Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

QS fans, waarom gebruikt PatLef Schmid niet in de voorjaarsklassiekers? Die moet daar toch echt goed tot zijn recht komen en die is tenminste goed aan het rijden.

Dat is niet altijd hetzelfde , Cort Nielsen zou in principe ook in zijn recht moeten komen in vele eendagskoersen , maar het komt er ook niet volledig uit terwijl bij etappewedstrijden vaak beter gaat

Niet dat dat bij Schmid zo is , maar zou zomaar kunnen.

Is dat dan een kasseien coureur? Is niet omdat je Coppi en Bartali wint dat je ook even in de Vlaamse koersen een rol van betekenis kan spelen.

Ik ben er van overtuigd dat die dat kan ja, die is niet minder voor kasseien gemaakt dan voor het heuvelwerk (wel goed voor Brabantse of Amstel). Ik zeg niet dat het een gegarandeerd succes zou zijn, maar ik zou het wel proberen. Lijkt me echt het type allrounder dat dat aankan. Nu is het te laat natuurlijk.

De tijd dat ge echt specifiek goed over kasseien moest zijn is toch ook voorbij. Goede renners die geen 55 kilo wegens ofzo zijn overal goed, of dat nu op kasseien is of niet.

Dat is niet altijd hetzelfde , Cort Nielsen zou in principe ook in zijn recht moeten komen in vele eendagskoersen , maar het komt er ook niet volledig uit terwijl bij etappewedstrijden vaak beter gaat

Cort heeft moeite met plaatsing en is inderdaad niet super in de super lange wedstrijden, maar dat wilt niets zeggen over Schmid natuurlijk. Ik zie oprecht geen reden om het niet te proberen. Typische coureur die wat Vlaamse koersen met Brabantse en Amstel kan combineren imo, voor Waalse en LBL is die te weinig klimmer imo.

Cort heeft moeite met plaatsing en is inderdaad niet super in de super lange wedstrijden, maar dat wilt niets zeggen over Schmid natuurlijk. Ik zie oprecht geen reden om het niet te proberen. Typische coureur die wat Vlaamse koersen met Brabantse en Amstel kan combineren imo, voor Waalse en LBL is die te weinig klimmer imo.

Ik ben er van overtuigd dat die dat kan ja, die is niet minder voor kasseien gemaakt dan voor het heuvelwerk (wel goed voor Brabantse of Amstel). Ik zeg niet dat het een gegarandeerd succes zou zijn, maar ik zou het wel proberen. Lijkt me echt het type allrounder dat dat aankan. Nu is het te laat natuurlijk.

De tijd dat ge echt specifiek goed over kasseien moest zijn is toch ook voorbij. Goede renners die geen 55 kilo wegens ofzo zijn overal goed, of dat nu op kasseien is of niet.

Planning wordt natuurlijk ook al een tijdje geleden opgemaakt. Schmid zit nu een beetje in een bepaalde groep reed met de jongens van CoppiBartali ook al Down Under en de meesten staan er straks op voor Baskenland. Je hebt ook renners nodig voor die wedstrijden natuurlijk. Omdan na het openingsweekend (of wanneer stel je voor dat ze hem deze kant opsturen?) zo iemands zijn planning te gaan omgooien is ook niet ideaal. Is een goeie talent volle renner maar ik zie niet meteen in waarom hij een meerwaarde zou zijn in het Vlaamse werk en niet gewoon mee zou verdrinken met Lampaert en Asgreen.

Planning wordt natuurlijk ook al een tijdje geleden opgemaakt. Schmid zit nu een beetje in een bepaalde groep reed met de jongens van CoppiBartali ook al Down Under en de meesten staan er straks op voor Baskenland. Je hebt ook renners nodig voor die wedstrijden natuurlijk. Omdan na het openingsweekend (of wanneer stel je voor dat ze hem deze kant opsturen?) zo iemands zijn planning te gaan omgooien is ook niet ideaal. Is een goeie talent volle renner maar ik zie niet meteen in waarom hij een meerwaarde zou zijn in het Vlaamse werk en niet gewoon mee zou verdrinken met Lampaert en Asgreen.

