Vlaamse stand-up comedy

Mjah, als je daar tickets voor koopt heb je het zelf wel wat gezocht natuurlijk. Hetzelfde met mensen die tickets kopen voor Romantiek van Jens Dendoncker en dan verbaasd zijn dat het geen standup is.

Er is een reden waarom ze in Nederland compleet klaar zijn met die Gover.

Gisteren Mohsin Abbas gezien met zijn eerste avokdvullende show. Het is te zeggen...70 minuten die grotendeels gerecycleerd zijn uit jokes die hij al jaren brengt in try outs en supports.

Maar he...de jokes rond het spelen met steretypes werken nog en hij blijft wel goed in crowd work. Zelfs wanneer bijna zijn hele eerste rij uit de bejaarde habituees van het CC bestaat, weet hij nog genoeg spontane interacties los te krijgen.

Geen idee of die show gaat pakken in de Lotto wel, maar het is hem gegund.

Mjah, als je daar tickets voor koopt heb je het zelf wel wat gezocht natuurlijk. Hetzelfde met mensen die tickets kopen voor Romantiek van Jens Dendoncker en dan verbaasd zijn dat het geen standup is.

Er is een reden waarom ze in Nederland compleet klaar zijn met die Gover.
Hier zal dat op deze manier ook nooit langer duren dan een paar maanden natuurlijk.

Hier zal dat op deze manier ook nooit langer duren dan een paar maanden natuurlijk.

100%. Maar als ik zijn speellijst bekijk, gaat ie in tussentijd nog wel mooi langs de kassa passeren. :p

Nogmaals, dit had je moeten zien aankomen. De revelatie van de Slimste Mens maar op hetzelfde moment werd ook wel honderduit geschreven over zijn brokkenparcours in Nederland. Die man is zelfdestructief tot en met en dat blijft wellicht zo.

Hij zei het zelf in de Slimste mens, dat mensen weglopen uit de zaal, tijdens zijn voorstelling. En dan nog geven mensen daar €40 aan 😂

Inderdaad. 3 Sportpaleizen vullen en dan in zijn andere hobby Graspop vullen
Doe het maar

Hij heeft er ooit eens 5 uitverkocht zeker voor één bepaalde voorstelling?
In dat opzicht zullen ze altijd hopen (niet per sé verwachten) om dat te kunnen herhalen, zeker?

Hij heeft er ooit eens 5 uitverkocht zeker voor één bepaalde voorstelling?
In dat opzicht zullen ze altijd hopen (niet per sé verwachten) om dat te kunnen herhalen, zeker?
Zijn best off ja. Maar het landschap is gewoon veranderd, toen was hij de enige die dat soort ding doen durfde en daarom is hij ook terecht wel een pionier. En hij stond toen ook wel boven iedereen. Vandaag is de stap naar een arena kleiner en het comedylandschap groter.

Had ik geweten dat de show donderdag eigenlijk een try out was had ik ook wel voor het sportpaleis gekocht, die move was qua timing nogal lomp

Ik ben vandaag naar Gover in Bilzen geweest en dat was toch wel een vermakelijke show. Hij zal het wat aangepast hebben, of mensen hun verwachtingen zijn bijgepast. Is wel geen pure comedy, een beetje tussen comedy en kleinkunst in. Sommige passages pakten mij wel. Hij heeft heel interessante dingen te zeggen over de drang om gevalideerd en gezien te worden. En een goed gelachen uiteraard. Zou het enorm interessant vinden om te weten wat zijn schrijfproces en structuur is. Hij heeft duidelijk gescripte dingen, maar dat leek allemaal willekeurig in volgorde.

Vorige week Hans Cools' tweede show gezien en de twee uur zijn voorbijgevlogen. Volledig in lijn met zijn eerste show (helaas recent van VRT Max verdwenen): observatiehumor uit zijn eigen leven en omgeving gegrepen, op een beheerste manier gebracht. Goede interactie met het publiek (althans met de eerste rijen) ook. Op het einde stelde hij nog z'n dichtbundel voor die hij na de voorstelling is beginnen te verkopen en signeren.

Ik ben vandaag naar Gover in Bilzen geweest en dat was toch wel een vermakelijke show. Hij zal het wat aangepast hebben, of mensen hun verwachtingen zijn bijgepast. Is wel geen pure comedy, een beetje tussen comedy en kleinkunst in. Sommige passages pakten mij wel. Hij heeft heel interessante dingen te zeggen over de drang om gevalideerd en gezien te worden. En een goed gelachen uiteraard. Zou het enorm interessant vinden om te weten wat zijn schrijfproces en structuur is. Hij heeft duidelijk gescripte dingen, maar dat leek allemaal willekeurig in volgorde.
Wij hebben tickets voor Antwerpen binnen een maandje. Ben toch ook wel benieuwd eigenlijk. (Ook nog tickets voor Mechelen, want dat werd vroeger aangekondigd dan Antwerpen, maar die ga ik nog op Ticketswap zwieren denk ik. Of misschien nog even in reserve houden voor als we niet in Antwerpen zouden geraken.)

Vorige week Hans Cools' tweede show gezien en de twee uur zijn voorbijgevlogen. Volledig in lijn met zijn eerste show (helaas recent van VRT Max verdwenen): observatiehumor uit zijn eigen leven en omgeving gegrepen, op een beheerste manier gebracht. Goede interactie met het publiek (althans met de eerste rijen) ook. Op het einde stelde hij nog z'n dichtbundel voor die hij na de voorstelling is beginnen te verkopen en signeren.
Het lijkt wel of iedere comedian tegenwoordig merchandise wil verkopen. Jasper Posson met z'n wafeldozen, Jeron Dewulf met z'n erotische kortverhalen, Mohsin met z'n t-shirts, Arnout vanden Bossche met z'n DVD's (ja, die verkoopt dat nog :tongue: ).

Wim Helsen gezien in Brugge. Fantastisch!
Ondertussen de 4e show dat ik live gezien heb van hem. Elke show is gewoon meer van het zelfde maar ik word dat niet moe omdat ik hou van zijn vertelstijl en omdat er tussen elke show telkens genoeg tijd zit.

Terug
Bovenaan