Vlaamse stand-up comedy

Het lijkt wel of iedere comedian tegenwoordig merchandise wil verkopen. Jasper Posson met z'n wafeldozen, Jeron Dewulf met z'n erotische kortverhalen, Mohsin met z'n t-shirts, Arnout vanden Bossche met z'n DVD's (ja, die verkoopt dat nog :tongue: ).
Han Solo met zijnen Picon.

Goed ja, ze hebben gelijk he.
Zelfs een D artist als Larissa heeft als ze ergens een voorprogramma doet een hele merch stand mee. Valt veel mee te verdienen,

Vorige week Hans Cools' tweede show gezien en de twee uur zijn voorbijgevlogen. Volledig in lijn met zijn eerste show (helaas recent van VRT Max verdwenen): observatiehumor uit zijn eigen leven en omgeving gegrepen, op een beheerste manier gebracht. Goede interactie met het publiek (althans met de eerste rijen) ook. Op het einde stelde hij nog z'n dichtbundel voor die hij na de voorstelling is beginnen te verkopen en signeren.

Fijn om te horen. Vond zijn show ook goed op vrtmax, maar had wel echt die ondertiteling nodig amai. Live zal het dus niet snel gebeuren helaas.

Een weetje, gratis en voor niets voor de BG-ers;

Artiesten kopen allemaal zélf hun cd's en dvd's op, en verkopen die dan op hun optredens nog eens. Dit om in de lijsten hoger te komen.

Bron; een C-artiest die nog wekelijks 5 rusthuizen platspeelt 🫡

Wim Helsen gezien in Brugge. Fantastisch!
Ondertussen de 4e show dat ik live gezien heb van hem. Elke show is gewoon meer van het zelfde maar ik word dat niet moe omdat ik hou van zijn vertelstijl en omdat er tussen elke show telkens genoeg tijd zit.
Wim ook gezien in Genk, ik vond het één van z'n (zo niet aller-) beste shows. Nog steeds dezelfde, heerlijke, absurde vibe, maar dit keer met nog een emotioneel laagje over zichzelf terugvinden na een depressie en z'n broer die zelfmoord pleegde. Ik heb zowaar een paar keer een kropje in m'n keel gehad! Opperheld echt.

Show van Jade Mintjes op tv gezien, leuke meid maar echt luidop lachen zat er niet in. In ideale wereld is die wel geniaal!

Zo'n type met een magnetisch uiterlijk dat aan het terrastafeltje een parole doet en heel het gezelschap lacht omdat iedereen lacht maar eigenlijk is die niet zo bijster uniek. Zelfspot met haar eigen seutigheid, de grap is er nu wel af.

Zo'n type met een magnetisch uiterlijk dat aan het terrastafeltje een parole doet en heel het gezelschap lacht omdat iedereen lacht maar eigenlijk is die niet zo bijster uniek. Zelfspot met haar eigen seutigheid, de grap is er nu wel af.
Dat blijft toch de clue van standup comedy, als ik de hele show van Philippe Geubels vertel op een podium zal er niemand lachen. Ge moet er ne kop voor hebben niwaar :D

Iemand al de nieuwe show van Michael Van Peel gezien? Werkt met een thema waar hij wel iets leuks mee kan doen, me dunkt.
Gisteren gaan kijken in Vilvoorde en vond het zéér zéér goed, van begin tot einde zat er een zeer goed tempo in, was heel grappig, en zeer veel herkenbare verhalen/situaties voor 40-ers/50-ers. (weinig politieke topics voor zijn doen)

Toch een paar niveaus hoger dan bijvoorbeeld Jade Mintjens haar recente show.

Vandaag ook de nieuwe show van Michael Van Peel gezien. Het stuk over zijn midlife crisis vond ik maar eerder matig, maar zijn tirade over de digitalisering was wel raak.

Het comedyseizoen zit er voor deze jongen op (3 line-ups nog buiten beschouwing gelaten). Veel goede volavondshows gezien. Dit is alvast mijn top 5 van dit seizoen.

1. Piv Huvluv - DJ Loebas
2. Hans Cools - Zolang de voorraad strekt
3. Steven Mahieu - Stabieler
4. Jasper Posson - Eeuwige jeugd
5. Pieter Verelst - Altijd aan

Gisteren Jeroen Leenders in Gent gezien.
Fantastisch hoe hij zwaardere thema's zo grappig kan brengen. Ik vond het echt goed, de tijd is voorbij gevlogen.

Wim Helsen :love:

Begint hij in het midden van zijn show opeens tegen de (zij)coulissen, waar dus geen publiek zit, te spreken, om zich na enkele zinnen terug naar de zaal te draaien met de gevleugelde woorden: "Ah, jullie zijn daar gaan zitten."
😂

Terug
Bovenaan