Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Wout kan in ieder geval op zijn ploeg rekenen zondag: Benoot, Laporte, Nathan, ... allemaal dik in orde. Enkel Van Baarle nog een vraagteken?

Misschien moet hij vooral schrik hebben dat er geen ploegmaat mee gaat lopen zondag ;)

Wout kan in ieder geval op zijn ploeg rekenen zondag: Benoot, Laporte, Nathan, ... allemaal dik in orde. Enkel Van Baarle nog een vraagteken?

Misschien moet hij vooral schrik hebben dat er geen ploegmaat mee gaat lopen zondag ;)
We vermelden altijd de "grote" 3 maar genoeg anderen die kunnen winnen als ze een goede dag hebben en de kaarten juist vallen :)

giphy.gif

Ze zullen op tijd moeten vertrekken want als ze wachten tot 80km van de meet gaan ze niks kunnen betekenen.
Als ze vooruit geraken en VA moet in het wiel van vdP en Pogi geen meter kop rijden is dat een goeie zaak. Voor de rest verwacht ik weinig meerwaarde.

Klopt. Boonen-Devoldergewijs.

Ze zullen op tijd moeten vertrekken want als ze wachten tot 80km van de meet gaan ze niks kunnen betekenen.
Als ze vooruit geraken en VA moet in het wiel van vdP en Pogi geen meter kop rijden is dat een goeie zaak. Voor de rest verwacht ik weinig meerwaarde.

Voila. Met het huidige loodzware parcour en de manier waarop de toppers rijden heb je niet zo heel veel aan een ploeg. Ploeg moet vooral zorgen dat je goed vooraan kan zitten. Op de 2e beklimming van de Kwaremont zal Pogacar wel de gas opendraaien en dan is het toch ieder voor zich.

Klopt. Boonen-Devoldergewijs.

Devolder was toen ook gewoon een van de sterkste renners in koers. In 2008 waarschijnlijk zelfs gewoon de sterkste. In 2009 moesten Boonen en Pozzato niet onderdoen. Ik schat de verhouding nu wel anders in. Laporte is goed maar ik zie toch nog altijd een duidelijk verschil tussen Laporte en de G3.

Benoot schat ik momenteel toch het hoogste in na Van Aert. Hij zou in de finale toch het meeste moeten kunnen betekenen. Ik had hem graag eens zonder pech de E3 zien rijden.

Moet toch zowat de koers zijn dit jaar waar ik mij het meest vragen stel bij sommige tactische keuzes, of hoe al die ploegen precies nog niet door hebben dat ze vooral geen Jumbo mogen laten rijden. Laporte was wederom zeer sterk, maar dat daar niemand minstens meteen op zijn wiel zit, kan ik echt niet begrijpen.

En dan die ploegen in het peloton die allemaal naar Lotto zitten kijken voor die achtervolging terwijl je weet dat die het alleen niet zullen redden. Ze hadden die kopgroep gerust kunnen pakken als ze met een 5tal teams hadden samen gewerkt.

Alpecin komt er ook een beetje met een kater uit als je ziet dat Philipsen de spurt van het peloton wint. Dat Hermans bij momenten zat mee te rijden in die kopgroep begreep ik echt niet.

Terug
Bovenaan