Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Doe eens normaal. :laugh: Ik had het ook graag anders gezien, maar Laporte is geen sukkelaar he.

Triestig...
Zo wil je toch niet winnen , dat uw kopman uw moet slepen over de meet ..
Gelukkig staat op Wikipedia niet hoe je gewonnen hebt.

En in mijn ogen gaar Laporte toch niet veel kunnen terugdoen in de echte monumenten straks als pogi en mvdp echt aanzetten ?

Tcho ja, mooi gebaar toch na die E3 vorig jaar?
Dit zorgt er ook voor dat Laporte op geen enkel moment aan vertrekken gaat denken...

En dan nog... precies of G-W maakt iets uit. Der is hier in discussie afgelopen week meermaals duidelijk gemaakt dat G-W toch niet belangrijk is. Dan moeten we ook consequent zijn en niet doen alsof dit weggeven schandalig is.
Als hij niet of RvV wint of PR is zijn voorjaar toch mislukt volgens de criticasters. Heeft ook al meermaals aangegeven dat hij veel liever een breed palmares heeft dan bepaalde koersen meermaals winnen. Moest hij G-W nog niet gewonnen hebben zou hij dit niet gedaan hebben.

Lol, een aanfluiting. Dat gaat nu ook wat ver. Ze zijn met twee voorop, ze verdelen het gewoon zoals ze zelf willen. Simpel.

Dit gaat ook het jaar niet maken of minder maken voor VA hoor. Of hij de RVV nu wint of niet. Die overwinning tegen die 2 andere toppers was sowieso veel meer waard afgelopen vrijdag.

Ik zou er mij als Laporte zijnde toch eerder slecht bij voelen ofzo... Ik denk niet dat ik graag een cadeau zou krijgen op die manier. Je staat natuurlijk wel mooi op de erelijst en binnen een paar jaar is iedereen dit toch vergeten.

het is ook nooit goed he… altijd schreeuwen dat enkel de monumenten tellen, nu moord en brand schreeuwen als hij een b-koers weggeeft aan een goeie ploegmaat

Voor Van Aert telt in zijn hoofd enkel Roubaix winnen dit jaar
Wow, zijn er misschien meerdere mensen met meerdere meningen?

Dat hij die overwinning weggeeft vind ik bedenkelijk maar bon, zo interessant vind ik dat nu niet. Zonder MVDP/Pogacar/Evenepoel is er precies niets opgewassen tegen de superdominantie van Jumbo.

Alleeja, misschien pakt Jumbo helemaal geen monument en is dit weeral snel vergeten

Tcho ja, mooi gebaar toch na die E3 vorig jaar?
Dit zorgt er ook voor dat Laporte op geen enkel moment aan vertrekken gaat denken...

En dan nog... precies of G-W maakt iets uit. Der is hier in discussie afgelopen week meermaals duidelijk gemaakt dat G-W toch niet belangrijk is. Dan moeten we ook consequent zijn en niet doen alsof dit weggeven schandalig is.
Als hij niet of RvV wint of PR is zijn voorjaar toch mislukt volgens de criticasters. Heeft ook al meermaals aangegeven dat hij veel liever een breed palmares heeft dan bepaalde koersen meermaals winnen. Moest hij G-W nog niet gewonnen hebben zou hij dit niet gedaan hebben.

Voor z'n palmares maakt dat geen fluit uit, dat is zelfs zonder RvV/PR mooi genoeg maar als apotheose van een wedstrijd is dit toch iets wat ik liever niet zie.

Lol, een aanfluiting. Dat gaat nu ook wat ver. Ze zijn met twee voorop, ze verdelen het gewoon zoals ze zelf willen. Simpel.

Dit gaat ook het jaar niet maken of minder maken voor VA hoor. Of hij de RVV nu wint of niet. Die overwinning tegen die 2 andere toppers was sowieso veel meer waard afgelopen vrijdag.

Ik zou er mij als Laporte zijnde toch eerder slecht bij voelen ofzo... Ik denk niet dat ik graag een cadeau zou krijgen op die manier. Je staat natuurlijk wel mooi op de erelijst en binnen een paar jaar is iedereen dit toch vergeten.
Vind ik eigl ook voor Laporte , ja je hebt GW gewonnen , maar hoe ?
Hoezo? Jumbo heeft met Omloop, Kuurne, E3 en G-W Vlaanderen volledig opgerold tot hiertoe.

En het is niet dat dit op ploegorders leek, eerder beslissing van Wout zelf toch?
Eerder een positieve druk op Jumbo , alles op alles voor Wout . WVA verwacht niks anders nu van zen teammaats.

Toch ook wel knap van Frison trouwens, haalt hier opnieuw een mooie ereplaats na De Panne. Had dat niet verwacht.

Is wel slim van Wout, als enkel PR en RvV telt voor hem. Nu heb je Laporte zeker in je zak. Maar de manier waarop vond ik wat té opzichtig om echt mooi te zijn. Dat vervaagt een beetje de glans van de prestatie van Laporte.

Eerder een positieve druk op Jumbo , alles op alles voor Wout . WVA verwacht niks anders nu van zen teteammaats.
Dat denk ik dus ook nu. Klinkt mss wat bijdehand maar af en toe je ploegmakker laten winnen kan geen kwaad. Nu zullen zijn ploegmakkers alles geven voor de kopman, dat kan niet anders.
En G-W wil ik niet laten afzwakken als een kermiskoers. Tis geven en nemen en als dat achteraf loont, dan is dat een mooi gebaar.

Voor z'n palmares maakt dat geen fluit uit, dat is zelfs zonder RvV/PR mooi genoeg maar als apotheose van een wedstrijd is dit toch iets wat ik liever niet zie.
Tja, wie wint maakt daarin weinig uit. Ok, de beste man wint nu niet maar goed.

Persoonlijk vind ik dit dan veel mooier dan Vollering en Kopecky die er voor spurten en dan nadien elk in hun hoekje gaat staan... en dan achteraf de winnaar die dan gaat zeggen "zonde, dit had anders gekund..."

Hopelijk kan Wout nu een perfécte rustweek beleven, deze 2koersen dit weekend zijn toch een perfecte trainingsprikkel geweest denk ik. Supercompensatie kan er mogelijks nog enkele percentjes bijdoen!

Wat een gebash op GW ook zeg. Fantastische koers, goed parcours, geweldige historie, prachtige erelijst. Alsof het hier een verijdelde GP Monseré is zeg.

En E3 in het weekend? Goh, is een sub 200km koers... En er is gewoon geen plaats voor op de kalender, anders graag want is een fijnere koers dan de RVV IMO

Dat denk ik dus ook nu. Klinkt mss wat bijdehand maar af en toe je ploegmakker laten winnen kan geen kwaad. Nu zullen zijn ploegmakkers alles geven voor de kopman, dat kan niet anders.
En G-W wil ik niet laten afzwakken als een kermiskoers. Tis geven en nemen en als dat achteraf loont, dan is dat een mooi gebaar.
Hopelijk loont het dan ook achteraf , uiteindelijk is Gent-Wevelgem 2023 een overwinning die nu niet op Wout zijn palmares komt .

Terug
Bovenaan