Ik dacht eigenlijk voor het seizoen dat ze hem gingen laten proeven van wat Vlaamse wedstrijden. Ik denk oprecht dat die beter zou doen dan wat QS nu laat zien. Ma bon, maakt allemaal niet uit hé, we zullen minstens tot volgend jaar moeten wachten om te zien of hij dat kan of niet.

Ik dacht eigenlijk voor het seizoen dat ze hem gingen laten proeven van wat Vlaamse wedstrijden. Ik denk oprecht dat die beter zou doen dan wat QS nu laat zien. Ma bon, maakt allemaal niet uit hé, we zullen minstens tot volgend jaar moeten wachten om te zien of hij dat kan of niet.

Concurrentie leek op papier natuurlijk sterk voor dit soort wedstrijden. Asgreen, Alaphilippe, Ballerini, Senechal en Lampaert heb je al 5 shaduwkopmannen. Declerq kan ook niet ontbreken en neem voor wedstrijden zoals vandaag, Brugge de Panne en KBK ook nog een sprinter (Merlier of Jakobsen) mee met een leadout (Van Lergberge of Morkov of Pedersen) en dan zit je meteen aan 7. Devenyns mistaat ook niet in een vlaamse ploeg.

Op papier best een goeie ploeg. Het is gewoon dat het op de kasseien er niet echt uit komt. Je kan moeilijk zeggen dat het aan het materiaal ligt of de omkadering of zo. Want Eveneploeg en company doen het wel voortreffelijk. Merlier lijkt nog beter te zijn geworden dan bij Alpecin en Smidt en Cavanga wonnen in Coppi en Bartali.

Ik zie net dat mvdp niet op de startlijst staat voor Waregem te rijden? Traditioneel is dat toch altijd zijn laatste voorbereidingskoers geweest voor rvv, en meestal succesvol. Benieuwd of de andere/nieuwe aanpak gaat lonen…

Laatst bewerkt:
Ik zie net dat mvdp niet op de startlijst staat voor Waregem te rijden? Traditioneel is dat toch altijd zijn laatste voorbereidingskoers geweest voor rvv. Benieuwd of de andere/nieuwe aanpak gaat lonen…
Dacht ook hetzelfde dat ie ging starten daar. Keek al uit naar een duel Pogi VS VDP daar maar uiteindelijk na de E3 toe te voegen, verdween DDV ook van het programma bij Pogi.. Tzal dus voor Tiesj of Dylan zijn dan woensdag 😋

Wat een gebakkelei over het opgeven van overwinning van WvA vandaag, Gent - Wevelgem, of je hier nu 2 of 3x wint zal toch nooit iemand weten, het gaat toch enkel om de RVV en Parijs Roubaix in deze periode? (qua koersen in omstreken hier)

Museeuw

'Ik gaf ooit een overwinning cadeau, maar ik heb daar nu spijt van'
Wat later ..
"Of ik de overwinning cadeau had gedaan zoals VA nu gedaan heeft? Ik had dit echt nooit gedaan.' :biglaugh:

Hij spreekt zichzelf wel (deels) tegen.

Philipsen werd op 18km van de streep ofzo gelost uit die achtervolgende groep en heeft zelfs niet uitgereden? Compleet kapot gegaan dan?

Wat een gebakkelei over het opgeven van overwinning van WvA vandaag, Gent - Wevelgem, of je hier nu 2 of 3x wint zal toch nooit iemand weten, het gaat toch enkel om de RVV en Parijs Roubaix in deze periode? (qua koersen in omstreken hier)
Allez kom op.
Dat je zegt dat G-W een minder belangrijke koers is dan RVV dan kan ik u volgen.
Maar het blijft wel een WT-koers van het tweede hoogste niveau. Evenveel punten als de Amstel. Voorheen zelfs evenveel punten als de ronde.

