fout, aan het spelen met mensenlevens.

Zo een weer? Het is daar niet eens aan het regen volgens mij?

En ja flauwe bocht allemaal goed en wel, maar als het daar geen zone 30 is (want dan zou Molano te snel rijden denk ik) is die autobestuurder nog altijd enorm in fout, aan het spelen met mensenlevens.

Tuurlijk is de autobestuurde in de fout maar aangezien hij wou oprijden op die parking zal zijn snelheid dus niet overdreven zijn en als hij niet gedronken had heeft hij toch al 2 grote fouten niet gemaakt. Ik rij overal heen met de fiets (heb geen auto) maar rij voor mijn werk elke dag met de auto dus ik ben wel wat gewend.

Verwondingen vallen nog mee precies, kon veel erger zijn als je die beelden ziet.

Terug
Bovenaan