Patj
Well-known member
Texas bij de VS, Italiaanse en Duitse eenmaking. Binnenkort N-Ierland bij Ierland? Roemenië en Moldavië zijn ook kandidaat.Oost-Duitsland/West-Duitsland, maar dat was duidelijk een héél specifiek geval.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Texas bij de VS, Italiaanse en Duitse eenmaking. Binnenkort N-Ierland bij Ierland? Roemenië en Moldavië zijn ook kandidaat.Oost-Duitsland/West-Duitsland, maar dat was duidelijk een héél specifiek geval.
Kosovo bij Albanië. Is nog het beste voorbeeld denk ik.Texas bij de VS, Italiaanse en Duitse eenmaking. Binnenkort N-Ierland bij Ierland? Roemenië en Moldavië zijn ook kandidaat.
Maar er zitten geen Nederlanders & Vlamingen te debatteren over hoe dit verder moet. Enkel een groepje Nederlanders die Vlaanderen erbij wilt. In Vlaanderen is hier geen debat over hoor. En dat weet je goed genoeg, want je zit bewust selectieve dingen te posten en zaken weg te laten om toch jouw mening door te drukken. En als je erop gewezen wordt, negeer je het. Dus eigenlijk is het hiet ook geen debat maar een monoloog van een arrogante Nederlander.Het artikel hierover is best prima inderdaad. Conclusie die ik vooral trek is dat een kleine groep Franstalige edelen het koninkrijk uit elkaar getrokken heeft. Jammer, dat was niet nodig geweest. Daarom zitten er in 2023 nog steeds Nederlanders en Vlamingen te debatteren hoe dit nu allemaal verder moet.
Kosovo is voor zover ik weet niet samen met Albanië.Kosovo bij Albanië. Is nog het beste voorbeeld denk ik.
? In welke zin is dat een goed, laat staan het beste voorbeeld? Ken je iets van de recente geschiedenis daaromtrent?Kosovo bij Albanië. Is nog het beste voorbeeld denk ik.
Dan krijg ik helemaal het ganse forum over me heen. Maar desondanks een aardig voorbeeld van een taalgroep die zich bij een groter land voegt.Dit is gewoon flauwekul. Als je goed had gelezen zijn er hier toch zeker 7 gebruikers (allemaal Vlamingen) die best warmlopen voor dit idee. @brandon @Avondland @TNTim @Patj @StruikGewas @Sneeuwstorm @TRUMPMaar er zitten geen Nederlanders & Vlamingen te debatteren over hoe dit verder moet. Enkel een groepje Nederlanders die Vlaanderen erbij wilt. In Vlaanderen is hier geen debat over hoor. En dat weet je goed genoeg, want je zit bewust selectieve dingen te posten en zaken weg te laten om toch jouw mening door te drukken. En als je erop gewezen wordt, negeer je het. Dus eigenlijk is het hiet ook geen debat maar een monoloog van een arrogante Nederlander.
Ik noem jou als persoon arrogant en Nederlander, die staan los van elkaar. Niet elke Nederlander is arrogant, jij bent gewoon beide.Dit framen als 'arrogante Nederlander' die hier komt stoken is echt niet netjes van je. Zelfs al is het een minderheid, dan nog is er altijd een substantieel percentage Vlamingen geweest dat het idee best zag zitten. Zo kun je inderdaad geen discussie voeren.
Dat klopt ook niet hé.Maar er zitten geen Nederlanders & Vlamingen te debatteren over hoe dit verder moet. Enkel een groepje Nederlanders die Vlaanderen erbij wilt. In Vlaanderen is hier geen debat over hoor. En dat weet je goed genoeg, want je zit bewust selectieve dingen te posten en zaken weg te laten om toch jouw mening door te drukken. En als je erop gewezen wordt, negeer je het. Dus eigenlijk is het hiet ook geen debat maar een monoloog van een arrogante Nederlander.
Toegevoegd! Je kunt hier nu op stemmen.ik mis dus nog de optie in de poll:
Ja , maar enkel in dien wallonië bij frankrijk wordt gevoegd, en de duitstalige streek bij duitsland.
Schiet wel lekker op als men hier een zwaar gestuurde poll aanmaakt zonder realistische opties. Dan kiest iedereen nee natuurlijk.@mods, kunnen jullie mijn vote veranderen van "geen mening/andere mening" naar:
"ja maar enkel indien wallonie naar FR gaat en duitstalig gebied naar D".
Thx
Bij mij is daar nooit over gedebatteerd, want in elke klas zou de grootte meerderheid op nee stemmen. Ik vind het een beetje raar om te zeggen dat heel Vlaanderen hetzelfde is.Dat klopt ook niet hé.
Al van toen ik naar school ging, hebben wij dit debat ook eens gevoerd in de les aardrijkskunde, dat is echt wel iets dat regelmatig eens terug komt.
Akkoord, dat het een heel moeilijke, om maar niet te zeggen haast onmogelijke, kwestie is... Dat is allemaal wel waar.
Maar ergens lijkt het me ook niet héél ver gezocht.
Als je ziet hoeveel gemeenten in België nu verplicht worden om te fusioneren, omdat ze te klein worden geacht om autonoom nog rendabel verder te bestaan, dan vind ik deze stelling/kwestie helemaal niet zo ver gezocht.
als je de Anschluss van Oostenrijk een goed voorbeeld noemt, dan bevestig je gewoon wat ik zeg: dat het gewoon een annexering van Vlaanderen bij Nederland zou zijn. en dan vind ik dingen als "we verplaatsen de hoofdstad" en "we geven Vlaanderen 75 zetels" al helemaal een bizarre redenering.@Patj Overigens was de Anschluss van Oostenrijk bij Duitsland ook een vrij goed voorbeeld van de aansluiting van een kleiner land bij een groter land. En daadwerkelijk iets wat op dat moment een meerderheid van de Oostenrijkers wilde.
Al lijkt het me niet verstandig om de Anschluss hier als voorbeeld te gaan nemen.Dan krijg ik helemaal het ganse forum over me heen. Maar desondanks een aardig voorbeeld van een taalgroep die zich bij een groter land voegt.
Logisch de meeste mensen willen dit ook niet.Schiet wel lekker op als men hier een zwaar gestuurde poll aanmaakt zonder realistische opties. Dan kiest iedereen nee natuurlijk.