Wel een beetje serieus blijven eh.

Philipsen werd op 18km van de streep ofzo gelost uit die achtervolgende groep en heeft zelfs niet uitgereden? Compleet kapot gegaan dan?
Ja, ik verschoot er ook van toen ik 0 punten zag staan in mijn sporza wielermanager :tongue:

Vreemd idd... Gelost worden was (naast fysiek uitgeput) mogelijk ook mentaal een enorme ontgoocheling, en er dan maar ineens de brui aan gegeven?

Ja, ik verschoot er ook van toen ik 0 punten zag staan in mijn sporza wielermanager :tongue:

Vreemd idd... Gelost worden was (naast fysiek uitgeput) mogelijk ook mentaal een enorme ontgoocheling, en er dan maar ineens de brui aan gegeven?

Nu je het zegt de wielermanager, Wout doet hier aan competitie vervalsing met z’n cadeautje aan Laporte! In het zak gezet door mijne kopman. :lol:

Klasse wat Wout gedaan heeft vandaag. Ik kan niet begrijpen dat iemand hier iets op tegen heeft, buiten gokkers misschien lol. Laporte zal wel al verschillende keren zijn race volledig in het teken van Wout gezet hebben. En hij zal dit ook nog vaak doen ook. Ik zeg niet dat hij 1 van die wedstrijden had kunnen winnen, maar hij rijdt zich toch het licht uit om Wout op een zo goed mogelijke positie en zo fris mogelijk naar de finish te brengen. Dat Wout hem bedankt met een overwinning in G-W is een groot gebaar.
Of ik tevreden zou zijn met zo een overwinning is wel een ander paar mouwen, maar Laporte is dat blijkbaar wel dus ik zie geen probleem. Wat Wout vandaag gedaan heeft maakt van hem niet alleen een groot coureur maar ook een groot mens. En dat komt van iemand die het eigenlijk net dat tikkeltje meer heeft voor Matthieu en Pogi dan voor Wout.

Het is nooit goed voor de meeste, zeker niet als het over Van Aert gaat blijkbaar. Als volgende week VDP en Pogacar in elkaar haken en vallen en Van Aert wint dan ga je hier lezen dat Van Aert gelukt heeft gehad dat zijn enige concurrentie weggevallen is of dat VA 1s achter een moto heeft kunnen slipstreamen.

Op Sporza vindt maar 31% dat VA had moeten winnen vandaag.

Het is nooit goed voor de meeste, zeker niet als het over Van Aert gaat blijkbaar. Als volgende week VDP en Pogacar in elkaar haken en vallen en Van Aert wint dan ga je hier lezen dat Van Aert gelukt heeft gehad dat zijn enige concurrentie weggevallen is of dat VA 1s achter een moto heeft kunnen slipstreamen.

Op Sporza vindt maar 31% dat VA had moeten winnen vandaag.
Die poll op Sporza gaat daar toch helemaal niet over :unsure: Die gaat over of Van Aert het aan zijn ploegmaat moest/mocht gunnen of niet..

Ik bedenk me net iets, waar hangt Van Avermaet uit? Zit net op PCS zijn uitslagen door te nemen, heeft die wat voor of het jaar te veel?

edit: ah ziek geweest dus.

Ik bedenk me net iets, waar hangt Van Avermaet uit? Zit net op PCS zijn uitslagen door te nemen, heeft die wat voor of het jaar te veel?

edit: ah ziek geweest dus.

Vorig jaar was ook al het jaar teveel :unsure:

Ziek geweest idd. Gisteren wel mee in de lange vlucht.

Over and out voor de generatie GVA, Sagan, Stybar, ... Al eventjes eigenlijk.

Terug
Bovenaan