Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Wielertoeristen??? Ge (HLN) bedoelt deelneemsters aan de Ronde Voor Vrouwen der zondag... :scream:

Fsh94wQX0AYT-TG
Wie kent er nu ook Marta Lach…

Als ik nu naar buiten kijk vind ik het toch stiekem jammer dat de Ronde pas morgen wordt gereden, in veel beter weer. Ik weet wel dat RVV dat rotweer niet nodig heeft om er een spectaculaire race van te maken maar het geeft toch altijd een extra cachet aan de wedstrijd en de zenuwachtigheid binnen het peloton maakt het nog leuker om van bij de start te volgen.

En diep in de finale ligt de boel zodanig uiteen dat er sowieso een volgwagen mét reservefiets(en) direct achter de kopman hangt.

Vraag is natuurlijk of Laporte in de finale zijn fiets gaat afgeven.
Lijkt me niet dat hij dit gaat doen.

En dan nog, op een pedaal rijden die u niet ligt puur omdat je dan in een uitzonderlijk geval u fiets zou kunnen afgeven?
Nee dan ben je niet goed bezig lijkt me :P

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er vanuit de media indertijd ook zo een druk werd gelegd op Boonen of Museeuw.

Is het vanuit de media? Uiteindelijk denk ik dat ze de druk er zelf voor een groot stuk gelegd hebben, niet?

Die man ziet zichzelf als de verpersoonlijking van de liefde voor de koers.
Patje is natuurlijk een keihare zakenmens. Sinds hij -hoelang is het alweer geleden? 20 jaar of zo?- pancreaskanker overleeft heeft, kan hem de kritiek niet zoveel meer schelen. Hij leeft al die jaren reeds op krediet he. ;)

Ik stoor mij een beetje aan quasi alle voorbeschouwingen waarin wordt gesteld dat Pogacar alleen zou moeten aankomen om te winnen. Alsof ze doen of hij een strijkplank is in de sprint. :laugh: Zijn die mensen de Ronde van 2021 al vergeten of zo? Daarin dacht ook quasi niemand dat Asgreen de sprint zou winnen van VDP. Natuurlijk heeft die intrinsiek een mindere sprintsnelheid dan VDP en WVA, maar na zo'n slopende wedstrijd gaat het toch vooral om wie nog het meeste energie in de tank heeft zitten.

Nope, blijkbaar had de VRT geen nieuwe docu meer besteld.
Ze moeten natuurlijk ergens besparen om Niels Destadsbader te kunnen betalen. :sop:

Serieus? Dat was toch elk jaar wel een success dacht ik. We hadden het er al over in de docu thread dat er precies geen is dit jaar maar ik leefde nog altijd op goede hoop dat het nog zou komen. Door die docu over Lefevere en de grote kijk naar mij Karl show was er genoeg wieler extras deze week dus ik hoopte nog dat ze het volgende week of zo zouden uitzenden of morgenavond of zo maar gecanceld dus :wallbash:

Budget is gebruikt geweest voor VLV te maken dit jaar… echt jammer wel… ik hoop dat flcs zelf met iets komt, in de huidige hausse van wielerdocus op streamingdiensten moet je dat toch verkocht krijgen zo een docu

Patje is natuurlijk een keihare zakenmens. Sinds hij -hoelang is het alweer geleden? 20 jaar of zo?- pancreaskanker overleeft heeft, kan hem de kritiek niet zoveel meer schelen. Hij leeft al die jaren reeds op krediet he. ;)
Ik denk dat die opmerking eigenlijk over Karl ging... :unsure:

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er vanuit de media indertijd ook zo een druk werd gelegd op Boonen of Museeuw.
Boonen en Museeuw hadden natuurlijk al de ronde gewonnen als ze de leeftijd hadden van WVA nu en niet vergeten dat er toen geen sprake was van Social media en dergelijke. En de druk op Boonen was indertijd echt wel gigantisch groot door de klassieke media (hij moest en zou alleen recordhouder worden in RVV en PR) en dan had ie al op zijn 25ste zowel RVV als PR gewonnen. Dus in niets te vergelijken met WVA die al een fantastisch palmares heeft maar die Vlaamse monumenten mist

Terug
Bovenaan