Moet toch zowat de koers zijn dit jaar waar ik mij het meest vragen stel bij sommige tactische keuzes, of hoe al die ploegen precies nog niet door hebben dat ze vooral geen Jumbo mogen laten rijden. Laporte was wederom zeer sterk, maar dat daar niemand minstens meteen op zijn wiel zit, kan ik echt niet begrijpen.
En dan die ploegen in het peloton die allemaal naar Lotto zitten kijken voor die achtervolging terwijl je weet dat die het alleen niet zullen redden. Ze hadden die kopgroep gerust kunnen pakken als ze met een 5tal teams hadden samen gewerkt.
Alpecin komt er ook een beetje met een kater uit als je ziet dat Philipsen de spurt van het peloton wint. Dat Hermans bij momenten zat mee te rijden in die kopgroep begreep ik echt niet.
Tis wat ze jaren gedaan hebben tegen de hegemonie van QS... kijken naar elkaar.
Echt beschamend vandaag, bijna allemaal. EF, FDJ, Jumbo en Lotto (en misschien Ineos) zijn de enige ploegen die zich niks hoeven verwijten maar de rest mag imo eens goed nadenken:
* Trek: bende clowns met hun 2 stop en go´s. En als het om de knikkers gaat zijn ze niet mee. Tot daaraan toe nog, je moet kunnen, maar als ze een mannetje bij Lotto zetten rijden ze er naartoe imo. Nu beginnen ze te rijden als de mannen van Lotto op zijn en geraken ze er alleen niet meer bij.
* UAE: 2x chase patat. Laat Trentin dan meedraaien zodat Wellens een kleinere kloof moet dichten na zijn mislukt poging op de Hotond... begonnen ook te laat mee te rijden.
* Quick-Step: alweer niet goed. In een koers waar de grote 3 afwezig zijn mag je toch iemand verwachten in die groep van 8 imo... als Honoré meekan... just sayin. Ik vraag mij ook af waarom Lampaert hier bv niet mee reed? Niet dat die hier potten had gebroken maar dat gaat in RvV zéker niet doen... dat zij niet meereden snap ik zonder Merlier maar op een bepaald moment in de diepe finale reed Ballerini dan toch op kop?

* Alpecin: gaat ook niet echt vrijuit imo. Hermans heeft veel zitten slepen vooraan, das zijn recht met Philipsen achterop maar wees dan consequent en rijdt mee. Philipsen had daar nog een maat zitten en hoe groot is de kans dat Hermans het af maakt in die groep nadat op de Trieux bleek dat hij zeker niet de beste man in koers was? Dit is weer het Madouas verhaal uit de Strade... puur theoretisch tactisch perfect maar in praktijk spurt je uiteindelijk voor plaats 2/4. Daar sta je dan met je theoretische perfectie.
Net eens het parcours wat beter bekeken voor zondag.
Ik denk en hoop al veel aanvallen rond de 200km. Berg ten Houte en kanarieberg zal het (laatste) moment zijn om te anticiperen voor de mannen op de 2de lijn. Dan heb je +-18km zonder beklimming tot het 3 Luik Kwaremont/pater/Koppenberg.
Das véél te laat. vdP heeft in de E3 bewust op 80km de wedstrijd gedynamiteerd. Dat gaan hij en Pogacar gewoon opnieuw doen, anders komt de sterkte van een blok als Jumbo in play en je wil hen niet de kans geven van die sterkte te benutten.