Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er vanuit de media indertijd ook zo een druk werd gelegd op Boonen of Museeuw.
Dat was voor sociale media. Dus dat was anders.
Maar de druk op zijn schouders was I-MME-NS. Het is niet voor niks dat hij uit de bocht is gegaan.

Maar nee de gekheid is zeker niet groter nu.

Nu het zover is, welk droomscenario zien jullie voor ogen?

Nadat de vlucht van de dag gevestigd is en de eerste keer Oude Kwaremont eraan komt, een aanval van oude vossen Kristoff - GVA - Vanmarcke - Stybar, die wegrijden.
De Grote Drie kennen hun deel van materiaalpech en kunnen niet meteen hun aanval inzetten op de tweede keer Oude Kwaremont of Kanarieberg, waardoor de Oude Vier naar de vroege vluchters rijden en ze later achterlaten.
Pogacar wil een extra uitdaging en last een plaspauze in op de Hotond en VDP / VA rijden op de laatste Kwaremont volle gas.
Tadej rolt quasi iedereen op die heuvel op en moet maar enkele seconden dichtrijden op de Grote Twee.
Alles wordt beslist op de Paterberg, waar de Grote Drie, de Oude Vier in het zicht krijgen en er nadien slag om slinger wordt gedemarreerd, zoals Gent-Wevelgem 2015.

Bij de 1km-boog, zien we enkele Belgische ex-winnaars van de Ronde een Duvel drinken en dat is het sein voor GVA om weg te rijden.
Vanmarcke achtervolgt met de anderen in zijn wiel, maar Sep rijdt zo hard, dat de rest moet lossen op driehonderd meter van de streep en rijdt simpel voorbij Greg met een half wiel voorsprong.
Vanmarcke beslist om net voor zijn P-R te stoppen met koersen en komt mee in het lijstje Kevin Pauwels - Cancellara - Godefroot, die hun laatste koers wonnen.

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er vanuit de media indertijd ook zo een druk werd gelegd op Boonen of Museeuw.
Toont maar hoe snel mensen vergeten… de “Boonen-mania” in de vlaamse pers, dat was ongezien. Veeel groter dan wat nu met Wout of Remco gebeurd. De kritiek op Boonen was gigantisch iedere keer dat die een klassieker of Tour niet won.
Boonen oversteeg ook ruim de Sportmedia, dat was van een niveau zoals Clouseau in hun topjaren.
De media druk op Boonen was echt in niets te vergelijken met nu. Bij Wout zijn ze nog braaf (mogelijks ook omdat ze het kunnen spreiden over hem en Remco)
In de tijd van Boonen was het voor de rest heeeel mager in het Vlaamse wielrennen.

Museeuw was echt een andere tijd. Toen kwamen de journalisten nog iedere woensdagnamiddag na de trainingsrit op de koffie en een stuk taart eten bij de renners thuis

Eigenlijk een aanfluiting dat Vlaanderens mooistz nooit een waaierkoers is.
Misschien als ze het parcours omdraaien, met de heuvels in het begin en finishen aan de kust, maar dan kunnen we het evengoed Classic Brugge-De Panne Super noemen.
Kan iemand Adil El Arbi en Billal Fallah bellen want ik zou het scenario van @SnakeGodRovinin graag verfilmd zien in ware Hollywood stijl.
Liever de suspens met de hand van een Van Looy, dan de aangerichte ravage van Matteo Simoni als Sep Vanmarcke :unsure:.

Jaren in Brugge gewoond toen de Ronde in Antwerpen vertrok, vorig jaar verhuisd en nu starten ze weer in Brugge :frown:

Leuke beelden altijd :love:

Als ik van Jumbo en UAE ben zorg ik ervoor dat die vroege vlucht toch nog even niet weg rijdt nu...

Ja, Matje... dat is al een pijnlijk begin.

Des te groter de heroïek natuurlijk, als hij het toch nog afmaakt :tongue:

Ja, Matje... dat is al een pijnlijk begin.

Des te groter de heroïek natuurlijk, als hij het toch nog afmaakt :tongue:
Bwa, ze gaan geen 235km koersen hoor en vdP rijdt hier niet met zijn neus in de wind.

Maar soepeerd hier toch zijn ploeg op... het valt ook wel een klein beetje stil nu soms en Alpecin zit ook te storen vooraan.

Van der Poel verspilt hier niets energie hé. Peloton gaat ook niet blijven doorvlammen dus die gaan heus wel terugkeren.

Wel gewoon dom want zo offer je wel al wat teammaten op.

Terug
Bovenaan